KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/november
A 007-ES MODELL
• Huber Zoltán: A kém, akit szeretünk Bond-imázs
KRITIKA
• Alföldi Nóra: Nápoly felett az ég [FEBRUÁRTÓL] Matteo Garrone: Reality
MAGYAR MŰHELY
• Kovács Bálint: Megtalálni a kulcsot [FEBRUÁRTÓL] Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal
KRITIKA
• Pintér Judit Nóra: Haneke poklai Michael Haneke: Szerelem
GENGSZTER-KÓD
• Varró Attila: Vad bandák [FEBRUÁRTÓL] Retró-gengszterfilmek
• Pápai Zsolt: Törpe cézárok [FEBRUÁRTÓL] Elfeledett klasszikus gengszterfilmek
TONY SCOTT
• Varró Attila: Robotpilóták [FEBRUÁRTÓL] Kultuszmozi: Top Gun
KRITIKA
• Vincze Teréz: Vicces, de nem nevetünk [FEBRUÁRTÓL] Ulrich Seidl: Paradicsom: Szeretet
A 007-ES MODELL
• Szabó Ádám: Otthagyni a Nőt [FEBRUÁRTÓL] James Bond és a Kényelemhányados
CHRIS MARKER
• Bikácsy Gergely: Utópia-macskák [RÉSZLET] Chris Marker (1921-2012)
KRITIKA
• Margitházi Beja: Lombtalan álmok [FEBRUÁRTÓL] Vancsó Zoltán: Álomvölgy
PSZICHOTHRILLER
• Varga Zoltán: Lélekmélyi alvilág [RÉSZLET] A pszichothriller
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: Motorizált gengszterék [FEBRUÁRTÓL] urt Sutter: Kemény motorosok
A 007-ES MODELL
• Hirsch Tibor: Bond színeváltozásai A 007-es szabvány
• Hubai Gergely: Dum-di-di-dum-dum [FEBRUÁRTÓL] Bond-zenék
TONY SCOTT
• Sepsi László: Ellenőrzött vonatok Tony Scott (1944-2012)
CHRIS MARKER
• Bíró Yvette: Az idő spiráljában Chris Marker: Nap nélkül
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: A többi néma csend? Krúdy Gyula mozijában
PSZICHOTHRILLER
• Varró Attila: Kettős hatás Amíg alszol
• Csiger Ádám: A könyörtelen színház Az art-giallo
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: A dózse rinocérosza Velence
MARILYN
• Ádám Péter: A védtelenség diszkrét bája Marilyn Monroe 2. rész
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: Motorizált gengszterék Kemény motorosok
KRITIKA
• Margitházi Beja: Lombtalan álmok Álomvölgy

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes Arany Pálmái

N. N.

 

1946. Harc a sínekért (René Clement, francia)

1949. A harmadik ember (Carol Reed, angol)

1951. Csoda Milánóban (Vittorio De Sica, olasz), Júlia kisassszony (Alf Sjöberg, svéd)

 

1952. Két krajcár reménység (Renato Castellani, olasz), Othello (Orson Welles, marokkói)

1953. A félelem bére (Henri-George Clouzot, francia)

1955. Marty (Delbert Mann, amerikai)

1956. A csend világa (Jacques-Yves Cousteau, francia

1957. Barátságos rábeszélés (William Wyler, amerikai)

1958. Szállnak a darvak (Mihail Kalatozov, szovjet)

1959. Fekete Orfeusz (Marcel Camus, francia)

1960. Az édes élet (Federico Fellini, olasz)

1961. Viridiana (Luis Buñuel, spanyol), Ilyen hosszú távollét (Henri Colpi, francia)

1962. Az adott szó (Anselmo Duarte, brazil)

1963. A párduc (Luchino Visconti, olasz)

1964. Cherbourgi esernyők (Jacques Demy, francia)

1965. A csábítás trükkje (Richard Lester, angol)

1966. Egy férfi és egy nő (Claude Lelouch, francia), Hölgyek és urak (Pietro Germi, olasz)

1967. Nagyítás (Michelangelo Antonioni, olasz)

1968. A fesztivál félbeszakadt

1969. Ha (Lindsay Anderson, angol)

1970. M.A.S.H. (Robert Altman, amerikai)

1971. A közvetítő (Joseph Losey, angol)

1972. A munkásosztály a Paradicsomba megy (Elio Petri, olasz), A Mattei-ügy (Francesco Rosi, olasz)

1973. A Madárijesztő (Jerry Schatzberg, amerikai), A megvetés (Alan Bridges, angol)

1974. Magánbeszélgetés (Francis Ford Coppola, amerikai)

1975. Parázsló évek krónikája (Mohamed Lakhdar-Hamina, algériai)

1976. Taxisofőr (Martin Scorsese, amerikai)

1977. Apámuram (Paolo és Vittorio Taviani, olasz)

1978. A facipő fája (Ermanno Olmi, olasz)

1979. A bádogdob (Volker Schlöndorff, NSZK), Apokalipszis, most (F. F. Coppola, amerikai)

1980. Az árnyéklovas Kagemusha (Kuroszava Akira, japán), Mindhalálig zene (Bob Fosse, amerikai)

1981. A vasember (Andrzej Wajda, lengyel)

1982. Az út - Yol (Yilmaz Güney, török), Eltűntnek nyilvánítva (Constantin Costa-Gavras, amerikai)

1983. Narayama balladája (Imamura Shohei, japán)

1984. Paris, Texas (Wim Wenders, amerikai)

1985. A papa szolgálati útra ment (Emir Kusturica, jugoszláv)

1986. A misszió (Roland Joffe, amerikai)

1987. A Sátán napja alatt (Maurice Pialat, francia)

1988. Hódító Pelle (Bille August, dán)

1989. Szex, hazugság, videó (Steven Soderbergh, amerikai)

1990. Veszett a világ (David Lynch, amerikai)

1991. Hollywoodi lidércnyomás (Joel és Ethan Coen, amerikai)

1992. A legjobb szándékok (Bille August, dán, svéd)

1993. A zongoralecke (Jane Campion, új-zélandi, ausztrál, francia), Isten veled, ágyasom! (Csen Kai-ge, kínai)

1994. Ponyvaregény (Quentin Tarantino, amerikai)

1995. Underground (Emir Kusturica, „európai”)

1996. Titkok és hazugságok (Mike Leigh, angol)

1997. A cseresznye íze (Abbas Kiarostami, iráni), Angolna (Imamura Shohei, japán)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/08 24-25. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1556