KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/szeptember
LÁZADÓ IFJÚSÁG
• Baski Sándor: Okkal lázadók Zöld rebellisek és cyberforradalmárok
• Sepsi László: Az ellenállás hasztalan Nima Nourizadeh: BeSZERvezve
• Varró Attila: Világot jelentő deszkák Larry Clark kamaszai
• Sándor Anna: Kertvárosi választások John Green: Papírvárosok
• Jankovics Márton: Ballagás előtt Jake Schreier: Papírvárosok
HIROSHIMA ÁRNYAI
• Andorka György: Lidércfény Hiroshima: A Manhattan-terv
DIGITÁLIS REALIZMUS
• Margitházi Beja: Kamera-szoftver hibridek Franchise-ok és digitális effektjeik
• Kránicz Bence: Kétbites Kalibánok / Digitális félelmeink Chris Columbus:Pixel
• Soós Tamás Dénes: A forradalom után CGI és Hollywood
• Sepsi László: A szabadság határai Műfajelmélet és számítógépes játékok
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: Szerdai gyerek Beszélgetés Horváth Lilivel
• Sípos Júlia: Az öreg tölgy krónikája Beszélgetés Molnár Attila Dáviddal
• Bernáth László: Mikrokozmosztól az Univerzumig Tudomány és film
• Murai András: Képszűkítés, újrateremtés A Saul fia és a „holokausztfilm” kódjai
• Kozma György: Halott fiúk Saul fia – másképp
• Kozma György: Halott fiúk Saul fia – másképp
ÚJ RAJ
• Simor Eszter: Mágikus dokumentarizmus Mark Cousins
• Pernecker Dávid: A hülyeség szabadversei Adam McKay
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Jubileumi válságok Karlovy Vary
• Csiger Ádám: Transzilván gótika TIFF – Kolozsvár
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Toleranciaburger Bob burgerfalodája
KRITIKA
• Sághy Miklós: A másság és a hatalom Meleg férfiak, hideg diktatúrák
• Kovács Kata: Arcok a párnán 45 év
• Varró Attila: Párhuzamosok találkozása Guy Ritchie: Az U.N.C.L.E. embere
MOZI
• Gelencsér Gábor: Csendes szív
• Vincze Teréz: 1001 gramm
• Forgács Nóra Kinga: Tízezer km
• Kovács Kata: Suite Française
• Andorka György: Az Eichmann-show
• Varró Attila: Abszurd alak
• Tüske Zsuzsanna: Az ajándék
• Soós Tamás: Önkívület
• Huber Zoltán: Kész katasztrófa
• Simor Eszter: Mélyütés
• Baski Sándor: Fantasztikus Négyes
• Kránicz Bence: Mission: Impossible – Titkos nemzet
• Csiger Ádám: Irány a bárka!
DVD
• Gelencsér Gábor: Utazás a koponyám körül
• Kránicz Bence: Kegyes hazugság
• Soós Tamás Dénes: Az Almanach projekt
• Soós Tamás Dénes: A megváltás
• Pápai Zsolt: A Heineken-emberrablás
• Tosoki Gyula: Az élet dala
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tükrök

Tüske Zsuzsanna

Mirrors – amerikai, 2007. Rendezte: Alexandre Aja. Írta: Kim Sung-ho filmje alapján Alexandre Aja és Grégory Levasseur. Kép: Maxime Alexandre. Zene: Javier Navarrete. Szereplők: Kiefer Sutherland (Ben Carson), Amy Smart (Angela Carson), Jason Flemyng (Larry Byrne), Paula Patton (Amy Carson), Frank Mayers (James Benton). Gyártó: Castel Film Romania / New Regency Pictures / Regency Enterprises. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 110 perc.

 

A Távol-Keletről importált rémtörténeteket továbbra is elsőrangú nyersanyagként tartják számon a hollywoodi horrorkohó mágnásai. Az olvasztókemence felügyeletét ezúttal is idegenre, a Wes Craven-féle Sziklák szeme újrahasznosítását is levezénylő, francia származású Alexandre Aja-ra bízták.

Az eredeti, dél-koreai verzióból (Geoul sokeuro, 2003) csupán az alapmotívumokat és a cselekményvázat megőrző történet hőse Ben Carson (Kiefer Sutherland) ex-rendőr, aki egy balul elsült akció tragédiája óta családjától elválasztva él az alkohol és a legerősebb antidepresszáns pirulák társaságában. Vezeklésének helyszínéül egy tűzvészben elpusztult, ódon áruház épületét választja, ahol éjjeliőrként tengeti napjait. Röviddel az érkezése után azonban különös dolgokat tapasztal, amelyek mind ijesztőbb arcot öltenek, és lassan világossá válik előtte, hogy a rejtély kulcsa az épület elpusztíthatatlan tükrei mögött lapul: Bennek immár nem csak saját démonaival kell leszámolnia, de a brutális gyilkosságokért felelős titokzatos erővel is, amely egyre közelebbről fenyegeti családját.

Aja eddigi összes munkájánál tanúbizonyságot tett a gore-elemek iránti elkötelezett szenvedélyéről, legyen szó a truvájosnak szánt, hazai Magasfeszültségről, vagy az olcsó vérengzéssel butított Sziklák szeme remake-ről. A Tükrök mértani pontossággal illeszkedik a sorba, a rendező ezúttal sem tagadja meg önmagát: jó adag vérrel, hatásvadász ijesztgetéssel, valamint silány kivitelezésű digitális képekkel fedi el az eredeti darab míves minimalizmusát, súlyoskezű mészárosként nyúzva felismerhetetlenné legfrissebb áldozatát.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/11 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9557