KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/november
MAKK KÁROLY
• Szekfü András: „Nem éreztem cinizmust” Beszélgetés Makk Károllyal (1971)
A JÖVŐ ÁRNYÉKÁBAN
• Parragh Ádám: Diszkrét zendülés Az elnyomás allegóriái
• Géczi Zoltán: Rekonstruált csoda Szárnyas fejvadász 2049
• Zalán Márk: Gyógyító határátlépések Denis Villeneuve
A KÉP MESTEREI
• Benke Attila: Egy rousseau-i fényíró Néstor Almendros
HANEKE
• Szabó Ádám: Kamera által láthatatlanul Haneke és a thriller
• Baski Sándor: A burzsoázia fantomja Happy end
JEANNE MOREAU
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tükröm Jeanne Moreau (1928-2017)
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A titkoktól szabadulni kell” Beszélgetés Mészáros Mártával
• Kolozsi László: Budapest Confidental Beszélgetés Gárdos Évával
• Bilsiczky Balázs: Amíg világ a világ Beszélgetés Buvári Tamással
MAKK KÁROLY
• Gelencsér Gábor: Keretjáték Makk modernizmusa
KÖNYV
• Varga Zoltán: Hegeltől a texasi láncfűrészesig Király Jenő: A mai film szimbolikája
PANORÁMA
• Lénárt András: Autonóm kamerával Hispániában A mai katalán film
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: A megoldás: empátia CineFest – Miskolc
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: Fagypont alatt Jo Nesbø: Hóember
• Sepsi László: Hidegítés Hóember
KRITIKA
• Jankovics Márton: A történelem fekete doboza Aurora Borealis – Északi fény
• Bilsiczky Balázs: Az újrakezdés lehetőségei Szeretföld
• Nevelős Zoltán: A pokol kapuja Megtorlás
• Ádám Péter: A zseni árnyékában Rodin
MOZI
• Baski Sándor: Rögtönzött szerelem
• Huber Zoltán: Suburbicon
• Benke Attila: HHhH – Himmler agyát Heydrichnek hívják
• Kovács Kata: Salamon király kalandjai
• Roboz Gábor: Hét nővér
• Barkóczi Janka: Vakrandim az élettel
• Kránicz Bence: Egyenesen át
• Rusznyák Csaba: Boldog halálnapot!
• Fekete Tamás: Dzsungel
• Andorka György: Űrvihar
• Vajda Judit: Madame
• Varró Attila: 120 dobbanás percenként
DVD
• Gelencsér Gábor: Valahol Európában
• Pápai Zsolt: Öt könnyű darab
• Kránicz Bence: Batman és Harley Quinn
• Kovács Patrik: Tagadás
• Pápai Zsolt: Közöttünk az űr
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Fesztivál

Cannes Arany Pálmái

N. N.

 

1946. Harc a sínekért (René Clement, francia)

1949. A harmadik ember (Carol Reed, angol)

1951. Csoda Milánóban (Vittorio De Sica, olasz), Júlia kisassszony (Alf Sjöberg, svéd)

 

1952. Két krajcár reménység (Renato Castellani, olasz), Othello (Orson Welles, marokkói)

1953. A félelem bére (Henri-George Clouzot, francia)

1955. Marty (Delbert Mann, amerikai)

1956. A csend világa (Jacques-Yves Cousteau, francia

1957. Barátságos rábeszélés (William Wyler, amerikai)

1958. Szállnak a darvak (Mihail Kalatozov, szovjet)

1959. Fekete Orfeusz (Marcel Camus, francia)

1960. Az édes élet (Federico Fellini, olasz)

1961. Viridiana (Luis Buñuel, spanyol), Ilyen hosszú távollét (Henri Colpi, francia)

1962. Az adott szó (Anselmo Duarte, brazil)

1963. A párduc (Luchino Visconti, olasz)

1964. Cherbourgi esernyők (Jacques Demy, francia)

1965. A csábítás trükkje (Richard Lester, angol)

1966. Egy férfi és egy nő (Claude Lelouch, francia), Hölgyek és urak (Pietro Germi, olasz)

1967. Nagyítás (Michelangelo Antonioni, olasz)

1968. A fesztivál félbeszakadt

1969. Ha (Lindsay Anderson, angol)

1970. M.A.S.H. (Robert Altman, amerikai)

1971. A közvetítő (Joseph Losey, angol)

1972. A munkásosztály a Paradicsomba megy (Elio Petri, olasz), A Mattei-ügy (Francesco Rosi, olasz)

1973. A Madárijesztő (Jerry Schatzberg, amerikai), A megvetés (Alan Bridges, angol)

1974. Magánbeszélgetés (Francis Ford Coppola, amerikai)

1975. Parázsló évek krónikája (Mohamed Lakhdar-Hamina, algériai)

1976. Taxisofőr (Martin Scorsese, amerikai)

1977. Apámuram (Paolo és Vittorio Taviani, olasz)

1978. A facipő fája (Ermanno Olmi, olasz)

1979. A bádogdob (Volker Schlöndorff, NSZK), Apokalipszis, most (F. F. Coppola, amerikai)

1980. Az árnyéklovas Kagemusha (Kuroszava Akira, japán), Mindhalálig zene (Bob Fosse, amerikai)

1981. A vasember (Andrzej Wajda, lengyel)

1982. Az út - Yol (Yilmaz Güney, török), Eltűntnek nyilvánítva (Constantin Costa-Gavras, amerikai)

1983. Narayama balladája (Imamura Shohei, japán)

1984. Paris, Texas (Wim Wenders, amerikai)

1985. A papa szolgálati útra ment (Emir Kusturica, jugoszláv)

1986. A misszió (Roland Joffe, amerikai)

1987. A Sátán napja alatt (Maurice Pialat, francia)

1988. Hódító Pelle (Bille August, dán)

1989. Szex, hazugság, videó (Steven Soderbergh, amerikai)

1990. Veszett a világ (David Lynch, amerikai)

1991. Hollywoodi lidércnyomás (Joel és Ethan Coen, amerikai)

1992. A legjobb szándékok (Bille August, dán, svéd)

1993. A zongoralecke (Jane Campion, új-zélandi, ausztrál, francia), Isten veled, ágyasom! (Csen Kai-ge, kínai)

1994. Ponyvaregény (Quentin Tarantino, amerikai)

1995. Underground (Emir Kusturica, „európai”)

1996. Titkok és hazugságok (Mike Leigh, angol)

1997. A cseresznye íze (Abbas Kiarostami, iráni), Angolna (Imamura Shohei, japán)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/08 24-25. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1556