KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/október
FASSBINDER ÖRÖKSÉGE
• Schreiber András: Kamikaze Fassbinder 70
• Forgách András: Intenzitás Fassbinder esete a mozival
HIROSHIMA ÁRNYAI
• Andorka György: Bolygó árnyak A Hiroshima-tabu
• Pusztai Beáta: Kísértetjárás Hiroshima az animében
MAGYAR MŰHELY
• Sághy Miklós: Gonosz vadkelet Magyar ugar
• Várkonyi Benedek: Veszettek és elveszettek Beszélgetés Goda Krisztinával
A GYŰLÖLET KÖREI
• Csiger Ádám: A gyűlölet vonzásában Neonácik mozivásznon
• Petz Anna: Kísért a múlt Német neo-náci filmek
VASEMBEREK
• Baski Sándor: Útmutatók önkínzáshoz Teljesítményfüggők
• Nevelős Zoltán: „Mert ott van” Everest
• Simonyi Balázs: Fuss el véle! Futófilmek
FRANCIA VÉR
• Pernecker Dávid: Az üresség állapotai Gaspar Noé
• Gyenge Zsolt: Arcon spriccel a 3D Gaspar Noé: Szerelem
• Ádám Péter: A gúzsba kötött kamera A francia mozi különös aranykora
FESZTIVÁL
• Morsányi Bernadett: Menekülés az érzelembe Török filmek
• Ruprech Dániel: Hova tovább Szemrevaló/Sehenswert
KÍSÉRLETI MOZI
• Lichter Péter: A képguberáló magánya Found footage filmek
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A hálózat csapdájában Mr. Robot
• Kránicz Bence: Párizs retró Papp Gábor Zsigmond: Ketten Párizs ellen
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Sebhelyeslelkűek John Pearson: The Profession of Violence
• Simor Eszter: Dupla ego Brian Helgeland: Legenda
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Túllőttek a célon Víkend
• Teszár Dávid: Emlékezni a felejtés korában A kígyó ölelése
• Baski Sándor: Izlandi magány Fúsi; Akváriumban élni
MOZI
• Baski Sándor: Aferim!
• Ruprech Dániel: Victoria
• Kovács Kata: Hercegnők éjszakája
• Huber Zoltán: A (sz)ex az oka mindennek
• Forgács Nóra Kinga: Vakrandi
• Vajda Judit: Dübörög a szív
• Kránicz Bence: Sétáló agyhalottak
• Hegedüs Márk Sebestyén: Sinister 2: Az átkozott ház
• Csiger Ádám: Hitman – a 47-es ügynök
• Kovács Bálint: Én, Earl és a csaj, aki meg fog halni
• Sepsi László: A Szállító – Örökség
• Varró Attila: Miénk a világ
• Sándor Anna: Az útvesztő: Tűzpróba
DVD
• Pápai Zsolt: Jöjj és lásd!
• Gelencsér Gábor: Veri az ördög a feleségét
• Soós Tamás Dénes: A Stonehearst elmegyógyintézet
• Kránicz Bence: Snowpiercer – Túlélők viadala
• Kránicz Bence: Batman határtalanul: A szörnyek keringője
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Török filmhét

N. N.

 

Augusztus 21. és 27. között török filmhetet rendezett a MOKÉP. A programban Ömer Kavur Könyörtelen út, Zeki Ökten Visszatérés és A birkózó, Serif Gören A bába és Halit Refig Alev, Alev! című filmje szerepelt. Az összeállítás tanúsága szerint a török filmművészetet továbbra is a társadalmi kérdések iránti fogékonyság jellemzi.

Ömer Kavur rendezőként és szervezőként is a török új hullám meghatározó egyéniségei közé tartozik. A 60-as években Párizsban tanult újságírást és filmrendezést. Ez idő tájt többek között Alain Robbe-Grillet és Bryan Forbes munkatársa volt. Az 1983-as török filmhéten már láthattuk egy filmjét (Keserű szerelmi történet). A Könyörtelen útban egy, az NSZK-ból hosszú évek múltán hazatérő kainionos szembesül a nyomorúságos törökországi viszonyokkal. Megpróbál segíteni züllésnek indult barátján és annak széthulló családján, de jóakaratáért kis híján az életével fizet.

Zeki Ökten színész-rendező már ismerős lehet a magyar mozinézők számára: A nyáj című filmjét nálunk is bemutatták. A Visszatérés a keleti határvidéken játszódik. Főhőse katonakorában lelő egy csempészt. Tette leszerelése után sem hagyj a nyugodni; hogy jóvá tegye bűnét, feleségül veszi áldozata özvegyét. A birkózó a szegénységből való kiemelkedés esélyeit vizsgálja. Serif Gören nevét Az út (Yol), a Yilmaz Güney instrukciói alapján készített cannes-i nagydíjas film sikere tette ismertté. A bába, akárcsak a Yol egyik epizódja, a világtól irgalmatlanul hosszú téllel és évszázadok óta fel nem engedő rideg szokásokkal elzárt Anatóliába vezeti el nézőit. Halit Refig filmje (Alev, Alev!) egy szegénységben elhagyott, de meggazdagodva hűtlen kedvesén bosszút álló nő történetét dolgozza fel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/11 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5688