KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/február
A SCI-FI HATÁRAI
• Schubert Gusztáv: Robo Sapiens Mesterséges Intelligencia – fények és árnyak
• Sepsi László: Szerelem világvége idején Sci-fi, románc, melodráma
• Benke Attila: Tudósítások az új rossz jövőről Filmanatómia: A sci-fi
• Baski Sándor: Szilaj gyönyörök Westworld
• Beregi Tamás: Gigabyte-ok diszkrét bája Videójátékok filmvásznon
JIM JARMUSCH
• Jankovics Márton: Titkos vérvonal Jim Jarmusch és a műfaji film
• Varró Attila: Talált versek Paterson
LATIN-AMERIKAI PORTRÉK
• Lichter Péter: Lebegés a fény hátán Emmanuel Lubezki
• Árva Márton: Emberek, akik ott voltak Új raj: Pablo Larraín
• Soós Tamás Dénes: Jackie
ÚJ RAJ
• Gelencsér Gábor: Oh, kárhozat! Kirill Szerebrennyikov
FILMMÚZEUM
• Harmat György: Bergman színre lép A nulladik opus
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Hitelesség terén nem lehet belekötni” Beszélgetés Rózsa Jánossal
• Tóth Klára: Egy színésznő regénye Törőcsik Mari – Bérczes László beszélgetőkönyve
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Sorsformáló rendezők Amszterdam
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: A ló túlsó oldala BoJack Horseman
• Roboz Gábor: Rejtélyek újabb szigete The Kettering Incident
KÖNYV
• Kelecsényi László: Életünk legszebb évei Zalán Vince: Film van, babám!
• Nagy V. Gergő: A menekülő test Lichter Péter: A láthatatlan birodalom
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Éjjel élnek Dennis Lehane: Az éjszaka törvénye
• Varró Attila: A sztárok bűnei Ben Affleck: Az éjszaka törvénye
KRITIKA
• Barkóczi Janka: Jó itt Az állampolgár
• Benke Attila: Idegen a Vadkeleten Kojot
• Forgács Nóra Kinga: A száműzött művészet Stefan Zweig: Búcsú Európától
• Teszár Dávid: Szekuláris megváltás Ártatlanok
FILM + ZENE
• Huber Zoltán: Kibeszélni a kibeszélhetetlent Andrew Dominik – Nick Cave: One More Time with Feeling
MOZI
• Kovács Gellért: Az alapító
• Kolozsi László: Aranjuezi szép napok
• Kovács Kata: Madeleine
• Tüske Zsuzsanna: Váratlan szépség
• Barkóczi Janka: Loving
• Huber Zoltán: A számolás joga
• Alföldi Nóra: Jézus, mobil, fejvadászok
• Vajda Judit: Másodállás
• Baski Sándor: Üdvözöljük Norvégiában!
• Kránicz Bence: A Nagy Fal
• Sándor Anna: Énekelj!
• Sepsi László: Széttörve
• Benke Attila: Vakfolt
• Varró Attila: Pattaya
DVD
• Soós Tamás Dénes: A látogatás
• Benke Attila: David Lean-klasszikusok
• Soós Tamás Dénes: Morgan
• Pápai Zsolt: A stanfordi börtönkísérlet
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Jean Cocteau filmjei

N. N.

 

1927.

Jean Cocteau fait du cinéma (J. C. filmet forgat), 16 mm, elveszett.

 

1930.

Le Sang d’un poète (A költő vére), 49’, fekete-fehér, hangos. Írta, tervezte, rendezte, vágta: J. C. Díszletek: Jean-Gabriel D’Eaubonne. Zene: Georges Auric. Fősz.: Enrique Rivero, Lee Miller, Feral Benga, Paulina Carton, Jean Desbordes stb.

 

1942.

Le baron fantôme (A kísértet-báró). R.: Serge de Poligny. Forgatókönyv és fősz.: J. C.

 

1943.

L’Eternel retour (Örök visszatérés). R.: Jean Delannoy. Forgatókönyv és szöveg: J. C. Fősz.: Jean Marais, Madeleine Sologne.

 

1946.

La Bella et la Bête (A széplány és a szörnyeteg), fekete-fehér, 96’. Írta, rendezte: J. C. Technikai szakértő: René Clément. Kép: Henri Alekan. Díszlet és jelmez: Christian Gérard. Zene: Georges Auric. Fősz.: Jean Marais, Josette Day, Marcel André, Michel Auclair stb.

 

1947.

La Voix humaine (Az emberi hang). R.: Roberto Rossellini J. C. azonos című darabja alapján. Fősz.: Anna Magnani.

Ruy Blas. R.: Pierre Billon. Forgatókönyv: J. C. (Victor Hugo drámája alapján).

L’Aigle à deux têtes (A kétfejű sas), 95’. Írta, rendezte: J. C. Díszlet és jelmez: Christian Bérard. Kép: Christian Matras. Zene: Georges Auric. Fősz.: Jean Marais, Edwige Feuillère, Silvia Monfort, Yvonne de Bray stb.

 

1948.

Les Parents terribles (Rettenetes szülők), 100’. Saját színdarabjából írta és rendezte: J. C. Díszlet és jelmez: Christian Bérard. Kép: Michel Kelber. Zene: Georges Auric. Fősz.: Jean Marais, Yvonne de Bray, Marcel André, Josette Day, Gabrielle Dorziat.

Les Noces de sable (Menyegző a homokon), 85’. R.: André Zwobada. Zene: Georges Auric. Kísérőszöveg: írta és elmondja J. C. Fősz.: Denise Cardi, Larbi Tounsi, Itto Bent Lahcer, Himmoud Brahimi.

La Légende de Sainte-Ursule (Szent Orsolya legendája). R.: Luciano Emmer. Kísérőszöveg: J. C.

 

1949.

Coriolan, 16 mm, kereskedelmi forgalomba

nem került. Írta, rendezte: J. C. Fősz.: Jean Marais, Josette Day, J. C.

Tennis (Tenisz). R.: Marcal Martin. Kísérőszöveg: J. C.

 

1950.

Ce siècle a 50 ans (50 éves az évszázad). „Drámai jelenet” Denise Tual filmjéhez.

Les Enfants terribles (Rettenetes gyerekek). R.: Jean-Pierre Melville. Saját színművéből filmre írta: J. C.

Orphée (Orfeusz). Írta és rendezte: J. C. Kép: Nicolas Hayer. Szereplők: Jean Marais, François Périer, Maria Casarès.

Colette. R.: Yannick Ballon. Az egyik szereplő: J. C.

 

1951.

Venise et ses amants (Velence és szerelmesei). R.: Luciano Emmer. Kísérőszöveg: J. C.

Le Rossignol de l’empereur de Chine (A kínai császár csalogánya). R.: Jiří Trnka. A francia szöveget írta és elmondja: J. C.

La Villa Santo Sospir (A Santo Sospir villa), 16 mm, színes. R.: J. C. Asszisztens: Frédéric Rossif.

 

1952.

La Porte de l’Enfer (A Pokol kapuja). R.: Teinosuke Kinugasa. A francia szöveget írta: J. C.

8x8. R.: Hans Richter. Az egyik szereplő: J. C.

La Couronne noire (A fekete korona). R.: Luis Saslavski. Forgatókönyv: J. C.

 

1954.

Une mélodie, quatre peintres (Egy dallam, négy festő). R.: Herbert Seggelke. Az egyik szereplő: J. C.

 

1958.

Pantomimes (Pantomim). R.: Paul Paviot. Kísérőszöveg: J. C.

 

1957.

Le Bel indifférent (A közönyös szépfiú). R.: Jacques Demy J. C. színműve alapján.

 

1958.

Le Musée Grévin (Panoptikum). R.: Jacques Demy, Jean Masson. Az egyik szereplő: J. C.

 

1960.

Le Testament d’Orphée ou Ne me demandez pas pourquoi (Orpheus testamentuma, avagy: Ne kérdezzétek, miért), 80’. Írta és rendezte: J. C. Kép: Roland Pontoizeau. Díszlet: Pierre Guffroy. Jelmez: Janine Janet. Zene: Georges Auric, Martial Solal. Fősz.: J. C., Jean-Pierre Léaud, Nicole Courcel, Alice Sapritch, Edouard Dermit, Me Henry Torrès, Maria Casares, François Périer, Yul Brynner, Jean Marais, valamint Picasso, Dominguin, Aznavour, Lifar stb.

 

1961.

La Princesse de Clèves (Clèves hercegnő). R.: Jean Delannoy. Mme de Lafayette regényét filmre írta: J. C.

 

1965.

Thomas l’imposteur (A szélhámos). R.: Georges Franju. A forgatókönyv és a szöveg megírásában közreműködött: J. C.

 

1980.

Il mistero di Oberwald (Az oberwaldi titok). R.: Michelangelo Antonioni. Jean Cocteau A kétfejű sas című drámáját filmre írta: Michelangelo Antonioni és Tonio Guerra. Főszereplők: Monica Vitti, Franco Branciaroli, Paolo Bonacelli.

 

 

Forrás: L’Avant-Scène Cinéma 1983. 307–308. szám.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1984/01 34. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=6540