KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/június
KRÓNIKA
• Csantavéri Júlia: Ferreri halott

• Csejdy András: Egyedül nem egy Lost Highway – Útvesztőben
• Horváth Antal Balázs: Végtelen rosszullét David Lynch-portré
• Báron György: Az örökös háború korában Brigantik – VII. fejezet
• Schubert Gusztáv: Szépen égnek? Délszláv harcművészet
• Bakács Tibor Settenkedő: Utolérni Joszelianit Portrévázlat
• Kemény István: Hogy állunk a Gonosszal? Német filmek
• Landesz Tamás: A valódi humor fekete Beszélgetés George Táborival
LENGYEL FILM
• Pályi András: Másról, másnak, máshonnan Lengyel filmtavasz
• Bori Erzsébet: Nagyok a kispályán Dokumentumfilm: Kieslowski és a többiek
• Kovács István: Mozgóképrombolás Beszélgetés Jerzy Wójcikkal
MAGYAR MŰHELY
• Kövesdy Gábor: Krumplibogár és telehold Független Film- és Videófesztivál
• Bihari Ágnes: Távol Afrikától Beszélgetés El Eini Sonjával
• Muhi Klára: Nosztalgiaműhely, kevés illúzióval Beszélgetés Surányi Andrással és Vészi Jánossal
• Sós B. Péter: Pénzszerzők vagy szerzőtársak? Magyar producerek

• Bikácsy Gergely: Don Bábu és Szenyorita Ordas Egy regény Buñuelig
• Kovács Ilona: Casanova papagája A titokzatos tárgy
• Tillmann József A.: A kartéziánus bazilika Mozi-hatalom
• Almási Miklós: Égi háborúk Szatellit-Monopoly
KRITIKA
• Nádori Péter: Idegen Lucifer Gyilkos kedv
• Schubert Gusztáv: Mennyei békétlenség Az Út
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Mennyei teremtmények
• Simó György: Államérdek
• Hegyi Gyula: Két túsz között
• Tóth András György: Halálos tézis
• Hirsch Tibor: Sorvadj el!
• Ardai Zoltán: A nagy dobás
• Nevelős Zoltán: Balhé Bronxban
• Hungler Tímea: Esthajnalcsillag
• Tamás Amaryllis: Zűrangyalok
• Békés Pál: Egy igaz amerikai
• Takács Ferenc: Változások kora

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Esthajnalcsillag

Hungler Tímea

 

1983-ban az Oscar-díj kegyeltje James L. Brooks Becéző szavak című műalkotása volt, amely a lánya rákbetegsége ellen mindhiába küzdő, sokadvirágzását élő szépasszony, Aurora (Shirley MacLaine) történetét vitte vászonra, megspékelve egy ex-asztronautával (Jack Nicholson) kiteljesedő románccal.

Az Elfújta a szél, a Távol Afrikától, a legújabb hajtásként pedig az Angol beteg vonulatába illeszkedő mozgókép folytatása mindezideig váratott magára. Az Evening Star az amerikai filmgyártásra oly jellemző fokozási kényszer mintapéldánya; elődjénél hosszabb, sokkalta szomorúbb, mi több, némi mennyiségi eltérés is felfedezhető benne az előzőek kárára.

A l’amour most egy harmincas pszichoanalitikussal dúl, bár a kontinuitást biztosítandó a jó öreg Jack is feltűnik a film végén – azóta megnősült, New Jersey-ben van családi háza, egyébként pedig épp erre járt. Aurora asszony unokái felcseperedtek, a dáma gondjai és arcán a barázdák szaporodtak, sőt az alkotók figyelme még arra is kiterjedt, hogy az örök vadászmezőket nagyobb arányban népesítsék be az előző részhez képest; ez számszakilag három halott, beleértve magát a hősnőt is.

Érzőbb szívű nézők megnyugtatásául némi napfény az élet árnyoldalán a dédunoka megszületése, így a könnyes-szomorú filmalkotás nemes optimizmussal, az „ifjú szívekben élek” reménységét sugallva vesz végső búcsút nézőitől.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/06 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1538