KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/december
MAGYAR MŰHELY
• Baski Sándor: Leltár miatt nyitva Magyar Filmhét
• Jankovics Márton: A bőség zavara Magyar Filmhét: kísérleti- és játékfilmek
• Gelencsér Gábor: Máskép(p) Magyar falu
• Schubert Gusztáv: Tizenkét szék Film, kritika, forgalmazás
• Stőhr Lóránt: Emberképző Illés György (1914-2006)
• Kolozsi László: Zászlómon a magyar színészek Beszélgetés Fazekas Csabával
EMBER AZ ŰRBEN
• Baski Sándor: A végtelenbe és tovább Csillagok között
• Hirsch Tibor: Féreglyuk-feeling Az univerzum meghódítása
ORWELL 1984
• Czigányik Zsolt: A Nagy Testvér árnyékában George Orwell: 1984
SAINT-EXUPÉRY
• Ádám Péter: Rajzolj nekem repülőt Saint-Exupéry és a film
• Saint Eva Marie: Igor Filmnovella
• Sándor Anna: A rózsa vándora A kis herceg mozija
GODARD
• Varró Attila: Fáktól az erdőt Godard: Búcsú a nyelvtől
• Kelecsényi László: Vezetékneve: Godard Az örök rebellis
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Istenek, emberek, rózsák Gdynia
HATÁRSÁV
• Zalán Vince: Szemben a gonosszal Wim Wenders: A Föld sója
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Orvosi acél Steven Soderbergh: A sebész
KRITIKA
• Schubert Gusztáv: Vadkeleten Délibáb
• Sepsi László: A dögevő álma Dan Gilroy: Éjjeli féreg
MOZI
• Barkóczi Janka: GETT - Válólevél
• Baski Sándor: Zárt rendszer
• Árva Márton: Eszeveszett mesék
• Kovács Bálint: Szexterápia A holocaust a lengyel filmben
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Hercegnők éjszakája

Kovács Kata


A Royal Night Out – brit, 2015. Rendezte: Julian Jarrold. Írta: Kevin Hood, Trevor De Silva. Kép: Christophe Beaucarne. Zene: Paul Englishby. Szereplők: Sarah Gadon (Elizabeth), Emily Watson (Erzsébet), Bel Powley (Margaret), Jack Reynor (Jack). Gyártó: Ecosse Films / Filmgate Films. Forgalmazó: A Company Hungary. Szinkronizált. 97 perc.

Kosztümös csajbulifilm a brit királynő ifjúkorából. 1945. május 8., a fegyverletétel napja, a második világháború vége, London ünnepel. A 19 éves trónörökös, Elizabeth és a 14 éves Margaret Windsor egyetlen mámoros éjszakára kiszabadul a palota falai közül, a néppel együtt, inkognitóban mulat és hóbortos kalandokba keveredik. Mama és papa – a király beszédére készülő VI. György szerepében ezúttal Rupert Everett – mindeközben aggódva várakozik ellátva királyi kötelességeiket. A hírességek magánéletére szakosodott Julian Jarrold (Jane Austen magánélete, Utolsó látogatás) elsősorban tévéfilmekben gyakorolta ki a klasszikus, kockázatmentes kosztümös filmezést, és a hercegnőket alakító, kiváló színésznők segítségének köszönhetően ezúttal sem okoz csalódást a műfaj kedvelőinek. A cserfes Margaret (Bel Powley) és a titokzatos Elizabeth (Sarah Gadon) habkönnyű kiruccanása közben azért fel-felvillan az angol film társadalmi elkötelezettsége is, amikor az ifjú Elizabeth szembesül a palota falain túli, kijózanító rögvalósággal. A Hercegnők éjszakája mindenekelőtt mégis csak egy félkommersz, nosztalgikus romkom „az uralkodó is ember” (Római vakáció) és „a rakoncátlan kékvérűek” (Neveletlen hercegnő) tematika farvizén. A brit királyi család magánéletét elképzelő, különböző színvonalon megvalósuló tévé- és mozifilmek sorát (legutóbb: Diana, William és Kate) bővíti, kiegészítve a Sun-típusú lapokban megjelenő médiaperszónákat – elvégre annyira ki vagyunk éhezve az uralkodók hétköznapiságáról szóló történetekre, hogy nem múlhat el nap a trón kétéves várományosáról szóló, „György herceg is szokott füllenteni” típusú címlapsztori nélkül.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/10 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12430