KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/április
MAGYAR MŰHELY
• Vincze Teréz: A nők éve Filmrendezőnők a magyar filmben
• Kovács Ágnes: Vörös tapétán tengerkék virágok A Szindbád színdramaturgiája
• Hirsch Tibor: Azt üzente… Mit is? Magyar történelmi filmek: 1848-49
• Benke Attila: Thriller és történelem Szász Attila-portré
REBELLIS KLASSZIKUSOK
• Nagy V. Gergő: Amikor a kurva leveri a poharat Nicolas Roeg (1928-2018)
• Varga Zoltán: Vér és piros esőköpeny A Ne nézz vissza! és a giallo
• Vágvölgyi B. András: Luk a lelken Mak (1932-2019)
ÚJ RAJ
• Lichter Péter: Roncsköltészet, neonfényben Harmony Korine
LEGENDÁS ZSÁNERFILMESEK
• Géczi Zoltán: Tűzben edzett rendező Ringo Lam (1955-2018)
MESTERSÉGES INTELLIGENCIA
• Borbíró András: Gép testben ép lélek Mesterséges intelligencia
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Szép Eszter: Apa, anya, űrháború Brian K. Vaughan – Fiona Staples: Saga
• Szép Eszter: Apa, anya, űrháború Brian K. Vaughan – Fiona Staples: Saga
PANORÁMA
• Gerencsér Péter: Kertektől a közügyekig Új szlovák dokumentarizmus
FESZTIVÁL
• Csákvári Géza: Tévedések végjátéka Berlin
HATÁRSÁV
• Zalán Márk: Szabadon álmodni David Lynch – Kristine McKenna: Aminek álmodom
• Kránicz Bence: A lynchesláda titkai David Lynch: Small Stories
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Utánuk a tűzözön Brexit: Háborúban mindent szabad
• Huber Zoltán: Hatalommániák Billions (Milliárdok nyomában)
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Most van most Carpe diem
• Margitházi Beja: Élet és halál a kriptában Üres lovak
• Gelencsér Gábor: Az Éden: keletre Látomás
STREAMLINE MOZI
• Roboz Gábor: Eszmény vagy halál Jimmy Chin – Elizabeth Chai Vasarhelyi: Free Solo
MOZI
• Alföldi Nóra: Egon Schiele: A halál és a lányka
• Pethő Réka: Mary Shelley
• Benke Attila: Egy ország, egy király
• Varró Attila: Családi bunyó
• Kovács Kata: Bocsáss meg, kedvesem!
• Barkóczi Janka: Egy fiú hazatér
• Sándor Anna: Életem értelmei
• Kránicz Bence: Marvel Kapitány
• Fekete Tamás: Claire Darling utolsó húzása
• Baski Sándor: Pezsgő és macaron
• Roboz Gábor: Interjú Istennel
• Pazár Sarolta: Itt járt Britt-Marie
DVD
• Benke Attila: A férfi mögött
• Kovács Patrik: Torta
• Géczi Zoltán: Így ne legyél elnök
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Vörös, nagydarab és a pokolból jött

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

#sohavégetnemérős

Parádi Orsolya

#sohavégetnemérős – magyar, 2016. Rendezte: Tiszeker Dániel. Írta: Horváth András Dezső, Fehér Gáspár és Fehér Boldizsár. Kép: Pataki Ádám. Zene: Csöndör László. Szereplők: Karácsony Tamás, Csöndör László, Ötvös András, Trecskó Zsófia, Hartai Petra, Sztarenki Dóra, Orosz Ákos. Gyártó: Színfolt Film. Forgalmazó: Select. / Mozgó Mozi. 92 perc.

 

Laza hangulatú generációs szkeccsfilm féltucat Wellhello számra hangszerelve, avagy hat kis történet mai magyar huszonévesek szerelmi ügyeiről. Itt egy a fiatal popzenei csapat, Karácsony Tamás Fluorral az élen, akik az utóbbi években sikert sikerre halmoznak és milliós nézettséget értek el a zenemegosztó oldalakon. Könnyed hangvétellel, fülbemászó dallamokkal dolgoznak, időnként szellemesen reflektálnak a fogyasztásorientált Pán Péter-szindrómás fiatalokra éppúgy, mint az Y-generáció közösségi médiahasználatára, a Facebook-Instagram-Tinder szentháromságban élőkre. Leginkább azonban szerelemről szóló slágereket írnak.

Tiszeker Dániel rendező és Lévai Balázs producer elvileg nem Wellhello PR-filmet készített, a csapat tagjai csak itt-ott tűnnek fel turnébuszukkal a történetek között, de sikerszámaik adják a filmzenét. A történet arra fókuszál, hogyan működnek a mai huszonévesek párkeresés terén. Problémás szívügyeik érzelmi hullámvasutazást ígérnek, ám sajnos ez a film színvonalára is igaz: a laza és őszinte hangvétel mellett bőven akadnak súlytalan alakítások és gyengén működő poénok. A hat mikrotörténetben az éjszakai fürdőzés után összebilincselve ébredő párocska, a szextárskeresőn ismerkedő lányok, a hipermarketben egy egész párkapcsolatot fejben lezongorázó fiú, az exeire rákattant magányos juppi, a kiszemelt jövendőbeliből mániákusan felkészülő srác és a fesztiválozást lábtörés miatt kórházi ágyra cserélő barátnő eseteit ismerjük meg, melyekből csupán két-három egészen izgalmas, a többi felszínes és felejthető. A mai huszasok csajozási-pasizási szokásainak jól eltalált felskiccelése dicsérendő, de valódi elismerés az ígéretes, fiatal színészeknek, valamint Pataki Ádám operatőr invenciózus és profi képi világának jár.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/01 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13050