KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/március
OLASZ POLIP
• Nevelős Zoltán: Szemben az erőszakkal Olaszország ólomévei
• Bikácsy Gergely: Maffia-átvilágítás Francesco Rosi (1922-2015)
• Csiger Ádám: Minden maffiózó rohadék Gomorra-sorozat
• Soós Tamás Dénes: „A pisztoly marad, hozd a cannolit!” A maffia Amerikában
U.S. ARMY VS. DJIHAD
• Géczi Zoltán: Aszimmetrikus hadviselés Amerika terrorellenes háborúja
FRANCIA MULTICOLOR
• Barkóczi Janka: Meseváros végzete Timbuktu
• Szatmári Zsófia: Kirepülni szabad Party Girl, Csajkor, Küzdők
• Ádám Péter: A humor mártírjai Charlie Hebdo-per
MAGYAR MŰHELY
• Sándor Tibor: A paraszti sors változásai Vidéki Magyarország 1942-89 –3. rész
OROSZ HISTÓRIA
• Geréb Anna: Az utolsó orosz zsidó nemes Eisenstein tabui
• Veress József: „A múltat be kell vallani” Egy orosz szöveggyűjteményről
SVÉDKESERŰ
• Vincze Teréz: „Nézd legott komédiának…” Roy Andersson: Egy galamb leült egy ágra, hogy tűnődjön a létezésről
• Varró Attila: Álomjáték Julia kisasszony-adaptációk
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Szigorúan ellenőrzött gyönyör E. L. James: A szürke ötven árnyalata
• Vajda Judit: Gyógyíthatatlanul romantikus Sam Taylor-Johnson: A szürke ötven árnyalata
KRITIKA
• Kovács Bálint: Dinnyeleves újhagymával Ujj Mészáros Károly: Liza, a rókatündér
• Fáber András: Filmet rendezni Alain Resnais: Szeretni, inni és énekelni
• Kránicz Bence: A simlis és a szende Tim Burton: Nagy szemek
MOZI
• Árva Márton: Rio, szeretlek!
• Forgács Nóra Kinga: Csodák
• Roboz Gábor: Fácángyilkosok
• Varró Attila: Kéjlak
• Tüske Zsuzsanna: Elemi szerelem
• Baski Sándor: Az új barátnő
• Kovács Kata: Ahol a szivárvány véget ér
• Kolozsi László: Őrült szerelem
• Sepsi László: Jupiter felemelkedése
• Kránicz Bence: Kingsman: A titkos szolgálat
• Huber Zoltán: Csocsó-Sztori
• Simor Eszter: Shaun, a bárány – a film
DVD
• Fekete Martin: Foto Háber
• Gelencsér Gábor: Vörös föld
• Pápai Zsolt: Az Élet Könyve
• Lakatos Gabriella: Ez történt Budapesten
KÖNYV+DVD
• Murai András: Örömtankönyv Varga Balázs: Final Cut – A tankönyv
• Gelencsér Gábor: Puszták képe Szekfü András: „Magánkalóz a filmdzsungelben”
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Rövid leltár az új szezon előtt

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Csocsó-Sztori

Huber Zoltán

Metegol – argentin, 2013. Rendezte: Juan José Campanella. Írta: Eduardo Sacheri, Michael Broadbridge, David Burgess. Kép: Félix Monti. Zene: Emilio Kauderer. Gyártó: 100 bares / Antena 3 Films / 369 Productions. Forgalmazó: MTVA. Szinkronizált. 106 perc.

Az amerikai kultúr-imperializmus totális győzelmétől rettegőknek van egy jó hírünk. Még ha az utolsó helyi kifőzdéből is uniformizált hamburgerező válna, a világ kedveltebb sportja akkor sem a baseball, hanem a foci maradna. Argentin és spanyol producereink tehát komoly piaci résre bukkantak: a térhatású animációk Hollywood uralta mezőnyében a hálószaggató hősök hiánycikknek számítanak. Juan José Campanella nem először bizonyítja, csapatát hazai pályán és idegenben is képes diadalra vezetni. A Szemekbe zárt titkok Oscart érő bravúrja után ezúttal a játék és alkotás iránt érzett szenvedély, valamint a lokális értékek fontosságáról mesél.

A gyerekek imádni fogják az életre kelt csocsófigurák vicces kalandjait, de a foci- és mozirajongók szíve is hevesebben dobog majd a történetbe csempészett utalásoktól. Campanella ezúttal is két legyet üt egy csapásra, miközben felmondja a kötelező leckét, a helyi filmgyártásban rejlő lehetőségekről és saját alkotói léthelyzetéről elmélkedik. A hősei előtt álló legfontosabb feladat az önbizalomhiány leküzdése. Esélytelenekként csak akkor válhatnak a profi szupercsapat méltó ellenfelévé, ha megtanulják használni az erősségeiket. A kedves vidéki fiú és a lelketlen sztár összecsapása az álomgyári prostituálódást, az apró falucskából steril vidámparkot faragó pénzember a szívtelen profitvadászot példázza.

Hiába volt minden idők legdrágább argentin produkciója, a stáb rendelkezésére álló összeg így is csak töredéke a hasonszőrű hollywoodi mozik költségvetésének. Ahogyan a szedett-vedett amatőr csapat, úgy az alkotók is a lelkesedésükkel fordítják meg a meccset: filmjük korántsem hibátlan, ám a kedves figurák és szípompás képek kézműves bája jótékonyan ellensúlyozza az erőforrások hiányát. Bár az égszínkék-fehérek tavaly elvesztették a világbajnoki döntőt, Campanella berúgta a győztes gólt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/03 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12120