KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/január
BETILTOTT VÁGYAK
• Vajda Judit: Ádámévák Transzszexualitás a kortárs filmművészetben
• Schubert Gusztáv: Elcserélt nemek A dán lány
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ-filmek: Lengyelország
BŰNMOZI
• Zombory Erzsébet: Angol labirintus Hercule Poirot és Miss Marple
• Ádám Péter: Géniusz a négyzeten A Hitchbook-sztori
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Hosszú út Máriássy Félix stílusváltásai
• Morsányi Bernadett: Voltam élni Beszélgetés Dobai Péterrel
FILMISKOLA
• Soós Tamás Dénes: „180 fokos fordulatra lenne szükség” Beszélgetés Hartai Lászlóval
SZERZŐI RAJZFILMEK
• Dobay Ádám: Hazatérés Álomországból Mamoru Hosoda
• Kránicz Bence: Kutya világ ez, Snoopy Snoopy és Charlie Brown – A Peanuts-film
• Sepsi László: Két világ közt Anilogue 2015
• Varga Zoltán: Kollázs és karikatúra Réber László animációi
ÁZSIAI PANORÁMA
• Stőhr Lóránt: Távoli képek, csendes életek Tajvani hullámok - 2. rész
FESZTIVÁL
• Bilsiczky Balázs: Arcvonalak Verzió Fesztivál
• Bartal Dóra: A tudatosság nyomógombjai Jihlava
KÍSÉRLETI MOZI
• Lichter Péter: A nyelven túli költészet A kortárs lírai film Brakhage után
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Amerikai rémálom Az ember a Fellegvárban
• Csiger Ádám: Rebootolni a világot 12 majom
• Pernecker Dávid: Utazás az Univerzum peremére Rick és Morty
KÖNYV
• Veress József: M mint mozi Bokor Pál: A film mint mozgás
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Máltai bálnák Moby Dick filmek
KRITIKA
• Árva Márton: Okkal lázadók Mustang
• Pápai Zsolt: Hidegháborús hősök Kémek hídja
• Kovács Bálint: Kurvának áll Félvilág
MOZI
• Jankovics Márton: Ég és jég között
• Soós Tamás Dénes: Macondo
• Forgács Nóra Kinga: Lépcsőházi történetek
• Baski Sándor: A kincs
• Csiger Ádám: Marguerite – A tökéletlen hang
• Kovács Kata: Így jártam a mostohámmal
• Kovács Marcell: Krampusz
• Kránicz Bence: Káosz karácsonyra
• Teszár Dávid: Truman
• Sepsi László: Ha Isten úgy akarja
• Varró Attila: Holtpont
• Alföldi Nóra: Szüleink szexuális neurózisai
• Alföldi Nóra: Szüleink szexuális neurózisai
DVD
• Schubert Gusztáv: Egy erkölcsös éjszaka
• Czirják Pál: Kánikulai délután
• Kránicz Bence: Szeméttelep
• Soós Tamás Dénes: Maggie
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi Hungarian Comics Speak English
• Bayer Antal: Hungarian Comics Speak English

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Két kopper

Alföldi Nóra

Cop Out – amerikai, 2010. Rendezte: Kevin Smith. Szereplők: Bruce Willis, Tracy Morgan, Adam Brody. Forgalmazó: ProVideo. 107 perc.

 

Kevin Smith életműve idestova nagykorúvá érik, a hobbit-küllemű kult-direktor azonban nem annyira vizuális kifinomultságáról, sokkal inkább sziporkázó párbeszédeiről, szerethető lúzer karaktereiről híres. Nullbüdzsés, pop-referenciáktól hemzsegő filmjeinek eszköztelensége és minimalizmusa jobbára bájos amatőrizmus, semmint tudatos művészi koncepció; épp ezért volt tévedés a producerek részéről, hogy stúdiódebüt gyanánt iparosmunkát bíztak rá.

Papíron persze minden máshogy fest, a Két kopper forgatókönyve elméletben valóban Smith-ért ordít, hiszen egy klasszikus, régi vágású buddy movie, melyben a mufurc Bruce Willis és anyósülésének állandó tartozéka, a nagypofájú afroamerikai Tracy Morgan rutinos zsarukként New York fémkerítéses körzeteiben üldözik a gonosz latinokat. A cselekmény legalább annyira színes, mint az említett környék etnikai összetétele, a szerteágazó–összeérő szálak elvileg biztosítanák a nézőbarát izgalmakat, mindez azonban a hagyományok szoros, de közben reflektálatlan követése miatt csaknem desztillálódik. Smith részéről – lévén igazi mozibuzi – szolid tisztelgés lenne ez a nyolcvanas években hőskorát élő 48 óra- és Halálos fegyver-szériák által fémjelzett bűnügyi filmtípus felé, de jobbára azokra az elemekre koncentrál, melyek miatt anno e szubzsáner kihalásra ítéltetett. Tracy Morgan ripacskodása Eddie Murphy rossz napjait idézi, látványelem gyanánt paródiába illő pisztolypárbajok és rossz viccnek ható lassított felvételek dúsítják az eseményeket, miközben a body-count bátortalanul gyér, a cselekmény pedig elmállik, mint műbőrkabát a napon. A Két kopper forgatókönyvét nem Smith jegyzi, a Smith touch tehát hiányzik. Néha a legnagyobb lúzerek is hibázhatnak.

Extrák: Kimaradt jelenetek, magyar felirattal.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/08 61-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10252