KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/július
MAGYAR MŰHELY
• Tóth Péter Pál: A képmutatás kora Dokumentumfilm és kreativitás
DROGFILMEK
• Géczi Zoltán: Fehér por Kokainkrónikák 1912–2010
MAGYAR MŰHELY
• Muhi Klára: Háztájiból nagyüzem Beszélgetés Grunwalsky Ferenccel
• Zalán Vince: A játékból születhetnek jó filmek Beszélgetés Szoboszlay Péterrel
• Muhi Klára: Értő bámészkodás Aniráma
MAGYAR FILM
• Mátyás Péter: Hírös képek Dizseri Eszter: A kecskeméti rajzfilmstúdió
OROSZ SCI-FI
• Wostry Ferenc: Moszkva nem hisz a könnyeknek Timur Bekmambetov fantasztikus filmjei
• Pintér Judit Nóra: Nosztalgia és trauma Tarkovszkij Solarisa
• Roboz Gábor: Na’vik mindenütt Az Avatar mintái
KALANDOK DIGITÁLIÁBAN
• Beregi Tamás: Konzolhuszárok A videojáték és a film
• Csordás Attila: Végtelen történetek Trailer és pixel
DROGFILMEK
• Jankovics Márton: A megvilágosodás rabszolgái Drogfilmek
KALANDOK DIGITÁLIÁBAN
• Sepsi László: Digitális öröklét A kortárs fantasy és a CGI
SPORTMOZI
• Schreiber András: Virtuális testmozgás Sport a számítógépen
• Baski Sándor: Fociláz Futball és film II.
TELEVÍZÓ
• Kemenes Tamás: A dobozember Tévé a köztereken
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Amikor a vörös farok csóválja Udine
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Amerikások Hunky Blues
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Foglalkozása: elbeszélő Robert Harris: A szellemíró
MOZI
• Vajda Judit: Szarul állnak a dolgok
• Klág Dávid: I Love You Philip Morris
• Kolozsi László: Semmit magamról
• Zalán Márk: Egy másik ember
• Forgács Nóra Kinga: Mediterrán finomságok
• Pápai Zsolt: Mártírok
• Tüske Zsuzsanna: Újrakezdők
• Alföldi Nóra: Szex és New York 2
• Varró Attila: Marmaduke
• Baski Sándor: Shrek 3D
• Roboz Gábor: Toy Story 3
• Sepsi László: Drágán add a rétedet
DVD
• Alföldi Nóra: A szív bajnokai
• Teszár Dávid: Szentjánosbogarak sírja
• Pápai Zsolt: Délutáni szerelem
• Nevelős Zoltán: Invictus – A legyőzhetetlen
DROGFILMEK
• Varró Attila: Filmkémia LSD és drugsploitation

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Újrakezdők

Tüske Zsuzsanna

The Rebound ­– amerikai, 2009. Rendezte és írta: Bart Freundlich. Kép: Jonathan Freeman. Zene: Clint Mansell. Szereplők: Catherine Zeta-Jones (Sandy), Justin Bartha (Aram Finklestein), Saidah Arrika Ekulona (Lateefah), Tom Riis Farrell (Terrence), Art Garfunkel (Harry). Gyártó: A&F Productions / The Film Department. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 97 perc

Úgy tűnik, egyes hollywoodi dívák esetében, a középkorúság határának közelsége, vagy annak átlépése nem csupán szépészeti beavatkozások, de minimum egy tavasz-ősz románc bevállalását jelenti éves ütemtervben. Ennek egy szolídabb példája a néhány évvel ezelőtti, Uma Thurman által beragyogott Első a szerelem, ám a jelenség hamisítatlan királynője Michelle Pfeiffer, akinek közelmúltbeli repertoárja már-már kórképszerűen erősíti a jelenséget. Iskolapélda erre az Anyád lehetnék, amely – ha együgyűségben nem is – téma és műfaj szempontjából közvetlen rokonságot mutat a legújabb, Catherine Zeta-Jones bűverejét felhasználó mintadarabbal.

Az Újrakezdők hőse Sandy, aki egy csapásra válik kertvárosi háztartásbeliből újdonsült, egyedülálló new york-ivá, amikor egy abszurd malőr következtében rájön, hogy férje megcsalta. Miközben két gyerekével fedelet keres a fejük fölé, egy kávézóban megismerkedik a fiatal, szintén összetört szívű Aram-mal, aki romantikus ábrándjait egy csalfa, francia bevándorló lányra, egyetemi végzettségét pedig felszolgálásra vesztegeti. A fiú néhány találkozás után a család bébiszitterévé lép elő és nem csak a gyerekekhez, de a szépséges munkaadó szívéhez is egyre közelebb kerül.

A nagyjátékfilmjeiben (Nem vagyunk már ugyanazok, Házasság a négyzeten) a férfi-nő kapcsolatot keserédes iróniával szemlélő Bart Freundlich (Kaliforgia) ezúttal is tartja megszokott hangvételét, banális alaphelyzetről mesél, amelyet sikerül néhány eredeti ötlettel, ügyesen formált geggel és jól irányzott humorral besűrítenie, így végül nem csak kötelező romkom tanulságokat kapunk, de például azt is megtudjuk, hogy lehet egy 80-as évekbeli akció-klasszikust színpadra állítani.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/07 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10292