KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/október
FASSBINDER ÖRÖKSÉGE
• Schreiber András: Kamikaze Fassbinder 70
• Forgách András: Intenzitás Fassbinder esete a mozival
HIROSHIMA ÁRNYAI
• Andorka György: Bolygó árnyak A Hiroshima-tabu
• Pusztai Beáta: Kísértetjárás Hiroshima az animében
MAGYAR MŰHELY
• Sághy Miklós: Gonosz vadkelet Magyar ugar
• Várkonyi Benedek: Veszettek és elveszettek Beszélgetés Goda Krisztinával
A GYŰLÖLET KÖREI
• Csiger Ádám: A gyűlölet vonzásában Neonácik mozivásznon
• Petz Anna: Kísért a múlt Német neo-náci filmek
VASEMBEREK
• Baski Sándor: Útmutatók önkínzáshoz Teljesítményfüggők
• Nevelős Zoltán: „Mert ott van” Everest
• Simonyi Balázs: Fuss el véle! Futófilmek
FRANCIA VÉR
• Pernecker Dávid: Az üresség állapotai Gaspar Noé
• Gyenge Zsolt: Arcon spriccel a 3D Gaspar Noé: Szerelem
• Ádám Péter: A gúzsba kötött kamera A francia mozi különös aranykora
FESZTIVÁL
• Morsányi Bernadett: Menekülés az érzelembe Török filmek
• Ruprech Dániel: Hova tovább Szemrevaló/Sehenswert
KÍSÉRLETI MOZI
• Lichter Péter: A képguberáló magánya Found footage filmek
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A hálózat csapdájában Mr. Robot
• Kránicz Bence: Párizs retró Papp Gábor Zsigmond: Ketten Párizs ellen
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Sebhelyeslelkűek John Pearson: The Profession of Violence
• Simor Eszter: Dupla ego Brian Helgeland: Legenda
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Túllőttek a célon Víkend
• Teszár Dávid: Emlékezni a felejtés korában A kígyó ölelése
• Baski Sándor: Izlandi magány Fúsi; Akváriumban élni
MOZI
• Baski Sándor: Aferim!
• Ruprech Dániel: Victoria
• Kovács Kata: Hercegnők éjszakája
• Huber Zoltán: A (sz)ex az oka mindennek
• Forgács Nóra Kinga: Vakrandi
• Vajda Judit: Dübörög a szív
• Kránicz Bence: Sétáló agyhalottak
• Hegedüs Márk Sebestyén: Sinister 2: Az átkozott ház
• Csiger Ádám: Hitman – a 47-es ügynök
• Kovács Bálint: Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni
• Sepsi László: A Szállító – Örökség
• Varró Attila: Miénk a világ
• Sándor Anna: Az útvesztő: Tűzpróba
DVD
• Pápai Zsolt: Jöjj és lásd!
• Gelencsér Gábor: Veri az ördög a feleségét
• Soós Tamás Dénes: A Stonehearst elmegyógyintézet
• Kránicz Bence: Snowpiercer – Túlélők viadala
• Kránicz Bence: Batman határtalanul: A szörnyek keringője
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Fejlövés

Kaplan György

Bullet to the Head – amerikai, 2013. Rendezte: Walter Hill. Szereplők: Sylvester Stallone, Sung Kang, Jason Momoa. Forgalmazó: Warner Bros. 88 perc.

Haldoklik a „taták akcióban” retro-lázban fogant zsánere: miután Schwarzenegger visszatérése (Erőnek erejével) nagyobbat bukott, mint a Rambo gépágyúja által kettéfűrészelt vietnami statisztacsapat, Stallone Fejlövése már csak DVD-n próbálja meglovagolni a nyolcvanas évek akciófilmjei iránti nosztalgiát. A műfajt viszonylag egyszerű szórakoztatóan játszani, a lényeg, hogy nyugdíjas korú akciósztárok gyepálják el pattanásig feszített bicepsszel és régimódi igazságérzékkel a fiatal rosszfiúkat, és két akciózúzda meg Sly-jobbosnál is nagyobbat csattanó egysoros beköpés között nevezett papák kikacsintsanak a közönségre.

A Fejlövés azonban nélkülözi A feláldozhatók vagy a Red ironikus sármját, helyette tradicionális, komor bosszúfilmbe oltott buddy cop movie-t farag az akciófilm-generátorral írt alapanyagból. A sztori (Sly régivágású bérgyilkost alakít, akinek hűvösre teszik a társát, és a revansvételhez szövetkezik egy koreai származású rendőrrel) egyaránt „idézi” a Vörös zsarut és a 48 órát, így meglepetés sem a rendező kilétében (Walter Hill), sem a forgatókönyvben nem akad. Habár az örök-cool Stallone a Kobra óta nem volt ilyen kemény, a műből mégis hiányzik az önfeledt játék öröme: a fejbekólintóan tökös akciók helyett csak atyai tockosokat osztogató Fejlövés bosszúfilmnek sablonos, haver-zsaru filmnek sótlan.

A poénok nagy része Sylvester old-school világlátására fut ki, de se az okostelefonos élcelődés, se a sidekickkel packázó, politikailag inkorrekt viccek nem ütnek. Humor híján marad az akció, de abból csak a finálé fejszecsatája veri be magát a memóriába. Apropó, fejsze: a Fejlövés másodsztárja nem is a humortalan Kang, hanem Jason Momoa, alias Khal Drogo, aki telitalálat elvhű bérgyilkosnak. Stallone mellett ő viszi el kigyúrt hátán a filmet: Momoát karizma és karizmája is nívós rosszfiú-karrierre predesztinálja.

Extrák: Semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/07 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11519