KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/március
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Vágytárgyak, enteriőrök Kádár-kori álmok: lakásmesék
• Gelencsér Gábor: Isten szemével Beszélgetés Jeles Andrással
• Soós Tamás Dénes: Az éjszaka misztériuma Beszélgetés Máthé Tiborral
• Mészáros Márton: „A nehezítő körülmény én vagyok” Beszélgetés Sándor Pállal
• Szivák Bernadett: A pozitív hős és egy aljas módszer Beszélgetés Tóth Barnabással
• Varga Zoltán: Papírvizsla, madárkomédia Cseh András és Mata János animációi
ÚJ RAJ
• Vajda Judit: Egyedül nem megy Laurent Cantet
A ZSÁNER MESTEREI
• Géczi Zoltán: Halhatatlan kardok, örökkévaló kamerák Miike-jubileum
• Varga Zoltán: A látszat világai John Carpenter víziói
SZERELMI ÁTKOK
• Szabó Ádám: Szenvedélybűn Sokszorosított sztárok
• Baski Sándor: Beépített anyaghiba Fantomszál
NET/PAPÍR/OLLÓ
• Huber Zoltán: Hasadó valóságok Az álhírek és a közösségi média
• Pernecker Dávid: Travis Bickle meghalt Rajongói elméletek
• Szíjártó Imre: Filmmániások Jelentés a blogoszférából
• Pápai Zsolt: Az elnöknő emberei A Pentagon titkai
KÖNYV
• Stőhr Lóránt: Kiazmus és felemásság Gyenge Zsolt: Kép, mozgókép, megértés
FILMTÖRTÉNET
• Paár Ádám: Egy örökzöld német műfaj A Heimatfilm
FESZTIVÁL
• Kovács Patrik: Bajnokok, mint mi BIDF
KÍSÉRLETI MOZI
• Varga Balázs: Enyészet The Rub
KRITIKA
• Schreiber András: Germán anya Sötétben
• Tóth Klára: A kultúra folytonosság A sátán fattya
• Kolozsi László: A félfülű Getty A világ összes pénze
• Pethő Réka: Küzdelmes kamaszbohóságok Lady Bird
MOZI
• Soós Tamás Dénes: Láthatás
• Huber Zoltán: Sztálin halála
• Kovács Kata: Mrs. Hyde
• Sepsi László: Vonat Busanba – Zombi expressz
• Sándor Anna: Az útvesztő: Halálkúra
• Baski Sándor: Ősember
• Benke Attila: 12 katona
• Alföldi Nóra: A hűséges
• Fekete Tamás: A szabadság ötven árnyalata
• Kránicz Bence: Fekete Párduc
DVD
• Benke Attila: A ferde ház
• Géczi Zoltán: Buena Vista Social Club: Adios
• Varga Zoltán: Dargay Attila gyűjteményes kiadás
• Kovács Patrik: Bővérű nővérek
• Pápai Zsolt: Novemberi gyilkosság
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél

Apróbb hibák

Reinecke Hubert

 

Rendszeresen, és igen nagy érdeklődéssel szoktam olvasni a Filmvilág számait. Többek között azért, mert nagyon jól informál, mindig aktuális, eléggé megalapozott kritikával elemzi az új filmeket. és a filmtörténetet sem hanyagolja el.

De most egy kritikai megjegyzéssel fordulok önökhöz. Akkor süllyed egy újság (vagy akármilyen elemző írás) minőségi színvonala, ha a magas nívójú kritikákban olyan apróbb hibák vannak, mint a Filmvilág 80/6. számának három cikkében.

1. Almási Miklós Aki ezt olvassa, hüje című írásában elemzi az American Graffiti című filmet. Cikkében a következő olvasható: „A fiatal George Lucas első filmjében egyetlen ilyen felirat sem látható.. azt sugallván, hogy Lucasnak az Ameritan Graffiti az első filmje, noha a Csillagok háborúja nyomán kitört „láz” során mindenki megtudhatta, hogy az első film a THX 1138.

2. Kulcsár Máriának a Kicsi a kocsi, de erős című filmről írt kritikájában olvasható, hogy a Verseny a javából Fate professzorának alakítója Peter Falk volt. Szegény Jack Lemmon, aki olyan nagy sikerrel alakította ezt a szerepet, és szegény Peter Falk, aki Fate professzor (Jack Lemmon) Jobb keze volt a filmben!

3. Hegedűs Tibor A csendestárs című filmről írt kritikájában – jogosan – sztárnak nevezi Elliot Gouldot. Ezért találom hiányosnak az utána következő felsorolást Elliot Gould filmjeiről. A kritikus tanulságául Elliot Gould további két, Magyarországon is bemutatott filmjét szeretném felsorolni: Földi űrutazás, MASH.

Véleményem szerint az általam említett két filmben bontakozott ki a leginkább Elliot Gould tehetsége és egyénisége.

Három kis hiba, amelyek dezinformálják az olvasót, ha nem tudja az igazságot, és felbosszantják akkor, ha tudja.

A továbbiakban is hű olvasója maradok újságuknak, és bízom abban, hogy a későbbiekben több figyelmet fordítanak az ilyen „apró” hibák kiküszöbölésére.

 

Tisztelettel:

Reinecke Hubert (Budapest)


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/09 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7749