KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/február
A SCI-FI HATÁRAI
• Schubert Gusztáv: Robo Sapiens Mesterséges Intelligencia – fények és árnyak
• Sepsi László: Szerelem világvége idején Sci-fi, románc, melodráma
• Benke Attila: Tudósítások az új rossz jövőről Filmanatómia: A sci-fi
• Baski Sándor: Szilaj gyönyörök Westworld
• Beregi Tamás: Gigabyte-ok diszkrét bája Videójátékok filmvásznon
JIM JARMUSCH
• Jankovics Márton: Titkos vérvonal Jim Jarmusch és a műfaji film
• Varró Attila: Talált versek Paterson
LATIN-AMERIKAI PORTRÉK
• Lichter Péter: Lebegés a fény hátán Emmanuel Lubezki
• Árva Márton: Emberek, akik ott voltak Új raj: Pablo Larraín
• Soós Tamás Dénes: Jackie
ÚJ RAJ
• Gelencsér Gábor: Oh, kárhozat! Kirill Szerebrennyikov
FILMMÚZEUM
• Harmat György: Bergman színre lép A nulladik opus
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” Beszélgetés Rózsa Jánossal
• Tóth Klára: Egy színésznő regénye Törőcsik Mari – Bérczes László beszélgetőkönyve
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Sorsformáló rendezők Amszterdam
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A ló túlsó oldala BoJack Horseman
• Roboz Gábor: Rejtélyek újabb szigete The Kettering Incident
KÖNYV
• Kelecsényi László: Életünk legszebb évei Zalán Vince: Film van, babám!
• Nagy V. Gergő: A menekülő test Lichter Péter: A láthatatlan birodalom
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Éjjel élnek Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye
• Varró Attila: A sztárok bűnei Ben Affleck: Az éjszaka törvénye
KRITIKA
• Barkóczi Janka: Jó itt Az állampolgár
• Benke Attila: Idegen a Vadkeleten Kojot
• Forgács Nóra Kinga: A száműzött művészet Stefan Zweig: Búcsú Európától
• Teszár Dávid: Szekuláris megváltás Ártatlanok
FILM + ZENE
• Huber Zoltán: Kibeszélni a kibeszélhetetlent Andrew Dominik – Nick Cave: One More Time with Feeling
MOZI
• Kovács Gellért: Az alapító
• Kolozsi László: Aranjuezi szép napok
• Kovács Kata: Madeleine
• Tüske Zsuzsanna: Váratlan szépség
• Barkóczi Janka: Loving
• Huber Zoltán: A számolás joga
• Alföldi Nóra: Jézus, mobil, fejvadászok
• Vajda Judit: Másodállás
• Baski Sándor: Üdvözöljük Norvégiában!
• Kránicz Bence: A Nagy Fal
• Sándor Anna: Énekelj!
• Sepsi László: Széttörve
• Benke Attila: Vakfolt
• Varró Attila: Pattaya
DVD
• Soós Tamás Dénes: A látogatás
• Benke Attila: David Lean-klasszikusok
• Soós Tamás Dénes: Morgan
• Pápai Zsolt: A stanfordi börtönkísérlet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Hamarosan…

Soós Tamás Dénes

In A World… – amerikai, 2013. Rendezte: Lake Bell. Szereplők: Lake Bell, Fred Melamed, Michaela Watkins, Demetri Martin. Forgalmazó: Sony Pictures Home Entertainment. 93 perc.

 

„A filmiparban nem keresett a női hang” – figyelmezteti lányát (a hangtréner Carolt játszó Lake Bellt) édesapja, a trailer-hangalámondás mestere. A rendező (a szkriptet is jegyző Lake Bell) nem esik kétségbe: az indie-alkotók nyugalmával és eszköztárával kanyarít feminista komédiát Carolról, aki a férfiak uralta traileriparban szeretne érvényesülni. Szerencséjére a producerek Don LaFontaine, a szakma keresztapjának halála után visszahoznák az ő legendássá vált „Egy világban…” kezdetű narrátorszövegét az előzetesekbe. Ráadásul egy mutáns harcosnőkről szóló, fiatal lányoknak szánt háborús fantasy, a The Amazon Games kapcsán, aminek trailerére Carol mellett önző, nárcisztikus apja és az éretlen playboy Gustav is pályázik.

De pályázik Lake Bell is, mégpedig a Városfejlesztési osztály Amy Poehlerjének és a Csajok Lena Dunhamjének babérjaira. Előbbitől a túlbuzgó feminizmusból és a gyógyíthatatlan hímsovinizmusból egyaránt viccet faragó női humorérzéket, utóbbitól a huszonéves lányok életét kendőzetlenül feltáró drámaiságot kérné kölcsön. De Lake Bell első játékfilmje csak addig gördül zökkenőmentesen, amíg a filmipart – annak aktuális trendjeit és változatlan nemi szerepleosztásait – karikírozza. Amikor hihető mellékalakokat és életszerű környezetet rajzolna Carol köré, már csak indiefilmes panelek jutnak a rendezőnő eszébe. A hősnő geek-szerelme helyett a férje megcsalására rábeszélt nővér sztorija lenne érdekes, hiszen az romkomban gondolná tovább a szavak hatalmáról szóló fejtegetéseket, de a sok mellékszál végül elaprózza, és nem gazdagítja Bell fókuszpontját.

A trailergyártás kapcsán nem csak érdekes karakterből, de viccből is több jutott eszébe Bellnek, aki a humor-mellett a realitásérzékét is megtartja, ha Hollywoodról van szó. Az apa-lánya viszályt ugyan még sziruppal keni el, de arról már nem feledkezik meg, hogy a profitmaximalizálás és a pozitív diszkrimináció hátulütőiről (!) beszéljen az Amazon Games kapcsán. Végeredményben viszont nem is Carol, hanem a nézők húzzák a rövidebbet, akik az ezredik indie-romkom helyett szívesebben figyelték volna a világ első traileripari komédiájának kibontakozását.

Extrák: audiokommentár Lake Bell közreműködésével; alternatív kezdés; kimaradt jelenetek; bakiparádé.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/03 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11848