KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/november
MAKK KÁROLY
• Szekfü András: „Nem éreztem cinizmust” Beszélgetés Makk Károllyal (1971)
A JÖVŐ ÁRNYÉKÁBAN
• Parragh Ádám: Diszkrét zendülés Az elnyomás allegóriái
• Géczi Zoltán: Rekonstruált csoda Szárnyas fejvadász 2049
• Zalán Márk: Gyógyító határátlépések Denis Villeneuve
A KÉP MESTEREI
• Benke Attila: Egy rousseau-i fényíró Néstor Almendros
HANEKE
• Szabó Ádám: Kamera által láthatatlanul Haneke és a thriller
• Baski Sándor: A burzsoázia fantomja Happy end
JEANNE MOREAU
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tükröm Jeanne Moreau (1928-2017)
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A titkoktól szabadulni kell” Beszélgetés Mészáros Mártával
• Kolozsi László: Budapest Confidental Beszélgetés Gárdos Évával
• Bilsiczky Balázs: Amíg világ a világ Beszélgetés Buvári Tamással
MAKK KÁROLY
• Gelencsér Gábor: Keretjáték Makk modernizmusa
KÖNYV
• Varga Zoltán: Hegeltől a texasi láncfűrészesig Király Jenő: A mai film szimbolikája
PANORÁMA
• Lénárt András: Autonóm kamerával Hispániában A mai katalán film
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: A megoldás: empátia CineFest – Miskolc
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: Fagypont alatt Jo Nesbø: Hóember
• Sepsi László: Hidegítés Hóember
KRITIKA
• Jankovics Márton: A történelem fekete doboza Aurora Borealis – Északi fény
• Bilsiczky Balázs: Az újrakezdés lehetőségei Szeretföld
• Nevelős Zoltán: A pokol kapuja Megtorlás
• Ádám Péter: A zseni árnyékában Rodin
MOZI
• Baski Sándor: Rögtönzött szerelem
• Huber Zoltán: Suburbicon
• Benke Attila: HHhH – Himmler agyát Heydrichnek hívják
• Kovács Kata: Salamon király kalandjai
• Roboz Gábor: Hét nővér
• Barkóczi Janka: Vakrandim az élettel
• Kránicz Bence: Egyenesen át
• Rusznyák Csaba: Boldog halálnapot!
• Fekete Tamás: Dzsungel
• Andorka György: Űrvihar
• Vajda Judit: Madame
• Varró Attila: 120 dobbanás percenként
DVD
• Gelencsér Gábor: Valahol Európában
• Pápai Zsolt: Öt könnyű darab
• Kránicz Bence: Batman és Harley Quinn
• Kovács Patrik: Tagadás
• Pápai Zsolt: Közöttünk az űr
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Lenyűgöző teremtmények

Kovács Kata

Beautiful Creatures – amerikai, 2013. Rendezte: Richard LaGravanese. írta: Kami Garcia és Margaret Stohl regényéből: Richard LaGravanese. Kép: Philippe Rousselot. Zene: Thenewno2. Szereplők: Alden Ehrenreich (Ethan), Alice Englert (Lena), Jeremy Irons (Macon), Viola Davis (Amma), Emma Thompson (Serafin). Gyártó: Warner Bros / Alcon Entertainment. Forgalmazó: ProVideo. Szinkronizált. 124 perc.

A melodráma-szaki Richard LaGravenese-nek eddigi munkássága során olyan filmeknél volt szerencséje begyakorolni a dagályos érzelmek művészetét, mint A halászkirály legendája, A szív hídjai és A suttogó (forgatókönyvíró), valamint A csók, a Saját szavak és a P.S. I Love You (rendező). Ugyan korábban is nagy érdeklődést mutatott a különös, tragikus sorsú hősnők iránt, miközben hol sikerült szívszorító pillanatokat szereznie a főként nőkből álló közönségének, hol pedig majd’ leszakadt a vászonról a reflektálatlan giccs: a Lenyűgöző teremtmények az első alkalom, hogy a romantikus alaphelyzet köré fantasy-környezetet is szőtt.

A Kami Garcia és Margaret Stohl fantasztikumot naiv tiniromantikával ötvöző Gatlin-könyvéből készült film az Alkonyat-sorozat farvizén evezett be a mozikba, a vámpírok helyett ezúttal boszorkányokkal. A kisvárosi unalomtól vergődő ifjú hipszter, Ethan, és a bús tekintetű fiatal boszorka, Lena szerelmét a lány közelgő, tizenhatodik születésnapja árnyékolja be, amikor is döntenie kell, hogy a gonosz vagy a jó erők szolgálatába állítja különleges képességeit. Kezdetben gyanús ugyan, hogy a film afféle Vonnegut-, Bukowski-, Harper Lee- és Austen-idézetekkel teletömött oktatódarab lesz a melankóliába burkolózó, Ray-Ban szemüveges, művelt pop-generációról, de a halandó-halhatatlan szerelmi melodrámájának irányítását jó időben veszi át a fantasztikum. Annak ellenére, hogy a történet néhol kissé foghíjas, és az izgalom-faktor is elég halovány, megmenti a filmet a kigyakorolt romantikus szál és a fiatal színészek (Jane Campion lánya, Alice Englert és Alden Ehrenreich a Tetróból). A műfaj kedvelői vállalható, helyenként kifejezetten humoros darabot üdvözölhetnek a Lenyűgöző teremtményekben, bónuszként Emma Thompsonnal, Jeremy Irons-szal és Viola Davis-szel a mellékszerepekben.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2013/03 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11379