KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/február
NEOWESTERN
• Benke Attila: Vadnyugat jelen időben A western mint parabola
• Szalkai Réka: Mitológia helyett pszichológia Beszélgetés Anders Thomas Jensennel
• Kovács Bálint: „Az ellendrukkereknek lesz igaza” Beszélgetés Miklauzic Bencével
• Baski Sándor: A szabadság tere Parkoló
SZUPERHŐSÖK
• Varró Attila: A valóság meglepő ereje Szuperhős és önreflexió
• Sándor Anna: A lúzer színeváltozása Szuperhősök – másképp
TUDÓSOK A MOZIBAN: GENETIKA
• Győrffy Iván: Isten a laborban Genetika
• Géczi Zoltán: A genom lelke Az origó
• Sepsi László: Rossz vér Eugenetika és horrorfilm
MAGYAR MŰHELY
• Sándor Tibor: A paraszti sors változásai Vidéki Magyarország 1942-89 – 2. rész
• Bilsiczky Balázs: Rókatündér Sutapesten Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal
• Fülep Márk: A hangok mögötti ember Beszélgetés Pethő Zsolttal
• Veress József: Harmadik nekifutás Kelecsényi László: Klasszikus, kultikus, korfestő
FESZTIVÁL
• Báron György: Fekete éjszakák Tallin
• Teszár Dávid: Koreai riviéra Busan
INTERNET
• Szirmai Gergő: Szeretem az alliterációkat Beszélgetés Szirmai Gergővel
• Szűk Balázs: Szeretem az alliterációkat Beszélgetés Szirmai Gergővel
FILM / REGÉNY
• Géczi Zoltán: A pokolba és vissza Rendíthetetlen
• Simor Eszter: Testben mondom el Rendíthetetlen
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Győztes és áldozat Amerikai mesterlövész
• Varró Attila: Távoli Behatoló Eszköz Blackhat
• Kránicz Bence: A vesztesek dühe Foxcatcher
• Csiger Ádám: Jazz életre-halálra Whiplash
• Huber Zoltán: Igény szerint Dumapárbaj
MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Második esély
• Kolozsi László: Szerelmes nővérek
• Barkóczi Janka: Fehér árnyék
• Varró Attila: Vadon
• Baski Sándor: Öveket becsatolni!
• Roboz Gábor: Esélylesők
• Tüske Zsuzsanna: Későnérők
• Vajda Judit: Vadregény
• Vajda Judit: Vadregény
• Sepsi László: A hetedik fiú
• Csiger Ádám: Mancs
• Huber Zoltán: Elrabolva 3.
• Kránicz Bence: Joker
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Isten haragja

Géczi Zoltán

Frailty – amerikai, 2001. Rendezte: Bill Paxton. Szereplők: Bill Paxton, Matthew McConaughey, Powers Boothe. Forgalmazó: FIBIT Media Kft. 93 perc. 

Húsz éve pályán lévő, rutinos hollywoodi vénrókák, midőn lehetőséget kapnak a rendezői bemutatkozásra, rendszerint kertvárosi családok szomorú széthullását vagy kelet-európai hadiárvák elregélhetetlen keserveit akarják megfilmesíteni nagy buzgalommal. Bill Paxton azonban egy high concept-thriller mellett tette le voksát; nem nyújtotta markát többért, mint amennyit megfogni is képes volt. A hangulatában az Ószövetség véres–komor miszticizmusát megidéző, szerkezetileg a Közönséges bűnözőkkel rokonítható darab a Hetedik által divatba hozott kinyilatkoztatás-thrillerek képviselője, melyben egy angyali jelenésre hivatkozó családapa (maga a rendező) fiait a szent misszió mellé állítva öli sorban a kockásfüzetbe vésett nevek viselőit. Bőséggel akadnak filmek vallási megszállottság által motivált sorozatgyilkosokról, így a fent vázolt expozíció könnyedén torkollhatott volna érdektelen katasztrófába, de a forgatókönyv nem mellőzi a frissnek ható fordulatokat, a színészválasztás és -vezetés biztos szakmai alapokat feltételez, ami pedig különösen megnyugtató, hogy Paxton okosan alkalmazza a narrátort, holott a mesélő kényes tétele a dramaturgia eszköztárnak, mert a sűrű monológok aggasztó gyakorisággal akasztják meg a cselekményt.

Az Isten haragja ugyan távol áll a revelációtól, de nem fogja magára haragítani a filmbarátokat: a megszokott közhelyek mellett legalább ugyanannyi eredetiséget felmutató, stabil szerkezetű, több mint tisztességes thriller, amely hasonszőrű társai többségével szemben valóban képes a bő másfélórás játékidő erejéig lekötni a nézőt, s még a zsánerben kötelező plot twist problémáját is elegánsan tudja megoldani.

Extrák: filmográfiák, előzetes.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/04 62-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11038