KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/augusztus
KORTÁRSUNK, SHAKESPEARE
• Takács Ferenc: A zseni és a stróman Shakespeare a filmvásznon
• Schubert Gusztáv: Rögtön jövök S.Ö.R. – Shakespeare Összes Rövidítve
• Varró Attila: Shakespeare-zsánerek
• Hubai Gergely: Shakespeare-zsánerek
• Szabó Noémi: Shakespeare-zsánerek
• Bocsor Péter: High-tech gyűlölet Coriolanus
MARSBÉLI KRÓNIKÁK
• Orosdy Dániel: „Mesemondó volt” Ray Bradbury
• Várkonyi Benedek: Földönkívüli képmásaink Beszélgetés Lukács Bélával
CHRISTOPHER NOLAN
• Huber Zoltán: Privát Batman Nolan avagy a szerzőiség
PUNKFILMEK
• Ardai Zoltán: Nyitott smink Last Call – Dresden Dolls
• Szőnyei Tamás: Pogo a könyvespolc előtt A film és a magyar punk
MAGYAR PANTHEON
• Kelecsényi László: Becs és dics Az Örkény-mozi
KÖNYV
• Forgách András: Visszaigazulás Kővári Orsolya: Árnyékvilág – Tarr Béla-retrospektív
FILMISKOLA
• Gelencsér Gábor: Az emlék: más Történelmi múlt idők
FRANCIA ÚJ RAJ
• Ruprech Dániel: Fáradhatatlan szerelmeskedők Az új francia film
• Horváth Eszter: Mintapolgárok és lázadók Titanic: Francia zátonyok
FILM / REGÉNY
• Bayer Antal: Szenvedély, gyengédség, unalom Beigbeder, a regényíró
• Sepsi László: Gyógyír szívfájdalomra Frédéric Beigbeder: A szerelem három évig tart
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Tengermelléki filmhelyzet Gdynia 2012
MOZIPEST
• Sípos Júlia: Város a részletekben Beszélgetés Finta Sándor építésszel
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Ha nincs dráma, akkor csinálunk Foci EB
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Az Acélváros titka

Loránd Gábor

Ifjúsági kalandfilm, Verne-stílusú romantikus „sci-fi” és kisgyermekeknek szóló történelmi mese hibridjét láthatjuk a moziban. A jó szándékhoz ezúttal sem fér kétség, de mint annyi más esetben, ez itt is kevés. Két képzelt város áll szemben egymással. Fortunában virágzik a tudomány, az emberek makulátlan eleganciával öltözködnek, és mosoly ragyog az arcukon. Az Acélváros világuralomra törő félelmetes rendőrállam, őrült diktátora csodafegyverrel tör Fortuna megsemmisítésére. (Meg is magyarázza, miért: mert ott szökőkutak vannak és jólét.) A folyó egyik partján pompázó színek, a másikon nyomasztó szürkeség, még a rosszul sikerült makettek is riasztanak bennünket. A neutronbombát idéző szénsavbomba szerencsére visszafelé sül el, aminek mindannyian valóban örülhetünk. Annak már kevésbé, hogy az okító magyarázatok gyakran sután és naivan hangzanak el, laposak a történelmi párhuzamok, ügyefogyottan sematikus képletek szembesülnek, és bizonyára a gyerekek is rosszalló kacajra fakadnak az amatőr verekedéseken.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/12 44. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7632