KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/december
NŐI SZEREPEK
• Baski Sándor: Az üvegplafon alatt Nők a Fehér Házban
• Schubert Gusztáv: „Amerika királynője” Pablo Larraín: Jackie
• Barkóczi Janka: A harmadik hullám Asghar Farhadi hősnői
• Varró Attila: A hiány iszonyata Val Lewton és a női horror
• Vincze Teréz: Egy szexi koreai feminista A szobalány
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Védtelen ártatlanság (Bara Margit 1928-2016)
• Schubert Gusztáv: Csoóri Sándor, a filmes Parázson lépkedő
• Morsányi Bernadett: Makacs fiúk Beszélgetés Szomjas Györggyel
LENGYEL MÉRCE
• Báron György: A nemzet filmművésze Andrzej Wajda (1926-2016)
• Pörös Géza: Nincs alku Andrzej Wajda: Emlékképek
• Zalán Márk: Bedobozolt történelem Lengyel hadiállapot 1981
• Morsányi Bernadett: Bármi megtörténhet Marcel Łoziński dokumentumfilmjei
FRANCE NOIR
• Ádám Péter: Gengszterből filmrendező José Giovanni
FESZTIVÁL
• Szabó Ádám: Undorból születnek Sitges
• Bartal Dóra: A hátunkon cipelt múlt Jihlava
• Csiger Ádám: Fiatalos kezdés Primanima
• Barkóczi Janka: Aki sosem látta Párizst Window Horses
KÖNYV
• Nagy V. Gergő: A nemzetközi Férfi Tarr 60
TELEVÍZÓ
• Várkonyi Benedek: A pokol másnapján Beszélgetés Olivier Wieviorkával
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Rejtélyes bosszú Austin Wright: Tony and Susan
• Alföldi Nóra: Kárhozottak királya Tom Ford: Éjszakai ragadozók
KRITIKA
• Varga Zoltán: X elvtárs A martfűi rém
• Barkóczi Janka: Belső száműzetés Bereczki Csaba: Soul Exodus
• Andorka György: Bölcselmük álmodni képes Doctor Strange
MOZI
• Baski Sándor: Teljesen idegenek
• Gelencsér Gábor: Olli Mäki legboldogabb napja
• Pápai Zsolt: Harmadik típusú találkozások Zsigmond Vilmossal
• Forgács Nóra Kinga: Az állam Fritz Bauer ellen
• Kovács Kata: A mélység kalandora
• Vajda Judit: A könyvelő
• Barkóczi Janka: Hideg hegyek
• Huber Zoltán: Mentőakció
• Kránicz Bence: Creative Control
• Roboz Gábor: Az utolsó emberig
• Csiger Ádám: Jack Reacher: Nincs visszaút
• Sepsi László: Bezárva
• Varró Attila: Életem Cukkiniként
• Andorka György: Legendás állatok és megfigyelésük
DVD
• Barkóczi Janka: Magyar Filmhíradó Évfolyam 1956
• Kránicz Bence: Szerelem
• Gelencsér Gábor: Angi Vera
• Benke Attila: Menny és pokol
• Pápai Zsolt: Tripla kilences

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A boldogság nyomában

Herpai Gergely

Pursuit of Happyness – amerikai, 2006. Rendezte: Gabriele Muccino. Írta: Chris Gardner regényéből Steve Conrad. Kép: Phedon Papamichael. Zene: Andrea Guerra. Szereplők: Will Smith (Gardner), Jaden Smith (Christopher), Thandie Newton (Linda), Brian Howe (Jay), James Karen (Frohm). Gyártó: Columbia Pictures. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 120 perc.

 

A boldogság nyomában Chris Gardner saját önéletrajzi regénye alapján készült, amelyben a rendkívül szegény és sikertelen kórházi műszerrel házaló ügynök szép lassan elveszíti először a feleségét, vagyonát, majd a lakását, és egy ideig hajléktalanszállókon él – egyedül kiskorú fiának felnevelése tartja benne a lelket. Gardner nem is adja fel: egy brókereket képző neves intézetbe kerül, ahol nyomorult életkörülményei ellenére is elszántan tanul a vizsgára…

A „boldogság” a film interpretációja szerint tulajdonképpen egyenlő a meggazdagodással, amelyért a Will Smith által alakított karakter egész végig küzd. Tulajdonképpen egy újabb amerikai sikersztorival van dolgunk, ám a főszereplő ezúttal nem gengszter, katonatiszt vagy egyéb kalandfilmes figura, hanem egy hétköznapi kisember, aki borzasztóan kemény körülmények között küzd a fennmaradásért. A „homeless-ből milliomos” sztori mellett bepillantást nyerhetünk a nyolcvanas évek Amerikájába, amikor Ronald Reagan került hatalomra, és rendkívül kemény adótörvényekkel próbálta – több-kevesebb sikerrel – helyrehozni az ország gazdaságát.

Will Smith korábbi sci-fi filmvígjátékai és kalandfilmjei után ezúttal sokkal fajsúlyosabb szerepet kapott, amelyben végre összetettebb színészi repertoárját is megcsillogtathatja. Bár a Boldogság kutatása időnként nem mentes a szájbarágós amerikai életfilozófiától, ugyanakkor a meghökkentő, gyakran szívszorító, máskor mulatságos élethelyzetek a blazírtabb nézőt sem hagyják hidegen. Teljesen kiszámítható, de mégis érdekes film egy szélsőséges élethelyzetről, amelyben sokan közülünk talán feladták volna a harcot…

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/03 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8925