KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/december
NŐI SZEREPEK
• Baski Sándor: Az üvegplafon alatt Nők a Fehér Házban
• Schubert Gusztáv: „Amerika királynője” Pablo Larraín: Jackie
• Barkóczi Janka: A harmadik hullám Asghar Farhadi hősnői
• Varró Attila: A hiány iszonyata Val Lewton és a női horror
• Vincze Teréz: Egy szexi koreai feminista A szobalány
MAGYAR MŰHELY
• Kelecsényi László: Védtelen ártatlanság (Bara Margit 1928-2016)
• Schubert Gusztáv: Csoóri Sándor, a filmes Parázson lépkedő
• Morsányi Bernadett: Makacs fiúk Beszélgetés Szomjas Györggyel
LENGYEL MÉRCE
• Báron György: A nemzet filmművésze Andrzej Wajda (1926-2016)
• Pörös Géza: Nincs alku Andrzej Wajda: Emlékképek
• Zalán Márk: Bedobozolt történelem Lengyel hadiállapot 1981
• Morsányi Bernadett: Bármi megtörténhet Marcel Łoziński dokumentumfilmjei
FRANCE NOIR
• Ádám Péter: Gengszterből filmrendező José Giovanni
FESZTIVÁL
• Szabó Ádám: Undorból születnek Sitges
• Bartal Dóra: A hátunkon cipelt múlt Jihlava
• Csiger Ádám: Fiatalos kezdés Primanima
• Barkóczi Janka: Aki sosem látta Párizst Window Horses
KÖNYV
• Nagy V. Gergő: A nemzetközi Férfi Tarr 60
TELEVÍZÓ
• Várkonyi Benedek: A pokol másnapján Beszélgetés Olivier Wieviorkával
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Rejtélyes bosszú Austin Wright: Tony and Susan
• Alföldi Nóra: Kárhozottak királya Tom Ford: Éjszakai ragadozók
KRITIKA
• Varga Zoltán: X elvtárs A martfűi rém
• Barkóczi Janka: Belső száműzetés Bereczki Csaba: Soul Exodus
• Andorka György: Bölcselmük álmodni képes Doctor Strange
MOZI
• Baski Sándor: Teljesen idegenek
• Gelencsér Gábor: Olli Mäki legboldogabb napja
• Pápai Zsolt: Harmadik típusú találkozások Zsigmond Vilmossal
• Forgács Nóra Kinga: Az állam Fritz Bauer ellen
• Kovács Kata: A mélység kalandora
• Vajda Judit: A könyvelő
• Barkóczi Janka: Hideg hegyek
• Huber Zoltán: Mentőakció
• Kránicz Bence: Creative Control
• Roboz Gábor: Az utolsó emberig
• Csiger Ádám: Jack Reacher: Nincs visszaút
• Sepsi László: Bezárva
• Varró Attila: Életem Cukkiniként
• Andorka György: Legendás állatok és megfigyelésük
DVD
• Barkóczi Janka: Magyar Filmhíradó Évfolyam 1956
• Kránicz Bence: Szerelem
• Gelencsér Gábor: Angi Vera
• Benke Attila: Menny és pokol
• Pápai Zsolt: Tripla kilences

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A falka

Herpai Gergely

The Flock – amerikai, 2007. Rendezte: Lau Wai-keung. Írta: Craig Mitchell és Hans Bauer. Kép: Enrique Chediak. Zene: Guy Farley. Szereplők: Richard Gere (Babbage), Claire Danes (Allison), Russel Sams (Grooms), Ed Ackermann (Kessler), Kadee Stickland (Viola). Gyártó: Gibraltar Films / Bauer Martinez Studios. Forgalmazó: Best Hollywood. Feliratos. 101 perc.

 

Richard Gere egy munkáját fanatikus módszerességgel – már-már betegesen – végző szövetségi ügynököt alakít, akinek specialitása a nemi erőszakkal, illetve még durvább szexuális perverziókkal kapcsolatos ügyek felgöngyölítése. Babbage ügynök a korábban elítélt és szabadlábon lévő bűnözők közül próbálja megtalálni azt az illetőt, aki valószínűleg elrabolt és fogságban tart egy fiatal lányt. Egy fiatal nyomozónő (Claire Danes) is csatlakozik hozzá – leginkább azért, hogy a munkájába lassan beleőrülő Babbage-t leváltsa.

„Vén róka nyomozó, akihez egy ifjú titán társul szegődik”: ezt a jól ismert felállást már számtalan bűnügyi filmben láthattuk – akár úgy, hogy az idősebb profi rendőr csak kiégett, és utálja a rendszert, de alapvetően a jó oldalon marad (A zöldfülű), vagy azzal a csavarral, hogy ő az igazi bűnös a filmben és fiatal társának kell lelepleznie őt (Kiképzés). A falka hongkongi rendezője, maga Lau Wai-keung is dolgozott már fel kicsit hasonló témát a Szigorúan piszkos ügyek-ben, amelyből nemrég készült Martin Scorsese remake-je: A tégla.

Eleinte nehéz eldöntenünk, hogy ebben a filmben Babbage-dzsel mi a helyzet: sokáig épp erre a feszültségre épít a rendező. Jól is teszi, mert egyébként A falka nem nagyon haladná meg a hasonló témájú (perverz bűnözőkkel foglalkozó) 8 mm színvonalát. Gere meglepően meggyőző a meghasonlott és frusztrált zsaru szerepében, és az esetek többségében sikerül elfelejtetnie velünk, hogy maga a nyomozós történetszál rendkívül egyszerű és semmitmondó. Viszont Gere-t és az egyik női főszereplőt leszámítva (KaDee Strickland, aki egy régebbi nemi erőszak áldozatát alakítja) elég érdektelen karakterekkel és átlagos színészi játékkal van dolgunk. A falka ennek ellenére nézhető, élvezhető thriller, de Hetedik-féle katarzisra nem szabad számítani.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2007/12 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9209