KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/augusztus
KORTÁRSUNK, SHAKESPEARE
• Takács Ferenc: A zseni és a stróman Shakespeare a filmvásznon
• Schubert Gusztáv: Rögtön jövök S.Ö.R. – Shakespeare Összes Rövidítve
• Varró Attila: Shakespeare-zsánerek
• Hubai Gergely: Shakespeare-zsánerek
• Szabó Noémi: Shakespeare-zsánerek
• Bocsor Péter: High-tech gyűlölet Coriolanus
MARSBÉLI KRÓNIKÁK
• Orosdy Dániel: „Mesemondó volt” Ray Bradbury
• Várkonyi Benedek: Földönkívüli képmásaink Beszélgetés Lukács Bélával
CHRISTOPHER NOLAN
• Huber Zoltán: Privát Batman Nolan avagy a szerzőiség
PUNKFILMEK
• Ardai Zoltán: Nyitott smink Last Call – Dresden Dolls
• Szőnyei Tamás: Pogo a könyvespolc előtt A film és a magyar punk
MAGYAR PANTHEON
• Kelecsényi László: Becs és dics Az Örkény-mozi
KÖNYV
• Forgách András: Visszaigazulás Kővári Orsolya: Árnyékvilág – Tarr Béla-retrospektív
FILMISKOLA
• Gelencsér Gábor: Az emlék: más Történelmi múlt idők
FRANCIA ÚJ RAJ
• Ruprech Dániel: Fáradhatatlan szerelmeskedők Az új francia film
• Horváth Eszter: Mintapolgárok és lázadók Titanic: Francia zátonyok
FILM / REGÉNY
• Bayer Antal: Szenvedély, gyengédség, unalom Beigbeder, a regényíró
• Sepsi László: Gyógyír szívfájdalomra Frédéric Beigbeder: A szerelem három évig tart
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Tengermelléki filmhelyzet Gdynia 2012
MOZIPEST
• Sípos Júlia: Város a részletekben Beszélgetés Finta Sándor építésszel
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Ha nincs dráma, akkor csinálunk Foci EB
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Dosztojevszkij-adaptációk

N. N.

 

1910 Csardinyin: A félkegyelmű

1920 Fritz Kortner: A Karamazov testvérek

1920 Lupu Pick: A félkegyelmű (német)

1923 Robert Wiene: Bűn és bűnhődés

1931 Fedor Ozep: Dmitrij Karamazov, a gyilkos (német)

1935 Josef von Sternberg: Bűn és bűnhődésPeter Lorre (Raszkolnyikov)

1935 Pierre Chenal: Bűn és bűnhődésPierre Blanchar (Raszkolnyikov)

1945 Georges Lampin: A félkegyelműGérard Philipe (Miskin) Edwige Feuillere (Nasztaszja Filipovna), Lucien Coedel (Rogozsin)

1951 Akira Kuroszava: A félkegyelmű (Hakuchi) — Toshiro Mifune (Denkichi Akama, „Rogozsin"), Masayuki Mori (Kinji Kameda, „Miskin"), Setsuoko Hara (Taeko Nasu, „Nasztaszja Filippovna")

1956 Georges Lampin: Bűn és bűnhődésRobert Hossein (René Brunel, „Raszkolnyikov")

1957 Luchino Visconti: Fehér éjszakák

1958 Claude Autant-Lara: A játékos

1958 Ivan Pirjev: A félkegyelmű I. részJurij Jakovlev (Miskin)

1958 Richard Brooks: A Karamazov testvérekYul Brynner (Dimitrij), Maria Schell (Grusenyka)

1969 Robert Bresson: Egy szelíd asszony

1970 Ivan Pirjev: A Karamazov testvérek

1970 Lev Kulidzsanov: Bűn és bűnhődés

1971 Robert Bresson: Egy álmodozó négy éjszakája

1973 Fehér György: A bosszú (Feljegyzések az egérlyukból)

1980 Alekszej Batalov: A játékos (csehszlovák)

1988 Andrzej Wajda: ÖrdögökLambert Wilson (Sztavrogin), Jerzy Radziwillowicz (Satov)

1997 Makk Károly: A játékos


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1998/02 17. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3597