KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/november
A 007-ES MODELL
• Huber Zoltán: A kém, akit szeretünk Bond-imázs
KRITIKA
• Alföldi Nóra: Nápoly felett az ég [FEBRUÁRTÓL] Matteo Garrone: Reality
MAGYAR MŰHELY
• Kovács Bálint: Megtalálni a kulcsot [FEBRUÁRTÓL] Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal
KRITIKA
• Pintér Judit Nóra: Haneke poklai Michael Haneke: Szerelem
GENGSZTER-KÓD
• Varró Attila: Vad bandák [FEBRUÁRTÓL] Retró-gengszterfilmek
• Pápai Zsolt: Törpe cézárok [FEBRUÁRTÓL] Elfeledett klasszikus gengszterfilmek
TONY SCOTT
• Varró Attila: Robotpilóták [FEBRUÁRTÓL] Kultuszmozi: Top Gun
KRITIKA
• Vincze Teréz: Vicces, de nem nevetünk [FEBRUÁRTÓL] Ulrich Seidl: Paradicsom: Szeretet
A 007-ES MODELL
• Szabó Ádám: Otthagyni a Nőt [FEBRUÁRTÓL] James Bond és a Kényelemhányados
CHRIS MARKER
• Bikácsy Gergely: Utópia-macskák [RÉSZLET] Chris Marker (1921-2012)
KRITIKA
• Margitházi Beja: Lombtalan álmok [FEBRUÁRTÓL] Vancsó Zoltán: Álomvölgy
PSZICHOTHRILLER
• Varga Zoltán: Lélekmélyi alvilág [RÉSZLET] A pszichothriller
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: Motorizált gengszterék [FEBRUÁRTÓL] urt Sutter: Kemény motorosok
A 007-ES MODELL
• Hirsch Tibor: Bond színeváltozásai A 007-es szabvány
• Hubai Gergely: Dum-di-di-dum-dum [FEBRUÁRTÓL] Bond-zenék
TONY SCOTT
• Sepsi László: Ellenőrzött vonatok Tony Scott (1944-2012)
CHRIS MARKER
• Bíró Yvette: Az idő spiráljában Chris Marker: Nap nélkül
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: A többi néma csend? Krúdy Gyula mozijában
PSZICHOTHRILLER
• Varró Attila: Kettős hatás Amíg alszol
• Csiger Ádám: A könyörtelen színház Az art-giallo
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: A dózse rinocérosza Velence
MARILYN
• Ádám Péter: A védtelenség diszkrét bája Marilyn Monroe 2. rész
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: Motorizált gengszterék Kemény motorosok
KRITIKA
• Margitházi Beja: Lombtalan álmok Álomvölgy

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Miért éppen Minnesota?

Parádi Orsolya

New In Town – amerikai, 2009. Rendezte: Jonas Elmer. Írta: Ken Rance és C. Jay Cox. Kép: Chris Seager. Zene: John Swihart. Szereplők: Renée Zellweger (Lucy Hill), Harry Connick Jr. (Ted Mitchell), Nathan Fillion, Siobhan Fallon (Blanche Gunderson), Frances Conroy (Trudy Van Uuden). Gyártó: EEG / Epidemic / Gold Circle / Safran. Forgalmazó: SPI. Feliratos. 97 perc.

 

A gazdasági világválság igazi mélységeit a pesszimisták szerint még meg sem tapasztaltuk, a filmipar máris reagált a jelenségre. Érdekes módon a pályáját rövidfilmekkel, reklámokkal, klippekkel kezdő, majd Stephen Frears és Sidney Lumet szárnyai alatt kiforró, Fassbinder-díjas dán Jonas Elmer első angol nyelvű filmje egy amerikai romantikus komédia.

A ragyogó kék floridai ég alatt a menő, szingli üzletasszony határozottan lépked felfelé tűsarkújában a céges ranglétrán, míg a film harmadik percében el nem küldi főnöke a világ végére, a Minnesota-alsói városkába, hogy leépítsen egy veszteséges kis élelmiszerüzemet. Lucy-t egyszerű, melegszívű emberek fogadják házisütikkel, tápiókapudinggal, és azonnal összehoznák az egyetlen szabad férfival, aki azonban a helyi szakszervezetis. Város kontra vidék, öltönyös majmok kontra munkásosztály. A keménykedő női cápa és a szakállas, sört vedelő férfi azonnal összeugrik, hogy aztán a megfelelő puhító körök után egymás karjaiba omoljanak a bezárástól megmentett gyár kellős közepén, a munkások karának tapsa közepette.

Az nem baj, hogy a film nem lépi túl a műfaji kereteket, az viszont igen, hogy hemzseg a sztereotípiáktól, és mentes minden eredetiségtől - a karaktereket tekintve a Coen testvérek Fargo-jának erősen kilúgozott és szomorú karikatúrájának tűnik. Hiába a jó témaválasztás, a forgatókönyv laposságát és fantáziátlanságát se Renee Zellweger, se Harry Connick Jr. játéka nem képes felülírni, bár a színésznőt eddig még nem láttuk beragadt zipzárú kezeslábasban azért küzdeni, hogy egy behavazott erdőben könnyíthessen magán.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/04 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9742