KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/április
WAJDA 90
• Szíjártó Imre: Menyegzők Wajda-motívumok a mai lengyel filmben
• Forgács Iván: Lelkének rabjai Wajda 90
• Wajda Andrzej: A nemzeti film eszméje
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Még mindig veri az ördög… András Ferenc
• Kővári Orsolya: Valami visszavonhatatlan Beszélgetés Till Attilával
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
• Mészáros Márton: „A néző mindenek előtt!” Beszélgetés Madarász Istivel
MANDA-DOSSZIÉ
• Barkóczi Janka: A magányos villa Mi a MaNDA?
• Hamar Péter: Csak a fejléc maradt Volt egyszer egy Filmtudományi Intézet
IZLAND
• Baski Sándor: Manók, lovak, emberek Új izlandi filmek
• Kránicz Bence: Vergődik, majd messze száll Madárkák
BŰN ÉS HATALOM
• Pápai Zsolt: Farkasok földje Denis Villeneuve: Sicario
• Sepsi László: Brutális egzotikum Miroslav Slaboshpitsky: A törzs
• Varró Attila: Dante Lam rendőrfilmjei Szűkebb haza

• Pintér Judit Nóra: Idegenként a neurotipikusok világában Autista hősök
FESZTIVÁL
• Ruprech Dániel: Dialóg nélkül Berlin
• Szalkai Réka: Kistigrisek Rotterdam
• Horeczky Krisztina: Hétköznapi őrül(e)tek Cseh Filmkarnevál
KÖNYV
• Várkonyi Benedek: A történelem sorsa Minarik, Sonnenschein és a többiek
TELEVÍZÓ
• Kránicz Bence: Nincs jó döntés A Homeland és Európa
KRITIKA
• Bilsiczky Balázs: Féktelen jövő Zero
• Nagy V. Gergő: Az ordibáló gróf Az itt élő lelkek nagy része
MOZI
• Pintér Judit Nóra: Hétköznapi titkaink
• Vajda Judit: Csokoládé
• Jankovics Márton: Évszakok
• Árva Márton: Mindenáron esküvő
• Varró Attila: Szívecskéim
• Alföldi Nóra: A mi jövőnk
• Kovács Bálint: Eddie, a sas
• Sándor Anna: A Beavatott-sorozat: A hűséges
• Baski Sándor: Zoolander 2
• Andorka György: Támadás a Fehér Ház ellen 2. - London ostroma
• Huber Zoltán: Momentum
• Soós Tamás Dénes: A turné vége
• Kránicz Bence: Kung Fu Panda 3
• Kovács Kata: Zootropolis - Állati nagy balhé
• Csiger Ádám: Egyiptom istenei
• Pápai Zsolt: A 657-es járat
• Bocsor Péter: A varrónő
• Benke Attila: Gyilkos ösztön
• Benke Attila: Batman: Az elfajzott
• Nagy V. Gergő: Angyali szemek
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
MOZI
• Tosoki Gyula: Jóemberek

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Áramlat

Alföldi Nóra

Undertow – amerikai, 2004. Rendezte: David Gordon Green. Szereplők: Jamie Bell, Josh Lucas, Dermot Mulroney. Forgalmazó: Best Hollywood. 108 perc.

 

Nehéz gyerekkor, nehéz kamaszkor, hirtelen jövő túl nagy felelősség vagy éppen a megcsömörlés az ifjúkori lézengéstől – nagyravágyó auteur-palánták számára Truffaut óta nyerő témák. A fesztiválüdvöske író–rendező, David Gordon Green 2000 óta szimatolja körbe a felnőtté válás érzékeny témáját, melyet hol szerelmi melodrámába, hol thrillerbe ágyaz. Az eddig független pályán mozgó Green munkáit hazájának kritikusai már egy ideje melegen üdvözlik, idén a Judd Apatow bábáskodásával készült Ananász Expresszel pedig a mainstreambe is katapultálta magát.

Sorban az ötödik, Áramlat című munkája a Munn gyerekek történetét meséli el, akik valahol Georgia állam egyik eldugott szegletében nagyjából olyan körülmények között vegetálnak özvegy apjukkal, mintha csak a texasi láncfűrészes gyilkos szolidabb kiadású famíliája lennének. Kis disznóóljuk idilljét a rabruhát frissiben levedlett nagybácsi érkezése zavarja meg, ki régi lidérceket kieresztve a palackból megöli a srácok apját, majd keresztülkergeti őket a fél megyén, végeláthatatlan odüsszeiára ítélve őket.

Green az idejekorán felcseperedő gyerekek világát a filmjei állandó helyszínéül szolgáló szutykos déli miliő szaftos megfestésével exponálja, melyet az epizódszereplők groteszk rajzával, nyers brutalitással, finom misztikummal és kellemesen tolakodó szimbolikával tarkít. Itt-ott felhabzik stilizálizálási vágya, máshol gyönyörűen érvényesül a producer, Terrence Malick finom lírája – Green érti a dolgát, képességei alapján minden esélye megvan rá, hogy Wes Anderson-i magaslatokat hódítson meg.

Extrák: Előzetesek.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2009/01 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9643