KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/február
SZÉPSÉG ÉS SZÖRNYETEG
• Nemes Z. Márió: Akvatikus románcok Tengermélyi gótika
• Varró Attila: Varázslatos filmvilág Csoda és fantasztikum
• Huber Zoltán: Idegenszeretet A víz érintése
LUCAS-UNIVERZUM
• Lichter Péter: A visszavonult avantgárd filmes George Lucas rövidfilmjei
• Lichter Péter: A visszavonult avantgárd filmes George Lucas rövidfilmjei
• Kránicz Bence: Lázadóból uralkodó Brian Jay Jones: George Lucas – Galaxisokon innen és túl Lázadóból uralkodó
• Andorka György: Ki a fészekből Star Wars: Az utolsó Jedik
ÚJ RAJ
• Huber Zoltán: Két férfi, egy eset John Michael és Martin McDonagh
FILM + ZENE
• Géczi Zoltán: A romlás virágai A 70-es évek amerikai popkultúrája
A KÉP MESTEREI
• Gelencsér Gábor: Az objektív lírája Miroslav Ondříček (1934–2015)
MAGYAR FILMTÖRTÉNET
• Hirsch Tibor: Száguldani szép Kádár-kori álmok: autósmesék
• Pápai Zsolt: Janus-arcú boldogságiparos Bánky Viktor elfeledett filmjei – 2. rész
• Pápai Zsolt: Janus-arcú boldogságiparos Bánky Viktor elfeledett filmjei – 2. rész
KÍSÉRLETI MOZI
• Beke László: „Ő maga a csap” Maurer Dóra, mint filmkészítő
ANIMÁCIÓ
• Bokor Ágnes: Volt egyszer egy kertész Beszélgetés Tompa Borbála Eszterrel
• Barkóczi Janka: Dühös körök Teheráni tabuk
• Rudolf Dániel: Kenyérkeresők és dolgozó holtak Anilogue 2017
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Hétköznapok az Andrzej Wajda sétányon Gdynia
HATÁRSÁV
• Kolozsi László: Ikonosztáz Műcsarnok: Tarkovszkij – Emlékek tükre
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: Manna Mia Egy szerelem gasztronómiája
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Minden eladó A hentes, a kurva és a félszemű
• Baski Sándor: Eltűnik hirtelen Szeretet nélkül
• Kolozsi László: Határhelyzetek Foxtrott
• Vincze Teréz: Női hangok kórusa Manifesztum
• Pethő Réka: Csábító olasz nyár Szólíts a neveden
MOZI
• Alföldi Nóra: A cukrász
• Soós Tamás Dénes: Kutyák és titkok
• Varró Attila: Insidious: Az utolsó kulcs
• Kovács Patrik: A legnagyobb showman
• Huber Zoltán: A legsötétebb óra
• Kovács Kata: Doktor Knock
• Mészáros Márton: Elit játszma
• Fekete Tamás: Viszlát, Christopher Robin!
• Vajda Judit: Én, Tonya
• Roboz Gábor: Thelma
• Baski Sándor: The Commuter – Nincs kiszállás
• Kránicz Bence: Babadook
DVD
• Bata Norbert: Chucky kultusza
• Benke Attila: A kolosszus
• Kovács Patrik: Drága Elza!
• Varga Zoltán: A kőbe szúrt kard
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Hercegnők éjszakája

Kovács Kata


A Royal Night Out – brit, 2015. Rendezte: Julian Jarrold. Írta: Kevin Hood, Trevor De Silva. Kép: Christophe Beaucarne. Zene: Paul Englishby. Szereplők: Sarah Gadon (Elizabeth), Emily Watson (Erzsébet), Bel Powley (Margaret), Jack Reynor (Jack). Gyártó: Ecosse Films / Filmgate Films. Forgalmazó: A Company Hungary. Szinkronizált. 97 perc.

Kosztümös csajbulifilm a brit királynő ifjúkorából. 1945. május 8., a fegyverletétel napja, a második világháború vége, London ünnepel. A 19 éves trónörökös, Elizabeth és a 14 éves Margaret Windsor egyetlen mámoros éjszakára kiszabadul a palota falai közül, a néppel együtt, inkognitóban mulat és hóbortos kalandokba keveredik. Mama és papa – a király beszédére készülő VI. György szerepében ezúttal Rupert Everett – mindeközben aggódva várakozik ellátva királyi kötelességeiket. A hírességek magánéletére szakosodott Julian Jarrold (Jane Austen magánélete, Utolsó látogatás) elsősorban tévéfilmekben gyakorolta ki a klasszikus, kockázatmentes kosztümös filmezést, és a hercegnőket alakító, kiváló színésznők segítségének köszönhetően ezúttal sem okoz csalódást a műfaj kedvelőinek. A cserfes Margaret (Bel Powley) és a titokzatos Elizabeth (Sarah Gadon) habkönnyű kiruccanása közben azért fel-felvillan az angol film társadalmi elkötelezettsége is, amikor az ifjú Elizabeth szembesül a palota falain túli, kijózanító rögvalósággal. A Hercegnők éjszakája mindenekelőtt mégis csak egy félkommersz, nosztalgikus romkom „az uralkodó is ember” (Római vakáció) és „a rakoncátlan kékvérűek” (Neveletlen hercegnő) tematika farvizén. A brit királyi család magánéletét elképzelő, különböző színvonalon megvalósuló tévé- és mozifilmek sorát (legutóbb: Diana, William és Kate) bővíti, kiegészítve a Sun-típusú lapokban megjelenő médiaperszónákat – elvégre annyira ki vagyunk éhezve az uralkodók hétköznapiságáról szóló történetekre, hogy nem múlhat el nap a trón kétéves várományosáról szóló, „György herceg is szokott füllenteni” típusú címlapsztori nélkül.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/10 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12430