KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/március
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Vágytárgyak, enteriőrök Kádár-kori álmok: lakásmesék
• Gelencsér Gábor: Isten szemével Beszélgetés Jeles Andrással
• Soós Tamás Dénes: Az éjszaka misztériuma Beszélgetés Máthé Tiborral
• Mészáros Márton: „A nehezítő körülmény én vagyok” Beszélgetés Sándor Pállal
• Szivák Bernadett: A pozitív hős és egy aljas módszer Beszélgetés Tóth Barnabással
• Varga Zoltán: Papírvizsla, madárkomédia Cseh András és Mata János animációi
ÚJ RAJ
• Vajda Judit: Egyedül nem megy Laurent Cantet
A ZSÁNER MESTEREI
• Géczi Zoltán: Halhatatlan kardok, örökkévaló kamerák Miike-jubileum
• Varga Zoltán: A látszat világai John Carpenter víziói
SZERELMI ÁTKOK
• Szabó Ádám: Szenvedélybűn Sokszorosított sztárok
• Baski Sándor: Beépített anyaghiba Fantomszál
NET/PAPÍR/OLLÓ
• Huber Zoltán: Hasadó valóságok Az álhírek és a közösségi média
• Pernecker Dávid: Travis Bickle meghalt Rajongói elméletek
• Szíjártó Imre: Filmmániások Jelentés a blogoszférából
• Pápai Zsolt: Az elnöknő emberei A Pentagon titkai
KÖNYV
• Stőhr Lóránt: Kiazmus és felemásság Gyenge Zsolt: Kép, mozgókép, megértés
FILMTÖRTÉNET
• Paár Ádám: Egy örökzöld német műfaj A Heimatfilm
FESZTIVÁL
• Kovács Patrik: Bajnokok, mint mi BIDF
KÍSÉRLETI MOZI
• Varga Balázs: Enyészet The Rub
KRITIKA
• Schreiber András: Germán anya Sötétben
• Tóth Klára: A kultúra folytonosság A sátán fattya
• Kolozsi László: A félfülű Getty A világ összes pénze
• Pethő Réka: Küzdelmes kamaszbohóságok Lady Bird
MOZI
• Soós Tamás Dénes: Láthatás
• Huber Zoltán: Sztálin halála
• Kovács Kata: Mrs. Hyde
• Sepsi László: Vonat Busanba – Zombi expressz
• Sándor Anna: Az útvesztő: Halálkúra
• Baski Sándor: Ősember
• Benke Attila: 12 katona
• Alföldi Nóra: A hűséges
• Fekete Tamás: A szabadság ötven árnyalata
• Kránicz Bence: Fekete Párduc
DVD
• Benke Attila: A ferde ház
• Géczi Zoltán: Buena Vista Social Club: Adios
• Varga Zoltán: Dargay Attila gyűjteményes kiadás
• Kovács Patrik: Bővérű nővérek
• Pápai Zsolt: Novemberi gyilkosság
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Sejtcserés támadás

Vörös Adél

The Switch – amerikai, 2010. Rendezte: Will Speck, Josh Gordon. Írta: Allan Loeb. Kép: Jess Hall. Zene: Alex Wurman. Szereplők: Jennifer Aniston (Kassie Larson), Jason Bateman (Wally), Patrick Wilson (Roland), Caroline Dhavernas (Pauline). Gyártó: Echo Films / Mandate. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 101 perc.

 

Megszokhatta már a multiplex-néző, hogy minimum évente, de még valószínűbben félévente egy Jennifer Aniston nevével fémjelzett romantikus dráma vagy vígjáték landol nálunk is a mozikban. Aniston jó viszonyban van a műfajjal, átérezhető, valószerű alakításokat nyújt – általában hasonló habitusú karakterekben –, de a választásai semmiképp nem igénytelenek. A mostani sem az: a Sejtcserés támadás forgatókönyvét az az Allen Loeb írta, aki a 2010-es Tőzsdecápák szkriptjét is jegyzi, rendezőpárosa pedig egy Will Farrell-vígjáték, a Jégi dicsőségünk direktorai.

Idén már a második hollywoodi mozi játszik a spermadonort választó egyedülálló nő alaphelyzetével: Jennifer Lopez az Ilyen a formámban küszködik a megfelelő apa hiányával, ebben az esetben pedig Aniston dönt úgy, hogy egy határozott alfahímet választ gyermeke apjául. A történet a klasszikus félreértés-dramaturgián alapul: a spermadonor „anyaga” kiömlik, a főszereplő Wally (Jason Bateman) pedig szó szerint mindent megtesz annak érdekében, hogy a balesetre fény ne derüljön. Hét év múlva azonban értelemszerűen találkozik a sikeres csere eredményével, azaz a hozzá hasonlóan neurotikus kisfiával, akiről egyedül ő tudja, hogy furcsán hasonló gesztusaikon-szokásaikon kívül némi DNS-megfelelés is egymáshoz kapcsolja őket. A film kifejezetten kedves és emberi. Legnagyobb erényei a színészi oldalon tűnnek fel: Bateman szerencsétlen figurája egyszerű és esendő; Bryce Robinson játéka pedig megdöbbentően intelligens a kis Sebastian szerepében. Leginkább miatta érdemes megnézni a filmet.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/11 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10359