KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/február
SZÉPSÉG ÉS SZÖRNYETEG
• Nemes Z. Márió: Akvatikus románcok Tengermélyi gótika
• Varró Attila: Varázslatos filmvilág Csoda és fantasztikum
• Huber Zoltán: Idegenszeretet A víz érintése
LUCAS-UNIVERZUM
• Lichter Péter: A visszavonult avantgárd filmes George Lucas rövidfilmjei
• Lichter Péter: A visszavonult avantgárd filmes George Lucas rövidfilmjei
• Kránicz Bence: Lázadóból uralkodó Brian Jay Jones: George Lucas – Galaxisokon innen és túl Lázadóból uralkodó
• Andorka György: Ki a fészekből Star Wars: Az utolsó Jedik
ÚJ RAJ
• Huber Zoltán: Két férfi, egy eset John Michael és Martin McDonagh
FILM + ZENE
• Géczi Zoltán: A romlás virágai A 70-es évek amerikai popkultúrája
A KÉP MESTEREI
• Gelencsér Gábor: Az objektív lírája Miroslav Ondříček (1934–2015)
MAGYAR FILMTÖRTÉNET
• Hirsch Tibor: Száguldani szép Kádár-kori álmok: autósmesék
• Pápai Zsolt: Janus-arcú boldogságiparos Bánky Viktor elfeledett filmjei – 2. rész
• Pápai Zsolt: Janus-arcú boldogságiparos Bánky Viktor elfeledett filmjei – 2. rész
KÍSÉRLETI MOZI
• Beke László: „Ő maga a csap” Maurer Dóra, mint filmkészítő
ANIMÁCIÓ
• Bokor Ágnes: Volt egyszer egy kertész Beszélgetés Tompa Borbála Eszterrel
• Barkóczi Janka: Dühös körök Teheráni tabuk
• Rudolf Dániel: Kenyérkeresők és dolgozó holtak Anilogue 2017
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Hétköznapok az Andrzej Wajda sétányon Gdynia
HATÁRSÁV
• Kolozsi László: Ikonosztáz Műcsarnok: Tarkovszkij – Emlékek tükre
TELEVÍZÓ
• Kovács Gellért: Manna Mia Egy szerelem gasztronómiája
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Minden eladó A hentes, a kurva és a félszemű
• Baski Sándor: Eltűnik hirtelen Szeretet nélkül
• Kolozsi László: Határhelyzetek Foxtrott
• Vincze Teréz: Női hangok kórusa Manifesztum
• Pethő Réka: Csábító olasz nyár Szólíts a neveden
MOZI
• Alföldi Nóra: A cukrász
• Soós Tamás Dénes: Kutyák és titkok
• Varró Attila: Insidious: Az utolsó kulcs
• Kovács Patrik: A legnagyobb showman
• Huber Zoltán: A legsötétebb óra
• Kovács Kata: Doktor Knock
• Mészáros Márton: Elit játszma
• Fekete Tamás: Viszlát, Christopher Robin!
• Vajda Judit: Én, Tonya
• Roboz Gábor: Thelma
• Baski Sándor: The Commuter – Nincs kiszállás
• Kránicz Bence: Babadook
DVD
• Bata Norbert: Chucky kultusza
• Benke Attila: A kolosszus
• Kovács Patrik: Drága Elza!
• Varga Zoltán: A kőbe szúrt kard
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Robert Altman hetvennyolc évesen is hiperaktív: alighogy elkészült a balettről szóló Társulat (Company), máris készíti elő Ultraviolet (Ibolyántúl) című filmjét, mely A játékos párdarabja lesz. Hollywood sötét titkai után az újabb véres szatíra célpontja a New York-i galériák belterjes világa. A másik terv: egy Mata Hari-film, Cate Blanchettel a főszerepben.

 

*

 

John Waters, a hajdani fenegyerek, „a rosszízlés pápája”, aki mostanában mintha inkább az amerikai magazinok kedvence lenne (legutóbb az Out lakáskultúra-rovatában kalauzolta végig az olvasókat elegánsan berendezett rezidenciájában), talán még nem adta fel végleg rebellis hajlamait. A készülő új Waters-film, a Szégyen gyalázat (Dirty Shame) szereplői kékgalléros szexmániákusok Baltimore munkásnegyedéből. „Mint mindig, most is olyan emberek a hőseim, akik normálisnak képzelik magukat, pedig képtelenek uralkodni az ösztöneik felett. Nem pornósztárokkal dolgozom, szereplőim amatőrök lesznek, mert a szexben mindig azok a legszebbek, akik nem is sejtik magukról, hogy szépek.”

 

*

 

A japán rajzfilm három nagymestere – Miyazaki Hayao (Chihiro), Otomo Katsuhiro (Akira) és Oshii Mamoru (Ghost in the Shell) – egyszerre kezdett új film forgatásába. Miyazaki maradt bevált varázsmotívumainál, főhőse újra egy bajba került kislány lesz, akit egy csúf varázslat öregasszonnyá változtat. Otomo Gőzfiúja (Steamboy) az ipari forradalom Angliájában játszódik gonosz szándékú összeesküvők között. Oshii pedig a Ghost in the Shell szexjelenetekkel fölturbózott folytatására készül.

 

*

 

Hosszú hónapokig tartó tesztvetítések és óvatos fesztiválpremierek után az év elején végre mozikba kerül az Adolf Hitler fiatalkorát bemutató amerikai játékfilm. A Max elsőfilmes rendezője, Memno Mejyes író (A Nap birodalma, Utolsó kereszteslovag) azután került a film élére, hogy eredetileg Spielbergnek szánt forgatókönyvét a sztárrendező erkölcsi megfontolások miatt visszautasította. A szerény költségvetésű független produkcióban Hitler szerepét John Cusack alakítja, aki a lehetőség kedvéért teljes színészi honoráriumáról lemondott.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2003/03 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2099