KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/január
MAGYAR MŰHELY
• Soós Tamás Dénes: „Én nem lázadtam, én filmeket csináltam” Beszélgetés Sándor Pállal – 1. rész
• Darida Veronika: Toll és maszk Gábor Miklós
• Morsányi Bernadett: „Szabad embereket fényképezünk” Beszélgetés Szomjas Györggyel
• M. Tóth Éva: A nyár embere Jankovics Marcell-monográfia
• Kelecsényi László: Elmenni! Visszajönni? Alex és Andy
A DÍSZLET MESTEREI
• Bereczki Zoltán: A dekonstruált építész Rajk László filmdíszletei
• Benke Attila: A tér művészei Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál – Szolnok
LÁNGOLÓ LÁNYOK
• Vajda Judit: A lányok angyalok Céline Sciamma
• Beck András: Érettségi után, a senkiföldjén Daniel Clowes: Ghost World
• Kránicz Bence: Műtéti beavatkozás Női remake
• Roboz Gábor: Öngyilkos játék Jason Micallef: Gyilkos játékok
VIRTUÁLIS VALÓSÁG
• Barkóczi Janka: Bazin álma Virtuális valóság és dokumentumfilm
• Herpai Gergely: James Dean digitális szelleme Virtuális színészek
A ZSÁNER MESTEREI
• Varga Zoltán: Szörnyfészek a felhőkarcolóban Larry Cohen démonai
FESZTIVÁL
• Pauló-Varga Ákos: Éles képek Verzió
A MESEÍRÓ MESÉJE
• Adorf Mario: próba szöveg
FESZTIVÁL
• Bartai Dóra: Eldobható társadalmak Jihlava
• Beretvás Gábor: Csillaghullás Nagyszeben – Astra Filmfesztivál
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: A változás dogmája A két pápa
• Pethő Réka: Útkereséstől életközepi válságig Házassági történet
• Fekete Tamás: Német história X Jojo Nyuszi
• Vajda Judit: Terhes társaság Seveled
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Jövőpánik Évek alatt
MOZI
• Pazár Sarolta: Különleges életek
• Vajda Judit: Boldog idők
• Kovács Patrik: Amanda
• Baski Sándor: A hegyek szigete
• Kovács Gellért: Bőrömben
• Kovács Kata: Judy
• Benke Attila: Családból is megárt a sok
• Alföldi Nóra: Lola és a fiúk
• Huber Zoltán: Tőrbe ejtve
• Rudolf Dániel: Hivatali eltávozás
• Herpai Gergely: Charlie angyalai
• Varga Zoltán: Sarkvidéki akció
DVD
• Pápai Zsolt: Hahó, Öcsi!
• Kovács Patrik: Annabelle gyűjtemény
• Benke Attila: Keménykalap és krumpliorr
• Varga Zoltán: Menekülés Los Angelesből
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Charlie angyalai

Herpai Gergely

Charlie’s Angels – amerikai, 2019. Rendezte: Elizabeth Banks. Írta: David Auburn, Evan Spiliotopoulos és Elizabeth Banks. Kép: Bob Pope. Zene: Brian Tyler. Szereplők: Naomi Scott (Elena), Kristen Stewart (Sabrina), Ella Balinska (Jane), Elizabeth Banks (Bosley), Patrick Stewart (Bosley), Jonathan Tucker (Hodak). Gyártó: Perfect World Pictures / Brownstone Productions. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 119 perc.

 

A hetvenes években a magyar tévében is vetítették a Charlie angyalai sorozatát, az akkoriban szexbombának számító Farrah Fawcettel a főszerepben. Nem elég, hogy a női karakterek gyönyörű nők voltak, ráadásul a főnöküket, Charlie-t (akit sosem láthattunk) is állandóan gyönyörű, lengén öltözött hölgyek vettek körül. A sorozat az amerikai tévézés szórakoztató és nyíltan szexista termékét jelentette, még akkor is, ha a három főszereplő lány a nőiességükön és vonzerejükön túl igazán talpraesettek voltak – egyfajta női Mission Impossible-t kapott a néző 110 részen keresztül. Aztán változtak az idők és az ezredfordulón már sokkal határozottabb, keményebb, rámenősebb lányokkal volt dolgunk a Cameron Diaz, Drew Barrymore és Lucy Liu főszereplésével készült két, egészestés filmben. A feminista hangvétel ezekben a közepes alkotásokban már formálódott, de a három angyal bája és főleg Cameron Diaz szexuális kisugárzása még feledtetni tudta a burkolt, bár hangsúlyos női üzenetet.

Most itt vagyunk 2019-ben – nagy eséllyel a folyamat végén –, és ez a Charlie angyalai már tényleg nem szól másról, mint hogy (a Bosley-t alakító) Elizabeth Banks író-rendezőnő hogyan akar megfelelni a napjainkban egyre kevésbé trendi, feminista, #metoo ideálnak. Az idei remake csupán egy „csajfilm a csúcson” – csak épp nem csúcsminősége, inkább az üzenet keménysége révén. Egytől-egyig ostoba, korrupt, vagy gonosz férfi karaktereket tesznek helyre a férfias, „girl powert” képviselő angyalok, a történeti rész pedig faék egyszerűségű, közepesen kivitelezett akciókkal. A rövidhajú Kristen Stewart konkrétan olyan, mint egy női Tom Cruise – ha nem lenne egyébként gyengébb színésznő és akciósztár, akár elmehetne Ethel Huntnak is. Kérdés, hogy Hollywood mikor veszi észre, hogy ez az egyre inkább idejétmúlttá váló, feminista élharcos koncepció lassan már a hölgyek többségét sem érdekli.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/01 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14416