KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
   2018/december
ÁLOMLABIRINTUS
• Varga Zoltán: A nyelvöltögető prágai szürrealista Jan ©vankmajer-portré – 1. rész
• Bereczki Zoltán: A ciklon szeme Lynch, Hofstadter, Escher
MAGYAR MŰHELY
• Pataki Éva: „Mindenki Liv Ullmann akart lenni” Beszélgetés Tordai Terivel
• Kránicz Bence: „Iszonyú sok hülyeséget csinálok” Beszélgetés Reisz Gáborral
• Huber Zoltán: Van tovább Rossz versek
• Hegyi Zoltán: A személyesség hitele Beszélgetés Oláh Katával és Csukás Sándorral
• Pető Szabolcs: Kézműves film Beszélgetés Papp Károly Kásával
• Baski Sándor: Baljós Budapest X – A rendszerből törölve
TÉNYKÉPEK
• Benke Attila: Rakétával az Új Vadnyugatra Az amerikai űrprogramok filmen
• Barkóczi Janka: Teaidő Képregény-újságírás: Joe Sacco
• Kránicz Bence: „Már ünnepünknek vége” Orson Welles: The Other Side of the Wind
• Kovács Patrik: Kész cirkusz Silvio és a többiek
FESZTIVÁL
• Benke Attila: Reflektorfényben a látványtervező Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál – Szolnok
• Schubert Gusztáv: Selyem és vér Velence
KÖNYV
• Fekete Tamás: Övezze kultusz! Lichter Péter: 52 kultfilm
KRITIKA
• Nemes Z. Márió: Pokolgiccs A ház, amit Jack épített
• Barkóczi Janka: Metamorfózis Lány
• Soós Tamás Dénes: Az empátia határai Hamis szelek
TELEVÍZÓ
• Varró Attila: Yellowstone Ahol a bölény dübörg
MOZI
• Vincze Teréz: Lucia látomásai
• Jankovics Márton: Milliárdos fiúk klubja
• Alföldi Nóra: McQueen
• Hegedüs Márk Sebestyén: Még mindig itt vagyunk
• Huber Zoltán: A Hunter Killer-küldetés
• Varga Zoltán: Mara
• Benke Attila: Ami nem öl meg
• Kovács Patrik: Bérgyilkost fogadtam
• Roboz Gábor: Hozzám jössz, haver?
• Tüske Zsuzsanna: Pizzarománc
• Pethő Réka: Legendás állatok – Grindelwald bűntettei
• Varró Attila: A belleville-i zsaru
DVD
• Gelencsér Gábor: Federico Fellini válogatás
• Kovács Patrik: Sirály
• Benke Attila: A sztárok nem Liverpoolban halnak meg
• Tóth Menyhért: Őrzött idő
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A halál angyalai

             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A vér kötelez

Hungler Tímea

 

Filmünkben az egykori pomádékirály, a géppuskalábú John Travolta elvált apukaként újabb kihívással kell szembenézzen. Megoldandó problémáit szaporítandó (kulturált viszony fenntartása az ex-nejjel, kapcsolatápolás a kis Danny-vel, új barátnő szeretgetése, felelősségteljes munka ellátása a csónakházban) Vince Vaughn személyében az új férjjelölt is feltűnik a képen. Travolta gyakorló elvált szülő, ráadásul hajóács, jól tudja, a népes társaság egy csónakban evez. Hajókirándulással egybekötött ismerkedési estet szervez, melynek során az erőviszonyok élesen kirajzolódnak: Danika a papáját szereti, a papája Danikát, Vince Vaughn ellenszenves figura, aki még recycle formában sem érdemli meg a mamit. A gyanús jelek egyre szaporodnak. Vaughn a városka első polgára, pénze, mint a pelyva, támogatja az árvaházat, kell hogy legyen vaj a fején. Van is, és – váratlan fordulatként – a film végére megolvad. A kis Danny gyilkosság szemtanúja lesz, melyet lelendő mostohaapja követ el, aki nem elég, hogy jégcsákánnyal öldököl, szaporodik, mint a barázda…

A családi dráma ezen a ponton csap át akciómoziba. Danikának nem hisz a rendőrség, a csónakház leég, mindenki összezavarodik, az Élet azonban mindent elrendez: a mostohapapa elhalálozik, a mama elveszíti a Sárkányfog-veteményt, helyette viszont visszakapja Danikát Travoltával fűszerezve.

Azon, hogy a család újraegyesítése során hová tűnik Travolta barátnője, könnyedén átsiklik a dramaturgia, elnézve azonban a mozi 92 kínos percét, bizton állíthatjuk, ez sem a remake-ből, sem a film folytatásából nem fog kiderülni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/05 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2558