KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/május
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Múltunk a beton alatt Magyar film, magyar idő – 1. rész
• Kelecsényi László: És akkor a Psota… Psota Irén (1929-2016)
• Babiczky László: Összhangzat és intuíció Beszélgetés Zányi Tamással
• Soós Tamás Dénes: 80 év derű Beszélgetés Csukás Istvánnal
ANDRZEJ ZULAWSKI
• Varga Zoltán: Lázas szerelmek balladái Andrzej Zulawski démonai
BRIT BŰNÖK
• Győri Zsolt: „Nem fröcsög a vér” Beszélgetés Mike Hodges-szal
• Roboz Gábor: Antihősök krónikái Ruth Rendell a moziban
TÁVOL-KELET
• Teszár Dávid: Kistigrisből nagy tigris Koreai film 2010-2015
• Géczi Zoltán: Renegátok sötét öltönyben Dél-koreai gengszterfilmek új hulláma
• Varró Attila: Nyolc milliméteres tűzerő Japán punkfilmek
FESZTIVÁL
• Soós Tamás Dénes: Az unokák mozija Magyar Filmhét: kisjátékfilmek
• Orosz Anna Ida: A pálya szélén Magyar Filmhét: animációs filmek
• Csiger Ádám: A nagy shortolás Friss Hús Fesztivál
• Pintér Judit: Ciao Annamaria! Trieszt
FILM / REGÉNY
• Vajda Judit: Egy bunkó újságíró naplója Daniel Kehlmann: Én és Kaminski
• Forgács Nóra Kinga: A múltam helyett a múltadban Wolfgang Becker: Én és Kaminski
KRITIKA
• Sepsi László: Putyin kedvenc videójátéka Ilya Naishuller: Hardcore Henry
• Soós Tamás Dénes: Két gyerek, négy kerék Tiszta szívvel
• Baski Sándor: Kitörési kísérlet Hurok
MOZI
• Baski Sándor: Mama
• Pazár Sarolta: A kommuna
• Forgács Nóra Kinga: Az alsó szomszéd
• Jankovics Márton: A lánykirály
• Vajda Judit: Bazi nagy görög lagzi 2.
• Simor Eszter: Gyilkos páros
• Tüske Zsuzsanna: A Főnök
• Alföldi Nóra: A szerelem gyerekkel jön
• Sepsi László: Cloverfield Lane 10
• Andorka György: Batman Superman ellen: Az igazság hajnala
• Varró Attila: A Vadász és a Jégkirálynő
• Kránicz Bence: A dzsungel könyve
DVD
• Bocsor Péter: Egyenesen Comptonból
• Gelencsér Gábor: Bizalom
• Soós Tamás Dénes: A harminchármak
• Gelencsér Gábor: Szegény gazdagok

• Kárpáti György: Szemmérték A FIPRESCI 90 éve
DVD
• Kránicz Bence: A válságstáb
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szerelem határai

Parádi Orsolya

The Edge of Love – brit, 2008. Rendezte: John Maybury. Írta: Sharman Macdonald . Kép: Jonathan Freeman. Zene: Angelo Badalamenti. Szereplők: Keira Knightley (Vera Phillips), Sienna Miller (Caitlin MacNamara), Matthew Rhys (Dylan Thomas), Cillian Murphy (William Killick). Gyártó: BBC / Capitol / Prescience Film Fund / Rainy Day. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 110 perc.

 

Dylan Thomas és a nők. A walesi író és költőgéniusz és az ő vadregényes szerelmi élete nem meglepő témaválasztás John Maybury rendező számára. Míg korábbi munkájában, az 1998-as Ördögi szerelemben Francis Bacon festőművész magánéletét, az alkotást és az érzékek tébolyult kölcsönhatását boncolgatta hol naturalisztikus, hol groteszk és álomszerű képsoraival; most Hollywoodot célozta meg új opuszával, ami előző filmje, az amerikai koprodukcióban készült thriller, A fiók után végül is logikus következmény.

A második világháborús London egy kocsmájában fut össze a már nős költő és gyerekkori szerelme, Vera Phillips énekesnő. Eközben a zabolátlan ara, Caitlin is érkezőben a zsúfolt vonaton sebtiben lerendezett affér után, míg a földalatti csatornában elsuttogott sanzonokat csillogó szemmel és elszántan hallgatja a leendő négyes utolsó tagja, egy katonatiszt. Dekadens légkör, szabadon gondolkodó és szerető nők, valamint cigarettafüst minden mennyiségben. A felületi feszültség az ellentétes nemek vonzásából fakad, ám a történet mélyén izzó láng a két nő közötti érzelmi töltetből táplálkozik, mely ellenségességből sokszínű barátsággá alakul át, és amelyet végül feladni kényszerülnek a férfiakért.

Az ide-oda billenő mérleg egyik oldalán egy leegyszerűsített történet, túlesztétizált közelik tökéletesen kifestett arcokról, és kissé modoros szenvelgés két olyan színész (Keira Knightley, Cillian Murphy) tolmácsolásában, akiknek ideje lenne leoldani arcukról a világhírnév maszkját, mielőtt végképp rájuk fagy. A másik oldalon kistotálok a ködös walesi tájban felszabadultan kergetőző nőkről, a kocsma előtt kint hagyott babakocsi és kisgyerek erős képsora, és a Dylan Thomast alakító Matthew Rhys visszafogott, valamint a feleséget játszó Sienna Miller energikus játéka, mely olyan, mint a friss tengeri szél: arcon csap és felüdít keresetlen őszinteségével.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/11 56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9552