KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/február
MAÁR GYULA
• Harmat György: Kizökkentek az időből Maár Gyula első alkotói korszakáról
• Báron György: Töltőtolltól kameráig A fiatal Maár kritikái
MAGYAR MŰHELY
• Gervai András: Hét szűk esztendő Magyar filmesek és a hatalom (1947-1953)
• Mészáros Márton: „Csatázom tovább!” Beszélgetés Rófusz Ferenccel
• Huber Zoltán: „Leszálltam a magas lóról” Beszélgetés Antal Nimróddal
NAGYMENŐK ÉS LÚZEREK
• Baski Sándor: Az élet császárai Amerikai rémálom
• Huber Zoltán: A látszat hatalma Jordan Belfort: A Wall Street farkasa
• Pápai Zsolt: Szex, drogok és bázispontok Martin Scorsese: A Wall Street farkasa
• Varró Attila: A túlélés művészete David O. Russell: Amerikai botrány
• Szabó Ádám: A vágóhíd felé Kortárs gengszterfilm: az elveszett férfiasság
• Benke Attila: Zongoralecke vesztes gengsztereknek James Toback: Ujjak
VERHOEVEN
• Csiger Ádám: Hús + vér Paul Verhoeven – 1. rész
• Csala Borbála: Provokatőrből próféta Verhoeven Hollandiája
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: A periféria reménytelensége Albán filmek
FESZTIVÁL
• Mátyás Győző: A szabadság fényében Stockholm
• Orosz Anna Ida: A valóságon túl Anilogue
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: A pilóta fia Hőskeresők
• Kovács Kata: Kockázat nélkül A legyőzhetetlenek
• Roboz Gábor: Technofília Fekete tükör
KRITIKA
• Varga Balázs: Egy meg egy nem megy A nimfomániás
• Zsubori Anna: Apám, Disney Banks úr megmentése
• Árva Márton: Az orvos ártó keze A német doktor
MOZI
• Baski Sándor: Mielőtt meghaltam
• Vajda Judit: Augusztus Oklahomában
• Huber Zoltán: A könyvtolvaj
• Kovács Kata: Kertvárosi bordély
• Forgács Nóra Kinga: Walter Mitty titkos élete
• Margitházi Beja: Apáim története
• Kovács Marcell: A túlélő
• Géczi Zoltán: A háború angyalai
• Andorka György: Jack Ryan: Árnyékügynök
• Sepsi László: Bűbáj és kéjelgés
• Tüske Zsuzsanna: A nő
• Varró Attila: Eltűnő hullámok
DVD
• Győrffy Iván: Noé bárkái
• Czirják Pál: Stanley Kubrick korai filmjei
• Pápai Zsolt: Öngyilkos bevetés
• Soós Tamás Dénes: Női fény
• Pápai Zsolt: Az Európa-rejtély
• Ardai Zoltán: Gyöngyvirágtól lombhullásig
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ördög bújt beléd

Baski Sándor

Jennifer's Body - amerikai, 2009. Rendezte: Karyn Kusama. Írta: Diablo Cody.Kép: M. David Mullen. Zene: Theodore Shapiro. Szereplők: Megan Fox (Jennifer), Amanda Seyfried (Needy), Johnny Simmons (Chip), Adam Brody (Wolf), J.K. Simmons (Mr. Wroblewski). Gyártó: Dune Entertainment / Fox Atomic / Hard C. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 102 perc.

A középiskolák világa, az amerikai tinifilmek tanúsága szerint, szigorú hierarchia alapján működik, a piramis alján a népszerűtlen stréberek és kívülállók állnak, a csúcsán pedig a gimnázium legszebb pompon lánya, oldalán a focicsapat kapitányával. A néző szimpátiája az előbbiekkel van, ők az őszinte, emberi karakterek, míg a felsőbb kasztba tartozók felszínes, sőt gonosz figurák. Az Ördög bújt belédben ez a képzeletbeli tápláléklánc valóságossá válik, lévén az üres fejű cheerleader itt nem csak emberileg hitvány, de valóban gonosz: miután megszállja egy démon, sorra gyilkolja le, és fogyasztja el az iskolatársakat. A Mély harapásban az önmegtartóztató szűzlány teste vált halálos fegyverré, itt, éppen fordítva, a promiszkuitást hirdető helyi femme fatale lesz a felajzott kamaszok veszte.

A történetnek azonban – úgy tűnik – nem ez az aspektusa izgatta Diablo Cody forgatókönyvírót, akinek a Juno után ez a második munkája. A tinédzser terhességet feldolgozó dramedy-hez hasonlóan ezúttal is fiatalosnak szánt, szellemes egysorosokban és popkulturális utalásokban gazdag dialógusokat ad a szereplők szájába. A mesterkélt szövegek gyaníthatóan a tinifilmes sablonokat hivatottak kifigurázni, esetleg szándékosan camp-hatást kelteni, a produkció többi résztvevője azonban vélhetőleg egy „hagyományos” tini-horror leforgatására kapott megbízást, a végeredmény ugyanis alig különbözik a műfaj irónia-mentes darabjaitól.

Tény viszont, hogy az Ördög bújt beléd nézői nem a történet miatt váltanak jegyet a filmre, az úgy nevezett high conceptet itt maga a szereposztás jelenti. Az a bizonyos test (az eredeti cím: Jennifer’s body) itt egyértelműen Megan Foxot jelöli. A filmvilág jelenlegi egyes számú szex-ikonja kellően hiteles a démoni férfifaló szerepében; más kérdés, hogy az erotikus jeleneteknél a kamera szemérmesen elfordul, így végül a film még a saját célközönségét is cserben hagyja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/11 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9972