KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/január
VILÁGFELFORDULÁS
• Gyenge Zsolt: A halál oka: kapitalizmus Én, Daniel Blake
• Schubert Gusztáv: Mennyei felfordulás Az ifjú pápa
• Géczi Zoltán: Fehéren izzó gyűlölet Amerikai szélsőségesek
• Baski Sándor: Buborékok és barikádok Közélet a világhálón
• Varró Attila: Árvák a sztrádán Két amerikai road movie
MAGYAR KRIMI
• Sepsi László: Dögkeselyűk Új magyar bűnfilmek
• Kránicz Bence: Ezer jagelló Cop Mortem
• Schreiber András: A testület nyomoz Kádár-kori magyar krimik
• Csiger Ádám: Itt élni totál szívás Aranyélet 2. évad
• Vajda Judit: A mozdony füstje Halj már meg!
MAGYAR MŰHELY
• Morsányi Bernadett: Fekete sors Beszélgetés Vranik Rolanddal
A KÉP MESTEREI
• Ádám Péter: Kamera vállon, fény semmi” Raoul Coutard 1924-2016
ÚJ RAJ
• Forgács Iván: Esőfelhő New Yorktól Szkopjéig Milcso Mancsevszki játékfilmjei
• Pethő Réka: A naplóírás művészete Új raj: Xavier Dolan
• Jankovics Márton: Keresztkérdések az iskolapadban Mártírok
ANIMÁCIÓ
• Varga Zoltán: Törött teknőcpáncél alatt A vörös teknős
• Orosz Anna Ida: A komfortzóna határán Anilogue 2016
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Az idő tükröződései Gdynia
• Horeczky Krisztina: A reményről Verzió
• Vincze Teréz: A törölt busani vonat Busan
KÖNYV
• Barkóczi Janka: Kettős látás Gelencsér Gábor: Váratlan perspektívák
• Kolozsi László: Filmrendszer-gazda Varga Balázs: Filmrendszerváltások
KRITIKA
• Szalkai Réka: Vivaldi után szabadon Kaliforniai álom
• Varró Attila: Lázadók a Lázadók között Zsivány Egyes – Egy Star Wars történet
MOZI
• Baski Sándor: Sárkány közeleg
• Vajda Judit: Őrült boldogság
• Simor Eszter: Egyesült Szerelmes Államok
• Kránicz Bence: Utazás apánkkal
• Kránicz Bence: Utazás apánkkal
• Tüske Zsuzsanna: Szövetségesek
• Soós Tamás Dénes: A fegyvertelen katona
• Hegedüs Márk Sebestyén: Underworld: Vérözön
• Sepsi László: A démon arca
• Parádi Orsolya: #sohavégetnemérős
• Forgács Nóra Kinga: Hóesés Barcelonában
• Huber Zoltán: Hivatali karácsony
• Zsubori Anna: Vaiana
• Alföldi Nóra: A pótolhatatlan Werner doktor
• Varró Attila: Derült égből apu
DVD
• Pápai Zsolt: Rideg világ
• Benke Attila: A homár
• Soós Tamás Dénes: Popsztár: Soha ne állj le (a soha le nem állással)!
• Kránicz Bence: Batman: A köpenyes lovagok visszatérnek
• Kovács Patrik: Beépülve – Az Escobar-ügy
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Fácángyilkosok

Roboz Gábor

Fasandraberne – dán, 2014. Rendezte: Mikkel Nørgaard. Írta: Nikolaj Arcel. Kép: Eric Kress. Zene: Patrik Andrén. Szereplők: Nikolaj Lie Kaas (Carl Mørck), Fares Fares (Assad), Sarah-Sofie Boussnina (Unge Kimmie), David Dencik (Ulrik Dybbol). Gyártó: Zentropa. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Feliratos. 119 perc.

Miután egyes dán televíziós krimiszériák (A híd, Gyilkosság, A gyilkosnak ölni kell) az elmúlt évek során komoly (el)ismertségre tettek szert, most szemtanúi lehetünk egy mozifilmsorozat születésének is: a számos országban népszerű Jussi Adler-Olsen Nyomtalanul című regényéből 2013-ban készült játékfilm, és a mostani Fácángyilkosokat hazájában még idén követi a Palackposta feldolgozása. A könyvek főhőseit jelentő nyomozópáros („a morcos” és „a kedves”) a kollégáik által lenézett Q-ügyosztály tagjaiként régóta porosodó eseteket old meg, az aktuális történetben egy húsz évvel ezelőtt meggyilkolt ikerpár aktáját veszik elő, a kutatás pedig egy elit magániskola diákjaihoz vezet.

A krimi- és thrillerelemeket vegyítő Fácángyilkosokat – amely a dán filmtörténet eddigi legjobb nyitóhetét produkálta a pénztáraknál – ugyanaz a stáb készítette, mint az előző részt, és eszük ágában sem volt változtatni a recepten, így Mikkel Nørgaard-ék produkciója is ugyanannyira élvezhető, kidekázott és helyenként kicsit szájbarágós, mint bármelyik amerikai iparosmunka. A két órás játékidő ellenére ugyanakkor a fokozottan cselekménycentrikus film szinte semennyi időt nem szán a karakterépítésre, a fájóan sematikus detektívfigurák ráadásul még párosként is teljesen jellegtelenek, talán ha egyszer megvillan közöttük valami. A jelenleg hat kötetből álló regényszéria gond nélkül továbbélhet profin legyártott filmsorozatként is, de az eddigiek alapján nem úgy tűnik, hogy részeire a műfaj különlegességeiként fogunk hivatkozni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/03 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12112