KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/február
A SCI-FI HATÁRAI
• Schubert Gusztáv: Robo Sapiens Mesterséges Intelligencia – fények és árnyak
• Sepsi László: Szerelem világvége idején Sci-fi, románc, melodráma
• Benke Attila: Tudósítások az új rossz jövőről Filmanatómia: A sci-fi
• Baski Sándor: Szilaj gyönyörök Westworld
• Beregi Tamás: Gigabyte-ok diszkrét bája Videójátékok filmvásznon
JIM JARMUSCH
• Jankovics Márton: Titkos vérvonal Jim Jarmusch és a műfaji film
• Varró Attila: Talált versek Paterson
LATIN-AMERIKAI PORTRÉK
• Lichter Péter: Lebegés a fény hátán Emmanuel Lubezki
• Árva Márton: Emberek, akik ott voltak Új raj: Pablo Larraín
• Soós Tamás Dénes: Jackie
ÚJ RAJ
• Gelencsér Gábor: Oh, kárhozat! Kirill Szerebrennyikov
FILMMÚZEUM
• Harmat György: Bergman színre lép A nulladik opus
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” Beszélgetés Rózsa Jánossal
• Tóth Klára: Egy színésznő regénye Törőcsik Mari – Bérczes László beszélgetőkönyve
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Sorsformáló rendezők Amszterdam
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A ló túlsó oldala BoJack Horseman
• Roboz Gábor: Rejtélyek újabb szigete The Kettering Incident
KÖNYV
• Kelecsényi László: Életünk legszebb évei Zalán Vince: Film van, babám!
• Nagy V. Gergő: A menekülő test Lichter Péter: A láthatatlan birodalom
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Éjjel élnek Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye
• Varró Attila: A sztárok bűnei Ben Affleck: Az éjszaka törvénye
KRITIKA
• Barkóczi Janka: Jó itt Az állampolgár
• Benke Attila: Idegen a Vadkeleten Kojot
• Forgács Nóra Kinga: A száműzött művészet Stefan Zweig: Búcsú Európától
• Teszár Dávid: Szekuláris megváltás Ártatlanok
FILM + ZENE
• Huber Zoltán: Kibeszélni a kibeszélhetetlent Andrew Dominik – Nick Cave: One More Time with Feeling
MOZI
• Kovács Gellért: Az alapító
• Kolozsi László: Aranjuezi szép napok
• Kovács Kata: Madeleine
• Tüske Zsuzsanna: Váratlan szépség
• Barkóczi Janka: Loving
• Huber Zoltán: A számolás joga
• Alföldi Nóra: Jézus, mobil, fejvadászok
• Vajda Judit: Másodállás
• Baski Sándor: Üdvözöljük Norvégiában!
• Kránicz Bence: A Nagy Fal
• Sándor Anna: Énekelj!
• Sepsi László: Széttörve
• Benke Attila: Vakfolt
• Varró Attila: Pattaya
DVD
• Soós Tamás Dénes: A látogatás
• Benke Attila: David Lean-klasszikusok
• Soós Tamás Dénes: Morgan
• Pápai Zsolt: A stanfordi börtönkísérlet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szerelemre hangszerelve

Parádi Orsolya

Begin Again – brit, 2014. Rendezte és írta: John Carney. Kép: Yaron Orbach. Zene: Gregg Alexander. Szereplők: Keira Knightley (Greta), Mark Ruffalo (Dan), Catherine Keener (Miriam), Hailee Steinfeld (Violet), Adam Levine (Dave), Mos Def (Saul). Gyártó: Sycamore Pictures / Apatow Productions. Forgalmazó: A Company Hugary. 104 perc. Szinkronizált.


John Carney nem csinál nagy filmeket, azok mégis bekúsznak az ember bőre alá, és ott bizseregnek még napokig. Nagyban köszönhető ez a fülbemászó, és - minden pejoratív mellékzöngétől mentesen - szívbemarkoló soundtrackeknek. A dublini író-rendező őszinte, friss hangú meséinek valódi főszereplője ugyanis a Zene. A 2006-ban készült Egyszer című opusz egy utcazenész fiúról és egy bevándorló zongorista lány találkozásáról szólt, és a nemzetközi kritikusi szakma padlót is fogott a film eszköztelenségétől, szociális érzékenységétől és dalbetéteitől.

Carney ez alkalommal is zenészek magánéletéről mesél kisrealista stílusban, ám most három világhírű sztárt választott a főszerepekre: Mark Ruffalo, a Maroon 5 énekese, Adam Levine és Keira Knightley alakítják a hősöket. Egy lecsúszott New York-i zenei producer megérzi a sztárrá vált pasija által dobott dalszerző-gitáros lányban a spirituszt, majd rábeszéli, hogy csináljanak no-budget lemezt az utcán. Mindhárman szenzációsak. Félretolt barátnőként,aki a nagy lehetőség hallatán sem hajlandó letérdelni a showbiz előtt, Knightley őszinte és természetes. Feszes riposztokban osztják egymást a piás, cégéből frissen kirúgott producerrel, akinek ez az utolsó esélye, hogy a metró alá ugrás helyett valami jót hozzon létre – és Ruffalo kifejezetten maradandót alakít a szerepben. Levine pedig a sztárság különböző fázisait megjelenítve, szemüveggel, bajusszal és röhejes szakállal is tökéletes. Örömmunka lehetett a forgatás, a zene megint zsigerekig hatol, és a befejezés trükkösen elkerüli a közhelyeket.



A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/08 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11748