KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

A rettegés mélye

Varga Zoltán

The Hole – amerikai, 2009. Rendezte: Joe Dante. Szereplők: Chris Massoglia, Bruce Dern, Haley Bennett. Forgalmazó: ProVideo. 92 perc.

A Kacsamesék egyik legemlékezetesebb epizódjában Dagobert bácsi és unokaöccsei legbensőbb félelmeikkel kerültek szembe, amint azok egy gonosz varázslat folytán megtestesültek. Éppen ez történik A rettegés mélyében is, ahol ezúttal egy pincében talált feneketlen kútból másznak elő a lélekmélyre hantolt fantomok. Nemcsak a sztori, a megcélzott korosztály is hasonló: Joe Dante filmje afféle ifjúsági horror, amely bár nem mond le a műfaj témáiról s hatáseszközeiről, mégis a kisebbek számára is fogyasztható módon fogalmaz. Ennek jegyében a célközönségre szabott azonosulási pontot kínáló tinitrió – a kisvárosba költözött fivérek és a helyes szomszédlány – privátkalandját látjuk, míg a felnőttek (majdnem) teljesen kimaradnak a fantasztikus kihívásokból. Legyen szó egy bohócbábu által keltett rettegésről, egy kisgyerekként elvesztett pajtás szelleméről, vagy – a leghangsúlyosabban – az aparémmel való leszámolásról, hőseink sikerrel veszik föl a harcot, miként a film is ügyesen él az ijesztő mozzanatok használatával, s a kísérteties atmoszférát stop-motion animációval mozgatott figurák is erősítik. Imponáló még a csúcsponton látható (a Beetlejuice túlvilági szcénáira emlékeztető) expresszionista díszletvilág.

Érdemei dacára azonban A rettegés mélye mind a térhatású vetítésre készült filmek között, mind rendezője pályáján szerényebb tétel csupán. Dante, akinek a Bolondos dallamok: Újra bevetésen óta ez az első mozifilmje, visszafogottabb, mint hasonszőrű régebbi műveiben: bár itt is szívesen utal rajzfilmekre és iktat be B-filmes idézeteket, markáns fekete humorát mintha száműzték volna. A Szörnyecskékben, az Ami sok, az sokkban és kivált a Matinéban találjuk mindazt, ami innen hiányzik.

Extrák: Semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/03 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11005