KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/november
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Varió egy témára Sára Sándor képi világa
• Pólik József: Az elrabolt emlékezet A Rákosi-korszak történelmi filmjei – 2. rész
• Zalán Márk: „Közfeladatot látunk el” Beszélgetés Ráduly Györggyel
• Kránicz Bence: Dr. Jekyll és Mr. Hyde az erdélyi havasokban Beszélgetés Bagota Bélával
• Benke Attila: Hóba temetett bűnök Valan – Az angyalok völgye
• Herczeg Zsófia: „A képzés a hallgatóért van” Beszélgetés Kiss Melindával
VESZÉLYES GYEREKKOR
• Soós Tamás Dénes: Beszélnünk kell Benniről Beszélgetés Dr. Herczog Máriával és Dr. Máté Gáborral
• Schubert Gusztáv: Örvényben Kontroll nélkül
FILM / SZÍNHÁZ
• Darida Veronika: Kegyetlenség és provokáció Pasolini és Fassbinder színháza
BŰNFILM
• Kovács Patrik: A lázadó mester Hitchcock és az európai modernizmus
• Szíjártó Imre: Zárt rendszerek Lengyel bűnfilmek és politika
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Huber Zoltán: Bűnös jellemek Ed Brubaker – Sean Phillips: Criminal
STREAMLINE MOZI
• Pernecker Dávid: Befejezetlen valóság Kate Purdy és Raphael Bob-Waksberg: Undone
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Hatalmas nagy hazugságok Velence
• Baski Sándor: Fények az éjszakában CineFest 2019
KRITIKA
• Kolozsi László: A hegyek ura Monos
• Szalkai Réka: Lélekrablók Lótolvajok
KÖNYV
• Kovács Patrik: Bergman beájulna Kránicz Bence – Lichter Péter: Kalandos filmtörténet
MOZI
• Kovács Kata: Cseng mester konyhája
• Baski Sándor: A legfehérebb nap
• Nevelős Zoltán: Ragadozók
• Roboz Gábor: Amundsen
• Huber Zoltán: Az aszfalt királyai
• Fekete Tamás: Pavarotti
• Alföldi Nóra: Szerelemre kattintva
• Benke Attila: Gemini Man
• Vajda Judit: NászszezON
• Tüske Zsuzsanna: Demóna: A sötétség úrnője
• Kovács Patrik: Prédák
• Varró Attila: Rambo V: Utolsó vér
DVD
• Pápai Zsolt: Ray
• Kránicz Bence: Színház a világ
• Gelencsér Gábor: A két korona – Szent Maximilian Kolbe atya élete
• Kovács Patrik: Rés a pajzson
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Gemini Man

Benke Attila

Gemini Man – amerikai, 2019. Rendezte: Ang Lee. Forgatókönyv: Darren Lemke, David Benioff, Billy Ray. Kép: Dion Beebe. Producer: Jerry Bruckheimer, David Ellison, Don Granger. Szereplők: Will Smith (Henry / Junior), Mary Elizabeth Winstead (Danny), Clive Owen (Verris), Benedict Wong (Baron). Gyártó: Jerry Bruckheimer Films, Skydance Media, Alibaba Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 117 perc.

 

A legújabb számítógépes technikák lehetővé teszik, hogy Leia Carrie Fisher halála után is visszatérjen a Star Wars: Skywalker korában, így elkészülhetett a „bérgyilkosklónokat” összeugrasztó akcióthriller, a Gemini Man is. Darren Lemke a forgatókönyvet már 1997-ben megírta, ám akkoriban még csak körvonalazódott a Mátrix és A Gyűrűk Ura által elindított CGI-forradalom, az alkotók nem érezték megfelelőnek a rendelkezésre álló technológiát a film megvalósítására. 22 évvel később nincs akadálya, hogy az ötvenes éveiben járó Will Smith klónja pont úgy nézzen ki a Gemini Manben, mint a színész hőse az 1995-ös Bad Boysban. Az idősödő bérgyilkosnak, Henry Bogannek egy ártatlanokat is veszélyeztető megbízatása után elege lesz, és visszavonul. Nem sokáig élhet nyugalomban, mert a titkos katonai projekten (Gemini) dolgozó Clay Verris ráküldi orgyilkosát, Juniort, aki szakasztott mása Henry fiatalkori önmagának. Így a hős nem megölni, hanem megismerni szeretné „teremtője” által megvezetett klónját.

Izgalmas lett volna, ha Ang Lee felerősíti Clay és Junior torz apa-fiú kapcsolatának Frankenstein-áthallásait, mert (melo)drámai konfliktusuk sokkal érdekesebb a sótlan és egydimenziós paranoia-thrillerszálánál. A kevés akciójelenet persze rendben van, és nagyvásznon remekül mutatnak a Budapesten (például a Halászbástyán, a Hősök terén és a Széchenyi Gyógyfürdőben) forgatott jelenetek is. Ám a történet már 20 évvel ezelőtt sablonosnak számított, csak a tökéletesen lemásolt főszereplő színész (akkoriban például Harrison Ford, Mel Gibson vagy Nicholas Cage neve merült fel) mentette volna meg a középszertől. 2019-ben a digitálisan leklónozott Will Smith nem képes erre, hiszen a Bosszúállók: Végjáték korában (amikor természetes, hogy szuperhősök összefutnak egykori önmagukkal) már messze nem akkora szenzáció, ha „lemásolnak” és megfiatalítanak egy színészt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/11 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14332