KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/november
MAKK KÁROLY
• Szekfü András: „Nem éreztem cinizmust” Beszélgetés Makk Károllyal (1971)
A JÖVŐ ÁRNYÉKÁBAN
• Parragh Ádám: Diszkrét zendülés Az elnyomás allegóriái
• Géczi Zoltán: Rekonstruált csoda Szárnyas fejvadász 2049
• Zalán Márk: Gyógyító határátlépések Denis Villeneuve
A KÉP MESTEREI
• Benke Attila: Egy rousseau-i fényíró Néstor Almendros
HANEKE
• Szabó Ádám: Kamera által láthatatlanul Haneke és a thriller
• Baski Sándor: A burzsoázia fantomja Happy end
JEANNE MOREAU
• Bikácsy Gergely: Tükröm, tükröm Jeanne Moreau (1928-2017)
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „A titkoktól szabadulni kell” Beszélgetés Mészáros Mártával
• Kolozsi László: Budapest Confidental Beszélgetés Gárdos Évával
• Bilsiczky Balázs: Amíg világ a világ Beszélgetés Buvári Tamással
MAKK KÁROLY
• Gelencsér Gábor: Keretjáték Makk modernizmusa
KÖNYV
• Varga Zoltán: Hegeltől a texasi láncfűrészesig Király Jenő: A mai film szimbolikája
PANORÁMA
• Lénárt András: Autonóm kamerával Hispániában A mai katalán film
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: A megoldás: empátia CineFest – Miskolc
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: Fagypont alatt Jo Nesbø: Hóember
• Sepsi László: Hidegítés Hóember
KRITIKA
• Jankovics Márton: A történelem fekete doboza Aurora Borealis – Északi fény
• Bilsiczky Balázs: Az újrakezdés lehetőségei Szeretföld
• Nevelős Zoltán: A pokol kapuja Megtorlás
• Ádám Péter: A zseni árnyékában Rodin
MOZI
• Baski Sándor: Rögtönzött szerelem
• Huber Zoltán: Suburbicon
• Benke Attila: HHhH – Himmler agyát Heydrichnek hívják
• Kovács Kata: Salamon király kalandjai
• Roboz Gábor: Hét nővér
• Barkóczi Janka: Vakrandim az élettel
• Kránicz Bence: Egyenesen át
• Rusznyák Csaba: Boldog halálnapot!
• Fekete Tamás: Dzsungel
• Andorka György: Űrvihar
• Vajda Judit: Madame
• Varró Attila: 120 dobbanás percenként
DVD
• Gelencsér Gábor: Valahol Európában
• Pápai Zsolt: Öt könnyű darab
• Kránicz Bence: Batman és Harley Quinn
• Kovács Patrik: Tagadás
• Pápai Zsolt: Közöttünk az űr
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Mianyánk kivan

Parádi Orsolya

 

A homoszexualitás tematikáját mindig is irigylésre méltóan természetesen és lazán kezelték a spanyolok. A melegek náluk a coming out-on rég túl vannak. Almodóvar mellett Manuel Gomez Pereira is foglalkozott már a testiség és a vágy természetével a nagysikerű Szájból szájba és Lábad között című opuszaiban. Új filmjében tükröződnek a közelmúlt nagy horderejű változásai a spanyol melegfronton: június óta az azonos neműek is házasságot köthetnek egymással.

A történet szerint az első kollektív meleg esküvőt készülnek megrendezni Madridban, egy tucatnyi meleg pár vár arra, hogy igent mondhasson kedvesének. A film hat pasi és mamáik fordulatokban gazdag két napját festi le humorral és a szokásos homo-sztereotípiák elkerülésével. A nagy döntés előtt álló fiúk között adódó problémák teljesen életszerűek és bármelyik hetero párra érvényesek lehetnek. A szociális különbségeket megfejeli a szülők erős személyisége és gondoskodási ösztöne. Még egy kiugrási kísérlet is történik, és néhány összeomlást is kihordanak lábon hőseink, hogy a történet végére az anyák, a Királynők segédletével mégis a helyére kerüljön minden.

Pereirát dicséri, hogy fantasztikus színészgárdát hozott össze a legnagyobb spanyol színésznőkkel: Verónica Forquét, az egzaltált nimfománt Kikaként ismertük meg, Carmen Maura az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén főhőse volt. Marisa Paredest is sokszor láttuk Almodóvar filmjeiben, például a Titkom virágában. Itt ünnepelt színésznőt játszik, aki fia révén kerül párba a Rossz nevelésben papot alakító Lluís Homarral, saját spanglit szívó kertészével. Kettejük jelenetei a kiváló alakítások és a klasszikusan megtekert történet mellett a komédia legjobb pillanatait adják. Ha meleg pasi lennék, azonnal elvinném a szüleimet erre a filmre. Sőt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2006/01 61-62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8496