KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/február
SZÉPSÉG ÉS SZÖRNYETEG
• Nemes Z. Márió: Akvatikus románcok Tengermélyi gótika
• Varró Attila: Varázslatos filmvilág Csoda és fantasztikum
• Huber Zoltán: Idegenszeretet A víz érintése
LUCAS-UNIVERZUM
• Lichter Péter: A visszavonult avantgárd filmes George Lucas rövidfilmjei
• Lichter Péter: A visszavonult avantgárd filmes George Lucas rövidfilmjei
• Kránicz Bence: Lázadóból uralkodó Brian Jay Jones: George Lucas – Galaxisokon innen és túl Lázadóból uralkodó
• Andorka György: Ki a fészekből Star Wars: Az utolsó Jedik
ÚJ RAJ
• Huber Zoltán: Két férfi, egy eset John Michael és Martin McDonagh
FILM + ZENE
• Géczi Zoltán: A romlás virágai A 70-es évek amerikai popkultúrája
A KÉP MESTEREI
• Gelencsér Gábor: Az objektív lírája Miroslav Ondříček (1934–2015)
MAGYAR FILMTÖRTÉNET
• Hirsch Tibor: Száguldani szép Kádár-kori álmok: autósmesék
• Pápai Zsolt: Janus-arcú boldogságiparos Bánky Viktor elfeledett filmjei – 2. rész
• Pápai Zsolt: Janus-arcú boldogságiparos Bánky Viktor elfeledett filmjei – 2. rész
KÍSÉRLETI MOZI
• Beke László: „Ő maga a csap” Maurer Dóra, mint filmkészítő
ANIMÁCIÓ
• Bokor Ágnes: Volt egyszer egy kertész Beszélgetés Tompa Borbála Eszterrel
• Barkóczi Janka: Dühös körök Teheráni tabuk
• Rudolf Dániel: Kenyérkeresők és dolgozó holtak Anilogue 2017
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Hétköznapok az Andrzej Wajda sétányon Gdynia
HATÁRSÁV
• Kolozsi László: Ikonosztáz Műcsarnok: Tarkovszkij – Emlékek tükre
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: Manna Mia Egy szerelem gasztronómiája
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Minden eladó A hentes, a kurva és a félszemű
• Baski Sándor: Eltűnik hirtelen Szeretet nélkül
• Kolozsi László: Határhelyzetek Foxtrott
• Vincze Teréz: Női hangok kórusa Manifesztum
• Pethő Réka: Csábító olasz nyár Szólíts a neveden
MOZI
• Alföldi Nóra: A cukrász
• Soós Tamás Dénes: Kutyák és titkok
• Varró Attila: Insidious: Az utolsó kulcs
• Kovács Patrik: A legnagyobb showman
• Huber Zoltán: A legsötétebb óra
• Kovács Kata: Doktor Knock
• Mészáros Márton: Elit játszma
• Fekete Tamás: Viszlát, Christopher Robin!
• Vajda Judit: Én, Tonya
• Roboz Gábor: Thelma
• Baski Sándor: The Commuter – Nincs kiszállás
• Kránicz Bence: Babadook
DVD
• Bata Norbert: Chucky kultusza
• Benke Attila: A kolosszus
• Kovács Patrik: Drága Elza!
• Varga Zoltán: A kőbe szúrt kard
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Batman: A kezdet kezdete

Bata Norbert

Batman: Year One – amerikai, 2011. Rendezte: Sam Liu, Lauren Montgomery. Szereplők: rajzfilmfigurák. Forgalmazó: ProVideo. 61 perc.

Közel két évtizede a többé-kevésbé rendszeresen feltűnő élőszereplős Batman-mozik közötti szünetekben jobbára rajzfilmekben követhetjük nyomon a Sötét Lovag kalandjait, remekbe szabott tételektől (Batman: A rém álarca) felemás verziókig (Batman és Drakula). Az egészestés játékidő alsó határát súrolja a legújabb Batman-rajzfilm, amely különleges helyet foglal el a sorban: Frank Miller 1987-es, hat éve magyarul is megjelent legendás képregénye, a Batman: Az első év igen szoros adaptációja. Miller művében – melynek kulcsjelenetei Nolan első Batmanjében is felbukkannak – az egymást keresztező kétszálú cselekmény egyfelől azt követi le, a Gothambe visszatérő Bruce Wayne bűnüldözői szárnypróbálgatásai miként vezetnek el alteregójához, Batmanhez, másfelől pedig a korrupt rendőrségből kilógó becsületes hadnagy, Jim Gordon tevékenységére koncentrál – a rajzfilm azonban nemcsak a sztorivezetést és a figurák szövegét veszi át jóformán hiánytalanul, hanem vizuálisan is a képkockákra épít, s lényegében storyboardként használja fel a képregényt. Saját hozzájárulása csekély – közülük néhány harcjelenet, illetve az eredetileg is kissé összecsapott finálé felturbózását célzó mozzanatok hangsúlyosak –, az érdemek inkább a Miller-féle Gothamet átható reménytelenség, kiégettség és züllöttség átültetésében ragadhatók meg. Ennek eredményeképp a nálunk az HBO-n bemutatott, éjsötét hangvételű 2010-es Batman: Piros Sisak ellenhez hasonlóan megtekintése egyáltalán nem ajánlható a kisebb korosztály számára – ne tévesszen meg a rajzfilmes formátum.

Extrák: bepillantások egyéb rajzfilmekbe; bónusz Macskanő-kisfilm.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2011/12 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10898