KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/december
AMERIKAI ELNÖKFILMEK
• Baski Sándor: Hollywood választ Az Obama-ciklus filmjei
MAGYAR MŰHELY
• Varga Zoltán: Bábok és babok Foky Ottó (1927-2012)
FILM / ZENE
• Huber Zoltán: „Ahol a vadrózsa nő” Nick Cave a filmvásznon
MARILYN
• Ádám Péter: A védtelenség diszkrét bája Marilyn Monroe – 3. rész
ROMÁN ÚJ HULLÁM
• Margitházi Beja: Fogaskerekek Crulic – A túlvilágra vezető út
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: Lucifer bérgyilkosa Boss
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Szövegszextett David Mitchell: Felhőatlasz

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Balkán Expressz

Upor László

 

A Balkán Expressz egy zenekar, amelynek tagjai (tolvajok, kisstílű gazemberek) civilben hol együtt, hol külön-külön ”zenélnek” 1940– 41 dúlt Szerbiájában. A politika nem érdekli őket, „csak élni akarnak”, s minden helyzetben feltalálják magukat. A németek bevonulása után mégis kutyaszorítóba kerülnek: egyszerre kell bizonyítaniuk, hogy nem ellenállók és hogy nem kollaboránsok. Vesztüket is ez a kettős kényszer okozza: nem tudnak idejében elmenekülni egy bálról, ahol a németeknek zenélnek, miközben a partizánok (az ő segítségükkel) merényletet készítenek elő.

A Balkán Expressz háborús kalandfilm. Kalandos történet – azaz mese, amelyben a figuráknak és a helyzeteknek – ha elég érdekesek – nem kell feltétlenül hiteleseknek is lenniük (utóbbi persze nem árt).

Ám amikor a film megkísérli komolyan venni magát, amikor a háborús háttér felvetette etikai kérdések (igen felszínes) taglalásába kezd, hamissá válnak a romantikus sablonok. Az élet belopakodott a mesébe.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/07 49. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5775