KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/október
FASSBINDER ÖRÖKSÉGE
• Schreiber András: Kamikaze Fassbinder 70
• Forgách András: Intenzitás Fassbinder esete a mozival
HIROSHIMA ÁRNYAI
• Andorka György: Bolygó árnyak A Hiroshima-tabu
• Pusztai Beáta: Kísértetjárás Hiroshima az animében
MAGYAR MŰHELY
• Sághy Miklós: Gonosz vadkelet Magyar ugar
• Várkonyi Benedek: Veszettek és elveszettek Beszélgetés Goda Krisztinával
A GYŰLÖLET KÖREI
• Csiger Ádám: A gyűlölet vonzásában Neonácik mozivásznon
• Petz Anna: Kísért a múlt Német neo-náci filmek
VASEMBEREK
• Baski Sándor: Útmutatók önkínzáshoz Teljesítményfüggők
• Nevelős Zoltán: „Mert ott van” Everest
• Simonyi Balázs: Fuss el véle! Futófilmek
FRANCIA VÉR
• Pernecker Dávid: Az üresség állapotai Gaspar Noé
• Gyenge Zsolt: Arcon spriccel a 3D Gaspar Noé: Szerelem
• Ádám Péter: A gúzsba kötött kamera A francia mozi különös aranykora
FESZTIVÁL
• Morsányi Bernadett: Menekülés az érzelembe Török filmek
• Ruprech Dániel: Hova tovább Szemrevaló/Sehenswert
KÍSÉRLETI MOZI
• Lichter Péter: A képguberáló magánya Found footage filmek
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A hálózat csapdájában Mr. Robot
• Kránicz Bence: Párizs retró Papp Gábor Zsigmond: Ketten Párizs ellen
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Sebhelyeslelkűek John Pearson: The Profession of Violence
• Simor Eszter: Dupla ego Brian Helgeland: Legenda
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Túllőttek a célon Víkend
• Teszár Dávid: Emlékezni a felejtés korában A kígyó ölelése
• Baski Sándor: Izlandi magány Fúsi; Akváriumban élni
MOZI
• Baski Sándor: Aferim!
• Ruprech Dániel: Victoria
• Kovács Kata: Hercegnők éjszakája
• Huber Zoltán: A (sz)ex az oka mindennek
• Forgács Nóra Kinga: Vakrandi
• Vajda Judit: Dübörög a szív
• Kránicz Bence: Sétáló agyhalottak
• Hegedüs Márk Sebestyén: Sinister 2: Az átkozott ház
• Csiger Ádám: Hitman – a 47-es ügynök
• Kovács Bálint: Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni
• Sepsi László: A Szállító – Örökség
• Varró Attila: Miénk a világ
• Sándor Anna: Az útvesztő: Tűzpróba
DVD
• Pápai Zsolt: Jöjj és lásd!
• Gelencsér Gábor: Veri az ördög a feleségét
• Soós Tamás Dénes: A Stonehearst elmegyógyintézet
• Kránicz Bence: Snowpiercer – Túlélők viadala
• Kránicz Bence: Batman határtalanul: A szörnyek keringője
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Sejtcserés támadás

Vörös Adél

The Switch – amerikai, 2010. Rendezte: Will Speck, Josh Gordon. Írta: Allan Loeb. Kép: Jess Hall. Zene: Alex Wurman. Szereplők: Jennifer Aniston (Kassie Larson), Jason Bateman (Wally), Patrick Wilson (Roland), Caroline Dhavernas (Pauline). Gyártó: Echo Films / Mandate. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 101 perc.

 

Megszokhatta már a multiplex-néző, hogy minimum évente, de még valószínűbben félévente egy Jennifer Aniston nevével fémjelzett romantikus dráma vagy vígjáték landol nálunk is a mozikban. Aniston jó viszonyban van a műfajjal, átérezhető, valószerű alakításokat nyújt – általában hasonló habitusú karakterekben –, de a választásai semmiképp nem igénytelenek. A mostani sem az: a Sejtcserés támadás forgatókönyvét az az Allen Loeb írta, aki a 2010-es Tőzsdecápák szkriptjét is jegyzi, rendezőpárosa pedig egy Will Farrell-vígjáték, a Jégi dicsőségünk direktorai.

Idén már a második hollywoodi mozi játszik a spermadonort választó egyedülálló nő alaphelyzetével: Jennifer Lopez az Ilyen a formámban küszködik a megfelelő apa hiányával, ebben az esetben pedig Aniston dönt úgy, hogy egy határozott alfahímet választ gyermeke apjául. A történet a klasszikus félreértés-dramaturgián alapul: a spermadonor „anyaga” kiömlik, a főszereplő Wally (Jason Bateman) pedig szó szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy a balesetre fény ne derüljön. Hét év múlva azonban értelemszerűen találkozik a sikeres csere eredményével, azaz a hozzá hasonlóan neurotikus kisfiával, akiről egyedül ő tudja, hogy furcsán hasonló gesztusaikon-szokásaikon kívül némi DNS-megfelelés is egymáshoz kapcsolja őket. A film kifejezetten kedves és emberi. Legnagyobb erényei a színészi oldalon tűnnek fel: Bateman szerencsétlen figurája egyszerű és esendő; Bryce Robinson játéka pedig megdöbbentően intelligens a kis Sebastian szerepében. Leginkább miatta érdemes megnézni a filmet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/11 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10359