KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/január
JODOROWSKY
• Jankovics Márton: A világfi hazatérése Jodorowsky, a mágus
• Sepsi László: A próféta kudarca Frank Pavich: Jodorowsky’s Dune
JAPÁN SZELLEM
• Varró Attila: Harcosok és hittérítők 47 rónin
• Csiger Ádám: Ház az erdő mélyén Hausu
FREARS
• Takács Ferenc: Itt és most Stephen Frears
• Vajda Judit: Nihil nimis Philomena – Határtalan szeretet
MISS HOLLYWOOD
• Kovács Kata: Neurózis és happy end Nicole Holofcener
• Baski Sándor: Hölgyválasz A korhatáros komédiák evolúciója
MAGYAR MŰHELY
• Pólik József: Nehéz ébredés A szocializmus reform-filmjei – 2. rész
• Kővári Orsolya: „Az oroszlán: asszimilált bárány” Filmszínpad: Rába Roland
QUEER FILMEK
• Kis Katalin: A bús heteroszexuális férfi panaszai Melegek a magyar filmben
• Harmat György: Ugyanaz a szerelem Budapest Pride LMBTQ Fesztivál
• Huber Zoltán: Másképpen más Coming Out
TEST ÉS LÉLEK
• Kovács Petra: Titkok a vásznon London: Európai Pszichoanalitikus Filmfesztivál
• Pintér Judit Nóra: A szenvedés képei Betegség a filmvásznon
BALKÁN EXPRESSZ
• Forgács Iván: Béketeremtő filmes háború Bosnyák filmek
CAPA 100+
• Bácsvári Kornélia: A mexikói bőrönd Capa 100+
• Kolozsi László: Capa filmje Robert Capa/A Játékos
KÖNYV
• Kelecsényi László: A vér nem válik vízzé Inkey Alice: No de Alizka!
FILM / REGÉNY
• Bocsor Péter: Fehéren feketén Solomon Northup: Twelve Years a Slave
• Roboz Gábor: Halványuló kézjegy Steve McQueen: 12 év rabszolgaság
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: A ló másik oldala Overdose – Vágta egy álomért
• Bilsiczky Balázs: Határtalanul Háromkirályok
• Andorka György: A halhatatlanság halála A futurológiai kongresszus
MOZI
• Baski Sándor: Ezerízű szerelem
• Forgács Nóra Kinga: Csinibabák
• Alföldi Nóra: Joséphine
• Csiger Ádám: Csókok és gólok
• Kránicz Bence: Harcban élve
• Huber Zoltán: Behálózva
• Roboz Gábor: Kísértés
• Tüske Zsuzsanna: Dom Hemingway
• Parádi Orsolya: Belle és Sébastien
• Varró Attila: Csillaghercegnő
• Sepsi László: A hobbit: Smaug pusztasága
• Vajda Judit: Vágyak szerelmesei
DVD
• Pápai Zsolt: 80 huszár
• Soós Tamás Dénes: Amerikai vérbosszú
• Soós Tamás Dénes: Klein úr
• Tosoki Gyula: A bűn árnyékában
• Benke Attila: Vörös nap
• Varga Zoltán: Szellemes karácsony
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Harcban élve

Kránicz Bence

Homefront – amerikai, 2013. Rendezte: Gary Fleder. Írta: Chuck Logan regényéből Sylvester Stallone. Kép: Theo van de Sande. Zene: Mark Isham. Szereplők: Jason Statham (Broker), James Franco (Gator), Izabela Vidovic (Maddy), Kate Bosworth (Cassie), Winona Ryder (Sheryl). Gyártó: Millennium Films / Nu Image Films / Homefront Productions. Forgalmazó: ProVideo. Szinkronizált. 100 perc.

Miután Sylvester Stallone A feláldozhatókban Jason Stathamre hagyományozta a ’80-as évek akcióhőseinek örökségét, most egy rászabott forgatókönyvvel is megajándékozta pártfogoltját. Az alapanyagot Chuck Logan hatodik Phil Broker-regénye szolgáltatta, amelyben a címszereplő rendőr és exkatona a hóborította minnesotai tájba vonul el kislányával és háborús traumáktól sújtott, szintén a hadsereg kötelékébe tartozó feleségével együtt, ahol aztán rövid úton összetűzésbe kerül a szomszéd drogdílerrel. Stallone átiratában a kristálymet-laboroktól hemzsegő louisianai lápvidék a színhely, legfontosabb módosítása azonban az, hogy kihúzza a számításból Broker nejének figuráját, így faragva az érzéki örömök iránt kevés érdeklődést tanúsító, sziklakemény özvegyembert Statham karakteréből.

A filmváltozatban nincs szexuális feszültség és mellébeszélés, a lényeget a játszótéri kakaskodástól az ökölharcokon át a városkába hívott motoros banda támadásáig fokozódó akciószekvenciák jelentik. Feltűnő, hogy Statham all-american családapaként mennyire kilóg a kertvárosi környezetből. Amint arra a helyiek is ráébrednek, Broker minden tekintetben felsőbbrendű, mint ők, tar fejébe húzott baseball-sapkája valójában korona, amely testi és szellemi fölényét hivatott jelezni. A hétköznapi emberek alantas világát a szerencsétlen Bodine család képviseli, ahol csak a legidősebb fiúnak van esze – James Francónak néhány villanás is elég, hogy Gator figurájában egyszerre mutassa meg a nagypályára törő, okoskodó bűnözőt, a gondoskodó testvért és az időzített bombaként ketyegő mániákust. Noha a limitált színészi eszköztárral, de szúrós borostával és még szúrósabb nézésekkel felszerelt Statham marad talpon a végén, a Harcban élve mégis az emlékezetes mellékszereplőknek köszönhetően válik szórakoztató, régi iskolás akcióthrillerré.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/01 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11630