KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/június
MAGYAR MŰHELY
• Báron György: A csábítás és a halál játékai Kamondi Zoltán (1960-2016)
• Hirsch Tibor: Múltunk a szemfedél alatt Magyar film, magyar idő – 2. rész
• Schubert Gusztáv: apa/anya Liliom ösvény
• Kővári Orsolya: Egy rítus története Beszélgetés Fliegauf Bencével
ETTORE SCOLA
• Bárdos Judit: A világ változtatott meg minket A világ változtatott meg minket
BRIT BŰNÖK
• Schubert Gusztáv: Alávaló úriemberek Top Secret Anglia
• Varró Attila: A vászon határtalan geometriája J. G. Ballard filmadaptációk
• Győri Zsolt: „Nem fröcsög a vér” Beszélgetés Mike Hodges-szal – 2. rész
SZOCIO+FANTASY
• Kránicz Bence: „Az Európai Unióban nincsenek jedik” BeszélgetésTóth Csabával
• Schubert Gusztáv: Galaktikus útikalauz apolitikusoknak Tóth Csaba: A sci-fi politológiája
• Sepsi László: Hősködés a demokráciáért Marvel vs. DC – Szuperhősök polgárháborúja
• Schreiber András: Zombi politikón Romero élőhalottai
FESZTIVÁL
• Soós Tamás Dénes: A család árulása Titanic versenyfilmek
• Huber Zoltán: Uralkodó szélirányok Titanic
• Simor Eszter: Különc közösségek Austin
KÍSÉRLETI MOZI
• Lichter Péter: Zsánerfilmek árnyékai Nicolas Provost filmjei
KÖNYV
• Zalán Vince: Pörös Géza: Krzysztof Zanussi világa Ráció és spiritualitás – testvérek?
• Sághy Miklós: A lélekvászon képei Pintér Judit Nóra: Az őrület perspektívái
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: A zeneipar nagymenői Bakelit
FILM / REGÉNY
• Pintér Judit: Csodálatos Boccaccio Boccaccio 2015
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: Befejezetlen múlt Elcserélt világ
• Pintér Judit Nóra: Mennyi haza kell egy embernek? A lakás
• Horeczky Krisztina: Nők a szorítóban Ütős csajok
MOZI
• Baski Sándor: Az én csontsovány nővérem
• Sepsi László: Kivégzési parancs
• Árva Márton: Haifai kikötő
• Jankovics Márton: Mapplethorpe
• Kovács Kata: Máris hiányzol
• Szalkai Réka: Egy szó mint száz: szerelem!
• Baski Sándor: Pelé
• Teszár Dávid: A legkúlabb nap
• Kránicz Bence: Sarkköri mentőexpedíció
• Vajda Judit: Anyák napja
• Kovács Marcell: Csontok és skalpok
• Varró Attila: Beépített tudat
• Andorka György: Angry Birds – A film
DVD
• Gelencsér Gábor: Saul fia
• Benke Attila: Superman antológia
• Soós Tamás Dénes: Arctalan ellenség
• Szoboszlay Pál: Victor Frankenstein
• Tosoki Gyula: Kémvadászok: A szolgálat kötelez
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Sejtcserés támadás

Vörös Adél

The Switch – amerikai, 2010. Rendezte: Will Speck, Josh Gordon. Írta: Allan Loeb. Kép: Jess Hall. Zene: Alex Wurman. Szereplők: Jennifer Aniston (Kassie Larson), Jason Bateman (Wally), Patrick Wilson (Roland), Caroline Dhavernas (Pauline). Gyártó: Echo Films / Mandate. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 101 perc.

 

Megszokhatta már a multiplex-néző, hogy minimum évente, de még valószínűbben félévente egy Jennifer Aniston nevével fémjelzett romantikus dráma vagy vígjáték landol nálunk is a mozikban. Aniston jó viszonyban van a műfajjal, átérezhető, valószerű alakításokat nyújt – általában hasonló habitusú karakterekben –, de a választásai semmiképp nem igénytelenek. A mostani sem az: a Sejtcserés támadás forgatókönyvét az az Allen Loeb írta, aki a 2010-es Tőzsdecápák szkriptjét is jegyzi, rendezőpárosa pedig egy Will Farrell-vígjáték, a Jégi dicsőségünk direktorai.

Idén már a második hollywoodi mozi játszik a spermadonort választó egyedülálló nő alaphelyzetével: Jennifer Lopez az Ilyen a formámban küszködik a megfelelő apa hiányával, ebben az esetben pedig Aniston dönt úgy, hogy egy határozott alfahímet választ gyermeke apjául. A történet a klasszikus félreértés-dramaturgián alapul: a spermadonor „anyaga” kiömlik, a főszereplő Wally (Jason Bateman) pedig szó szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy a balesetre fény ne derüljön. Hét év múlva azonban értelemszerűen találkozik a sikeres csere eredményével, azaz a hozzá hasonlóan neurotikus kisfiával, akiről egyedül ő tudja, hogy furcsán hasonló gesztusaikon-szokásaikon kívül némi DNS-megfelelés is egymáshoz kapcsolja őket. A film kifejezetten kedves és emberi. Legnagyobb erényei a színészi oldalon tűnnek fel: Bateman szerencsétlen figurája egyszerű és esendő; Bryce Robinson játéka pedig megdöbbentően intelligens a kis Sebastian szerepében. Leginkább miatta érdemes megnézni a filmet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/11 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10359