KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2013/december
FRANCIA TÜKRÖK
• Ádám Péter: Fekete tükörben Jean-Pierre Melville és a gengszterfilm
• Szatmári Zsófia: Egy örök visszatérő Cocteau a Cinémathèque-ben
• Fáber András: Maszkok és tükrök Jean Cocteau
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: „Mindegy mi az, csak igaz ne legyen” Beszélgetés Király Jenővel
• Pólik József: Nehéz ébredés A szocializmus reform-filmjei – 1. rész
• Horeczky Krisztina: Cintányéros cudar világ Mundruczó Kornél színháza
• Schubert Gusztáv: Pokolidő Kovács András Bálint: A kör bezárul – Tarr Béla filmjei
• Huber Zoltán: „Kitanulni a zsánerfilmeket” Beszélgetés Orosz Dénessel
• Varga Zoltán: Rajzolt siratóének A jókedvű örmény temetése
• Kovács Kata: Kóla, foci, meditáció Beszélgetés Miklós Ádámmal
LIZZANI
• Bikácsy Gergely: Celluloid Carlo Lizzani (1922-2013)
MOZITENGER
• Baski Sándor: Ember a vízben Tengeri túlélőfilmek
SKANDINÁV ZSÁNEREK
• Géczi Zoltán: Jégvihar Kaliforniában A skandináv Hollywood
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Élni jó! Gdynia
DVD
• Varga Zoltán: Daliás idők
• Czirják Pál: Hortobágy
• Bocsor Péter: Gyilkos szezon
• Czirják Pál: Magasiskola
• Tosoki Gyula: A pók fészke
• Bata Norbert: Chucky átka

             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Miért éppen Minnesota?

Parádi Orsolya

New In Town – amerikai, 2009. Rendezte: Jonas Elmer. Írta: Ken Rance és C. Jay Cox. Kép: Chris Seager. Zene: John Swihart. Szereplők: Renée Zellweger (Lucy Hill), Harry Connick Jr. (Ted Mitchell), Nathan Fillion, Siobhan Fallon (Blanche Gunderson), Frances Conroy (Trudy Van Uuden). Gyártó: EEG / Epidemic / Gold Circle / Safran. Forgalmazó: SPI. Feliratos. 97 perc.

 

A gazdasági világválság igazi mélységeit a pesszimisták szerint még meg sem tapasztaltuk, a filmipar máris reagált a jelenségre. Érdekes módon a pályáját rövidfilmekkel, reklámokkal, klippekkel kezdő, majd Stephen Frears és Sidney Lumet szárnyai alatt kiforró, Fassbinder-díjas dán Jonas Elmer első angol nyelvű filmje egy amerikai romantikus komédia.

A ragyogó kék floridai ég alatt a menő, szingli üzletasszony határozottan lépked felfelé tűsarkújában a céges ranglétrán, míg a film harmadik percében el nem küldi főnöke a világ végére, a Minnesota-alsói városkába, hogy leépítsen egy veszteséges kis élelmiszerüzemet. Lucy-t egyszerű, melegszívű emberek fogadják házisütikkel, tápiókapudinggal, és azonnal összehoznák az egyetlen szabad férfival, aki azonban a helyi szakszervezetis. Város kontra vidék, öltönyös majmok kontra munkásosztály. A keménykedő női cápa és a szakállas, sört vedelő férfi azonnal összeugrik, hogy aztán a megfelelő puhító körök után egymás karjaiba omoljanak a bezárástól megmentett gyár kellős közepén, a munkások karának tapsa közepette.

Az nem baj, hogy a film nem lépi túl a műfaji kereteket, az viszont igen, hogy hemzseg a sztereotípiáktól, és mentes minden eredetiségtől - a karaktereket tekintve a Coen testvérek Fargo-jának erősen kilúgozott és szomorú karikatúrájának tűnik. Hiába a jó témaválasztás, a forgatókönyv laposságát és fantáziátlanságát se Renee Zellweger, se Harry Connick Jr. játéka nem képes felülírni, bár a színésznőt eddig még nem láttuk beragadt zipzárú kezeslábasban azért küzdeni, hogy egy behavazott erdőben könnyíthessen magán.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/04 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9742