KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/május
JANCSÓ MIKLÓS
• Hirsch Tibor: Volt bűne és erénye Jancsó nemzedéke, másképpen
• Gelencsér Gábor: Csend vagy kiáltás? Fiatalok Jancsó-képe
• Bíró Yvette: Szegénylegények Filmvilág-archívum
• Muhi Klára: 51 évig beszélgettünk Grunwalsky Ferenc Jancsóról
• Förgeteg Balázs: Kötések és oldások Beszélgetés Jancsó Miklóssal (1968) – 3. rész
• Szekfü András: Kötések és oldások Beszélgetés Jancsó Miklóssal (1968) – 3. rész
RESNAIS
• Bikácsy Gergely: Jövőre Marienbadban Alain Resnais – Idő és képzelet
MÉLY DÉL
• Varró Attila: Vadászok éjszakái Déli bűnfilmek
MÉLYDÉL
• Soós Tamás Dénes: Peremléti álmodozók David Gordon Green
MESTERSÉGES INTELLIGENCIA
• Géczi Zoltán: Genezis V2.0 Mesterséges intelligencia
• Sepsi László: A doktor bukása Transzcendens
HOLLYWOODI BIBLIA
• Andorka György: Kufárok és próféták Hollywood bibliai eposzai
MAGYAR RÖVIDFILMEK
• Schreiber András: Egyenlőség, szabadság, rövidfilm Beszélgetés Deák Dániellel
• Kránicz Bence: Az esélytelenek nyugalma Friss Hús-fesztivál
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Pszichopaták előnyben Kártyavár
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Kísérleti üzemmód Titanic versenyfilmek
• Szűk Balázs: Varázshangok Debreceni Szinkronszemle
TELEVÍZÓ
• Kolozsi László: Hozott szalonnával A látogató
KRITIKA
• Jankovics Márton: New York – Mississippi Llewyn Davis élete
• Árva Márton: Szépség és erőszak Beszélgetés Mariana Rondónnal
• Margitházi Beja: Göndör fürtök
• Pápai Zsolt: Családban marad Vérkötelék
MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Lány kilenc parókával
• Baski Sándor: Borgman
• Zsubori Anna: Az elnémultak
• Vajda Judit: Saint-Tropez-ban történt
• Kovács Kata: Százkarátos szerelem
• Csiger Ádám: Salvo
• Sepsi László: Az eltűnés sorrendjében
• Kovács Marcell: Csúnya gonosz bácsik
• Kránicz Bence: Amerika Kapitány: A tél katonája
• Huber Zoltán: Flörti dancing
• Varró Attila: Angèlique
DVD
• Pápai Zsolt: Blackfish – Egy kardszárnyú delfin története
• Soós Tamás Dénes: Előttünk nincsenek titkok: A WikiLeaks története
• Varga Balázs: Tízezer nap
• Pápai Zsolt: A szív hídjai
• Géczi Zoltán: A Tai Chi harcosa
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: PAPÍRMOZI

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

A Tai Chi harcosa

Géczi Zoltán

Man of Tai Chi – amerikai–kínai, 2013. Rendezte: Keanu Reeves. Szereplők: Keanu Reeves, Tiger Hu Chen, Karen Mok. Forgalmazó: Select. 101 perc.

 

Keanu Reeves még a Mátrix forgatásának idején határozta el, hogy szakmai befolyását és anyagi teljesítőképességét kihasználva elkészíti generációja definitív harcművészeti moziját. Szándékának tisztaságát méltatlan volna megkérdőjelezni, de, amint az történni szokott, a neofita buzgalom ezúttal sem volt elegendő a magasztos cél eléréséhez. Reeves nem csupán az antagonista szerepét osztotta magára, hanem rendezőként és forgatókönyvíróként is felelősséget vállalt a projekt felett, ezáltal hozva a világ tudomására, hogy A Tai Chi harcosa kizárólag az ő személyes kudarcaként értelmezhető. Merőben hihetetlen, hogy öt év piszmogás után (állítólag ennyi időt vett igénybe a szkript megírása) egy ilyen közhelyes és élettelen forgatókönyvvel tudtak előállni, ami éppúgy az illegális full kontakt viadalok unalomig ismeretlen világában játszódik, mint megannyi más, az esetek többségében hasonlóan hervatag produkció. Dacára a színészgárdának (Tiger Hu Chen, Iko Uwais, Simon Yam), a kiváló martial arts stábnak (akciórendező: Yuen Woo-ping) és a temérdek küzdelemnek, ez a 105 perc nemcsak drámaként értékelhetetlen (holott feldereng valami hasonló ambíció, hiszen egy rossz útra tévedt fiatal harcművész morális vívódásának, elbitangolásának és hazatalálásának történetét kívánja elmesélni), de ellentmondásos módon akciófilmként sem működik. Megnevezhető kvalitások hiányában mindössze üres bölcselkedések és kisiskolás párbeszédek, semmibe vett karakterek és irritálóan művi koreográfiák jellemzik ezt az érdektelen cirkuszi mutatványt, ami végső soron tökéletesen példázza, miért is lehet oly engesztelhetetlenül utálni a kortárs kínai harcművészeti filmeket.

Extrák: semmi.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/05 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11955