KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/február
KRÓNIKA
• N. N.: Tisztelt Olvasónk!
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Langyforgató Beszélgetés Bereményi Gézával
• Szőke András: „Valami” Harcmezőre küldött könyvek
• Kardos István: Szerepzavar Harcmezőre küldött könyvek
• Jancsó Miklós: Levél-féle a drebbuchról Harcmezőre küldött könyvek
• Varga Balázs: Eltüsszentett forgatókönyvek Negatív filmtörténet
• Simó György: Közös nevező Beszélgetés egy alakuló filmes csoportról
• Reményi József Tamás: A vonal egyik végén Beszélgetés Lengyel Lászlóval
• Kende János: Egy kurátor feljegyzéseiből

• Csejdy András: Csend és hó és halál Fargo
• Lajos Géza: Azok a csodálatos Coen-fiúk Portré
FESZTIVÁL
• Bori Erzsébet: Eurochart
• Bikácsy Gergely: Krampusz-isten a fagylaltozóban Isteni komédia

• Bikácsy Gergely: A bűn Ikaruszai Orson Welles
• Déri Zsolt: Fényösvény Beszélgetés Henri Alekannal
FESZTIVÁL
• Forgács Iván: Kései napfelkelte Várna
VIDEÓ
• Vitézy Zsófia: Táncoló kamera
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Magyar kosztüm Szökés
• Ardai Zoltán: Go West Honfoglalás
• Turcsányi Sándor: Vérszörf Szürkülettől pirkadatig
• Fáy Miklós: Tarantino-zenék
LÁTTUK MÉG
• Déri Zsolt: Gyóntatószék
• Simó György: Szájból szájba
• Tamás Amaryllis: Őt is anya szülte
• Simó György: Zűr az űrben
• Hungler Tímea: Elvált nők klubja
• Nagy Eszter: Hajszál híján szeretem
• Speier Dávid: Mindhalálig
POSTA
• Szomjas György: Tisztelt Szerkesztőség!
• Bakács Tibor Settenkedő: Tisztelt Szomjas György!

• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hajszál híján szeretem

Nagy Eszter

A producer-rendező-főszereplő Martin Lawrence az Egyesült Államokban komikus-szupersztár, televízióban és filmen egyaránt. Rendezői bemutatkozásában sem ereszkedett veszélyes mélységekig az érzelmek ábrázolásában, ahogy azt esetleg az eredeti cím alapján gondolná a gyanútlan néző.

Akárcsak Billy Wilder klasszikus film noire-jában, a Sunset Boulevardban, a történet itt is az úszómedencébe hajított főszereplő narrációjával kezdődik, s a továbbiakban a film az ő flash-backjeként bontakozik ki. Ennyit a hasonlóságról.

A szívtipró szépfiú egy Chocolate City nevű lokálban dolgozik, de munkája körülbelül annyi, hogy vendégeket toboroz a mulató számára. Egyszerre van vagy öt barátnője, mégis sorra szedné fel az újabb és újabb prédákat, csakhogy nyomban a film elején egy átlagon felülivel találkozik, akinek meghódítása beletelik jó másfél órába. Ráadásul majdnem rá is fázik, mivel a nő nem az a fajta, akit csak úgy dobni lehet egy könnyű kaland után: csalódottságában a bosszúállás olyan szofisztikáit formáit választja, mint téglahajítás az autó szélvédőre, mulató felgyújtása, stb. A borderline-pszichopata dzsigoló és a neurotizált femme fatal találkozásának lehetünk tehát tanúi, s közben meghallgathatunk néhány, jobb esetben sztereotip, rosszabb esetben idióta kinyilatkoztatást a szerelemről, a boldog házasságról, és persze a nők kizsákmányolásáról.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/02 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1418