KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/január
JODOROWSKY
• Jankovics Márton: A világfi hazatérése Jodorowsky, a mágus
• Sepsi László: A próféta kudarca Frank Pavich: Jodorowsky’s Dune
JAPÁN SZELLEM
• Varró Attila: Harcosok és hittérítők 47 rónin
• Csiger Ádám: Ház az erdő mélyén Hausu
FREARS
• Takács Ferenc: Itt és most Stephen Frears
• Vajda Judit: Nihil nimis Philomena – Határtalan szeretet
MISS HOLLYWOOD
• Kovács Kata: Neurózis és happy end Nicole Holofcener
• Baski Sándor: Hölgyválasz A korhatáros komédiák evolúciója
MAGYAR MŰHELY
• Pólik József: Nehéz ébredés A szocializmus reform-filmjei – 2. rész
• Kővári Orsolya: „Az oroszlán: asszimilált bárány” Filmszínpad: Rába Roland
QUEER FILMEK
• Kis Katalin: A bús heteroszexuális férfi panaszai Melegek a magyar filmben
• Harmat György: Ugyanaz a szerelem Budapest Pride LMBTQ Fesztivál
• Huber Zoltán: Másképpen más Coming Out
TEST ÉS LÉLEK
• Kovács Petra: Titkok a vásznon London: Európai Pszichoanalitikus Filmfesztivál
• Pintér Judit Nóra: A szenvedés képei Betegség a filmvásznon
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: Béketeremtő filmes háború Bosnyák filmek
CAPA 100+
• Bácsvári Kornélia: A mexikói bőrönd Capa 100+
• Kolozsi László: Capa filmje Robert Capa/A Játékos
KÖNYV
• Kelecsényi László: A vér nem válik vízzé Inkey Alice: No de Alizka!
FILM / REGÉNY
• Bocsor Péter: Fehéren feketén Solomon Northup: Twelve Years a Slave
• Roboz Gábor: Halványuló kézjegy Steve McQueen: 12 év rabszolgaság
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: A ló másik oldala Overdose – Vágta egy álomért
• Bilsiczky Balázs: Határtalanul Háromkirályok
• Andorka György: A halhatatlanság halála A futurológiai kongresszus
MOZI
• Baski Sándor: Ezerízű szerelem
• Forgács Nóra Kinga: Csinibabák
• Alföldi Nóra: Joséphine
• Csiger Ádám: Csókok és gólok
• Kránicz Bence: Harcban élve
• Huber Zoltán: Behálózva
• Roboz Gábor: Kísértés
• Tüske Zsuzsanna: Dom Hemingway
• Parádi Orsolya: Belle és Sébastien
• Varró Attila: Csillaghercegnő
• Sepsi László: A hobbit: Smaug pusztasága
• Vajda Judit: Vágyak szerelmesei
DVD
• Pápai Zsolt: 80 huszár
• Soós Tamás Dénes: Amerikai vérbosszú
• Soós Tamás Dénes: Klein úr
• Tosoki Gyula: A bűn árnyékában
• Benke Attila: Vörös nap
• Varga Zoltán: Szellemes karácsony
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hamarosan…

Soós Tamás Dénes

In A World… – amerikai, 2013. Rendezte: Lake Bell. Szereplők: Lake Bell, Fred Melamed, Michaela Watkins, Demetri Martin. Forgalmazó: Sony Pictures Home Entertainment. 93 perc.

 

„A filmiparban nem keresett a női hang” – figyelmezteti lányát (a hangtréner Carolt játszó Lake Bellt) édesapja, a trailer-hangalámondás mestere. A rendező (a szkriptet is jegyző Lake Bell) nem esik kétségbe: az indie-alkotók nyugalmával és eszköztárával kanyarít feminista komédiát Carolról, aki a férfiak uralta traileriparban szeretne érvényesülni. Szerencséjére a producerek Don LaFontaine, a szakma keresztapjának halála után visszahoznák az ő legendássá vált „Egy világban…” kezdetű narrátorszövegét az előzetesekbe. Ráadásul egy mutáns harcosnőkről szóló, fiatal lányoknak szánt háborús fantasy, a The Amazon Games kapcsán, aminek trailerére Carol mellett önző, nárcisztikus apja és az éretlen playboy Gustav is pályázik.

De pályázik Lake Bell is, mégpedig a Városfejlesztési osztály Amy Poehlerjének és a Csajok Lena Dunhamjének babérjaira. Előbbitől a túlbuzgó feminizmusból és a gyógyíthatatlan hímsovinizmusból egyaránt viccet faragó női humorérzéket, utóbbitól a huszonéves lányok életét kendőzetlenül feltáró drámaiságot kérné kölcsön. De Lake Bell első játékfilmje csak addig gördül zökkenőmentesen, amíg a filmipart – annak aktuális trendjeit és változatlan nemi szerepleosztásait – karikírozza. Amikor hihető mellékalakokat és életszerű környezetet rajzolna Carol köré, már csak indiefilmes panelek jutnak a rendezőnő eszébe. A hősnő geek-szerelme helyett a férje megcsalására rábeszélt nővér sztorija lenne érdekes, hiszen az romkomban gondolná tovább a szavak hatalmáról szóló fejtegetéseket, de a sok mellékszál végül elaprózza, és nem gazdagítja Bell fókuszpontját.

A trailergyártás kapcsán nem csak érdekes karakterből, de viccből is több jutott eszébe Bellnek, aki a humor-mellett a realitásérzékét is megtartja, ha Hollywoodról van szó. Az apa-lánya viszályt ugyan még sziruppal keni el, de arról már nem feledkezik meg, hogy a profitmaximalizálás és a pozitív diszkrimináció hátulütőiről (!) beszéljen az Amazon Games kapcsán. Végeredményben viszont nem is Carol, hanem a nézők húzzák a rövidebbet, akik az ezredik indie-romkom helyett szívesebben figyelték volna a világ első traileripari komédiájának kibontakozását.

Extrák: audiokommentár Lake Bell közreműködésével; alternatív kezdés; kimaradt jelenetek; bakiparádé.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/03 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11848