KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/augusztus
KORTÁRSUNK, SHAKESPEARE
• Takács Ferenc: A zseni és a stróman Shakespeare a filmvásznon
• Schubert Gusztáv: Rögtön jövök S.Ö.R. – Shakespeare Összes Rövidítve
• Varró Attila: Shakespeare-zsánerek
• Hubai Gergely: Shakespeare-zsánerek
• Szabó Noémi: Shakespeare-zsánerek
• Bocsor Péter: High-tech gyűlölet Coriolanus
MARSBÉLI KRÓNIKÁK
• Orosdy Dániel: „Mesemondó volt” Ray Bradbury
• Várkonyi Benedek: Földönkívüli képmásaink Beszélgetés Lukács Bélával
CHRISTOPHER NOLAN
• Huber Zoltán: Privát Batman Nolan avagy a szerzőiség
PUNKFILMEK
• Ardai Zoltán: Nyitott smink Last Call – Dresden Dolls
• Szőnyei Tamás: Pogo a könyvespolc előtt A film és a magyar punk
MAGYAR PANTHEON
• Kelecsényi László: Becs és dics Az Örkény-mozi
KÖNYV
• Forgách András: Visszaigazulás Kővári Orsolya: Árnyékvilág – Tarr Béla-retrospektív
FILMISKOLA
• Gelencsér Gábor: Az emlék: más Történelmi múlt idők
FRANCIA ÚJ RAJ
• Ruprech Dániel: Fáradhatatlan szerelmeskedők Az új francia film
• Horváth Eszter: Mintapolgárok és lázadók Titanic: Francia zátonyok
FILM / REGÉNY
• Bayer Antal: Szenvedély, gyengédség, unalom Beigbeder, a regényíró
• Sepsi László: Gyógyír szívfájdalomra Frédéric Beigbeder: A szerelem három évig tart
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Tengermelléki filmhelyzet Gdynia 2012
MOZIPEST
• Sípos Júlia: Város a részletekben Beszélgetés Finta Sándor építésszel
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Ha nincs dráma, akkor csinálunk Foci EB
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A boldogság nyomában

Herpai Gergely

Pursuit of Happyness – amerikai, 2006. Rendezte: Gabriele Muccino. Írta: Chris Gardner regényéből Steve Conrad. Kép: Phedon Papamichael. Zene: Andrea Guerra. Szereplők: Will Smith (Gardner), Jaden Smith (Christopher), Thandie Newton (Linda), Brian Howe (Jay), James Karen (Frohm). Gyártó: Columbia Pictures. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 120 perc.

 

A boldogság nyomában Chris Gardner saját önéletrajzi regénye alapján készült, amelyben a rendkívül szegény és sikertelen kórházi műszerrel házaló ügynök szép lassan elveszíti először a feleségét, vagyonát, majd a lakását, és egy ideig hajléktalanszállókon él – egyedül kiskorú fiának felnevelése tartja benne a lelket. Gardner nem is adja fel: egy brókereket képző neves intézetbe kerül, ahol nyomorult életkörülményei ellenére is elszántan tanul a vizsgára…

A „boldogság” a film interpretációja szerint tulajdonképpen egyenlő a meggazdagodással, amelyért a Will Smith által alakított karakter egész végig küzd. Tulajdonképpen egy újabb amerikai sikersztorival van dolgunk, ám a főszereplő ezúttal nem gengszter, katonatiszt vagy egyéb kalandfilmes figura, hanem egy hétköznapi kisember, aki borzasztóan kemény körülmények között küzd a fennmaradásért. A „homeless-ből milliomos” sztori mellett bepillantást nyerhetünk a nyolcvanas évek Amerikájába, amikor Ronald Reagan került hatalomra, és rendkívül kemény adótörvényekkel próbálta – több-kevesebb sikerrel – helyrehozni az ország gazdaságát.

Will Smith korábbi sci-fi filmvígjátékai és kalandfilmjei után ezúttal sokkal fajsúlyosabb szerepet kapott, amelyben végre összetettebb színészi repertoárját is megcsillogtathatja. Bár a Boldogság kutatása időnként nem mentes a szájbarágós amerikai életfilozófiától, ugyanakkor a meghökkentő, gyakran szívszorító, máskor mulatságos élethelyzetek a blazírtabb nézőt sem hagyják hidegen. Teljesen kiszámítható, de mégis érdekes film egy szélsőséges élethelyzetről, amelyben sokan közülünk talán feladták volna a harcot…

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/03 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8925