KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/november
MAGYAR VIDÉK: ELVESZETT FIATALOK
• Kránicz Bence: Kamera által élesen Dokumentumfilmek fiatalokról
• Varga Balázs: A hatalom íze Veszettek
• Pólik József: Mi leszünk az ifjúság Szocreál fiatalok
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A szüleimtől megkaptam a huszadik századot” Beszélgetés Fekete Ibolyával
• Bilsiczky Balázs: Emlékkönyv Beszélgetés Gárdos Péterrel
• Kovács Bálint: „Mint Pókember szuperképessége” Beszélgetés Dési András Györggyel és Móray Gáborral
RETRO-BANDÁK
• Géczi Zoltán: A java még csak most következik Frank Sinatra 100
• Varró Attila: Élő legendák Fekete mise
A SZERZŐI HORROR
• Varga Zoltán: Rémálmok álmodója Wes Craven (1939-2015)
• Árva Márton: Eleven vérvonal Del Toro kísértetei
• Sepsi László: Rosszfiúk és fúriák Lucky McKee
VELENCE
• Schubert Gusztáv: Vén Európa Velence
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Valami jobbra várva CineFest
• Stőhr Lóránt: Valami jobbra várva CineFest
• Sághy Miklós: Kontinenseken átívelő vizuális utazások / A világ szeme BIDF
• Horeczky Krisztina: Istentől az ördögig Érpatak modell
TELEVÍZÓ
• Ardai Zoltán: A fekete múmia átka Alsó-Parnasszus magaslatán
KÖNYV
• Huber Zoltán: Variációk egy témára Kelecsényi László: Eső és telefon
• Varga Zoltán: Az újraértelmezett szatíra Török Ervin: A szatíra diskurzusai a modernitásban
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Botanikus szuperhős Andy Weir: A marsi
• Andorka György: Prométheusz gyermekei Ridley Scott: Mentőexpedíció
KRITIKA
• Takács Ferenc: Shakespeare és az irokézek Macbeth a filmvásznon
• Ádám Péter: A banlieu tigrise Dheepan
• Nagy V. Gergő: A panel Istene A legújabb testamentum
• Varró Attila: Útirajzok a kamaszkorból Tökmag és Gázolaj
MOZI
• Strausz László: Miért én?
• Baski Sándor: A lecke
• Kovács Kata: A keresés
• Jankovics Márton: Kötéltánc
• Huber Zoltán: Sicario – A bérgyilkos
• Vajda Judit: A kezdő
• Kránicz Bence: Apák és lányok
• Sepsi László: Szcientológia, avagy a hit börtöne
• Forgács Nóra Kinga: Fák jú Tanár úr! 2.
• Varga Zoltán: Hotel Transylvania 2.
• Hegedüs Márk Sebestyén: Az utolsó boszorkányvadász
• Varró Attila: Pán
DVD
• Gelencsér Gábor: Ének a búzamezőkről
• Pápai Zsolt: Kálvária
• Soós Tamás Dénes: Cobain: Montage of Heck
• Varga Zoltán: Szaffi
• Soós Tamás Dénes: Testvéri kötelék
• Sepsi László: A kihalás szélén

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Batman: A kezdet kezdete

Bata Norbert

Batman: Year One – amerikai, 2011. Rendezte: Sam Liu, Lauren Montgomery. Szereplők: rajzfilmfigurák. Forgalmazó: ProVideo. 61 perc.

Közel két évtizede a többé-kevésbé rendszeresen feltűnő élőszereplős Batman-mozik közötti szünetekben jobbára rajzfilmekben követhetjük nyomon a Sötét Lovag kalandjait, remekbe szabott tételektől (Batman: A rém álarca) felemás verziókig (Batman és Drakula). Az egészestés játékidő alsó határát súrolja a legújabb Batman-rajzfilm, amely különleges helyet foglal el a sorban: Frank Miller 1987-es, hat éve magyarul is megjelent legendás képregénye, a Batman: Az első év igen szoros adaptációja. Miller művében – melynek kulcsjelenetei Nolan első Batmanjében is felbukkannak – az egymást keresztező kétszálú cselekmény egyfelől azt követi le, a Gothambe visszatérő Bruce Wayne bűnüldözői szárnypróbálgatásai miként vezetnek el alteregójához, Batmanhez, másfelől pedig a korrupt rendőrségből kilógó becsületes hadnagy, Jim Gordon tevékenységére koncentrál – a rajzfilm azonban nemcsak a sztorivezetést és a figurák szövegét veszi át jóformán hiánytalanul, hanem vizuálisan is a képkockákra épít, s lényegében storyboardként használja fel a képregényt. Saját hozzájárulása csekély – közülük néhány harcjelenet, illetve az eredetileg is kissé összecsapott finálé felturbózását célzó mozzanatok hangsúlyosak –, az érdemek inkább a Miller-féle Gothamet átható reménytelenség, kiégettség és züllöttség átültetésében ragadhatók meg. Ennek eredményeképp a nálunk az HBO-n bemutatott, éjsötét hangvételű 2010-es Batman: Piros Sisak ellenhez hasonlóan megtekintése egyáltalán nem ajánlható a kisebb korosztály számára – ne tévesszen meg a rajzfilmes formátum.

Extrák: bepillantások egyéb rajzfilmekbe; bónusz Macskanő-kisfilm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10898