KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/február
MAGYAR MŰHELY
• Erdélyi Z. Ágnes: „Egy pohár víz egyszerűségével” Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Milojev Zsanett: Álmodozások tere Az Álmodozások kora és a Moszkva tér
• Kovács Ágnes: Kint és bent Színdramaturgia: Szerelmesfilm
METOO FILMEK
• Gyenge Zsolt: Testek a tilosban Magyar #metoo filmek
• Pernecker Dávid: Az áldozatok tekintete Hihetetlen
• Baski Sándor: Zaklatótelevízió Botrány; A legharsányabb hang
PREMIER PLÁN
• Szabó G. Ádám: Megállt az idő Elia Suleiman
TÁRGYALÓTERMI FILMEK
• Győri Zsolt: Celluloid esküdtek Tárgyalótermi filmek
• László Borbála: Celluloid esküdtek Tárgyalótermi filmek
• Benke Attila: Teflon-apokalipszis Todd Haynes: Sötét vizeken
STAR WARS-UNIVERZUM
• Kovács Patrik: Hidegháború a világűrben A Star Wars politikai értelmezése
• Huber Zoltán: A Birodalom visszavár Star Wars: Skywalker kora
• Herpai Gergely: Táguló univerzum A Star Wars-birodalom
AZ ANIMÁCIÓ MESTEREI
• Varga Zoltán: Az animátor álma Richard Williams (1933–2019)
• Kovács Kata: Változtass át Anilogue Fesztivál
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Jordi Leila: Beszélgetések Istennel Marjane Satrapi: Persepolis
STREAMLINE MOZI
• Alföldi Nóra: Kéz a kézben Keresem a testem
KÖNYV
• Kelecsényi László: Kósa kése Szekfü András: Így filmeztünk 2
• Sághy Miklós: Derítővásznak Győrffy Iván: Képpé vált gondolat
KRITIKA
• Pethő Réka: Ki dönt ma a zsenialitásról? Kisasszonyok
TELEVÍZÓ
• Gelencsér Gábor: Tilos az Á Foglyok

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Jodie Foster filmre akarja vinni Leni Riefenstahl élettörténetét. A 99 éves Riefenstahl azonban egyelőre nem adta beleegyezését a tervhez. Előbb látni kívánja a forgatókönyvet. „Foster nagyszerű színésznő, de az amerikai filmesek mindig is hajlamosak arra, hogy elferdítsék a valóságot, márpedig a Harmadik Birodalom kényes témája szinte csábít erre... Nem szeretném, ha még egyszer hírbe hoznának. Amikor Németország elvesztette a háborút, kellett egy bűnbak, és én tökéletes bűnbak voltam, mert készítettem egy tökéletes filmet.”

 

*

 

Alfonso Arau mexikói rendező (Szeress Mexikóban!) leforgatja Orson Welles klasszikusa, Az Ambersonok ragyogása remake-jét, amelyből annak idején majdnem egy órányi anyagot kivágatott az RKO stúdió. Arau eredetileg tévésorozatot kívánt készíteni a csonkítatlan forgatókönyvből, ám a terv az RKO I egyik volt vezetőjének segítségével végül nagyjátékfilmként kerülhet vászonra. A felvételek Írországban készülnek, Madeline Stowe és Jonathan Rhys-Meyer főszereplésével.

 

*

 

Quentin Tarantino a hírek szerint befejezte legújabb filmterve, a Kill Bill forgatókönyvét, és hamarosan forgatni kezd Urna Thurman-nel és Samuel L. Jacksonnal. A kőkemény neo-noir hősnője egy összevert prostituált, aki nyolc év kóma után magához tér, és egyetlen vágya, hogy bosszút álljon volt stricijén.

 

*

 

Che Guevara, a forradalmár még mindig sokak képzeletét foglalkoztatja. Három film is készül róla: Brett Rattner Jon Lee Anderson életrajzából forgat, Chris Gerolmo filmjében Benicio Del Toro alakítja a gerillavezért, Mick Jagger thrillerében (Tania) pedig Antonio Banderas játssza majd Che szerepét.

 

*

 

James Ellroy, a mai amerikai bűnügyi regény klasszikusa. A Szigorúan bizalmas és a Jackie Brown után újabb regényeiből készül film. A Fehér jazz már dobozba került, a Fekete dália jogát David Fincher szerezte meg, az Öngyilkos-domb megfilmesítése pedig a Coen-testvérek tervei közt szerepel.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2001/01 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3164