KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Forgách András: Fehér György (1939–2002)
• Csőke József: Kolonits Ilona (1922–2002)
VÁROSVÍZIÓK
• Schubert Gusztáv: Pusztaország Osztálylétrán Magyarországon
• Vágvölgyi B. András: Amerika külsőben Adalékok Szuburbia szociológiájához
• N. N.: Amerikai külvárosfilmek
• Bakács Tibor Settenkedő: Az angolok maguknál vannak Londoni sár
• Varga Balázs: Miliők egy miatt Budapest, külvárosi legendák

• Korcsog Balázs: Szerelem Tel-Avivtól Afuláig Új izraeli filmek
CYBERVILÁG
• Pápai Zsolt: Alternatív tudatállapotok Steven Spielberg: Különvélemény

• Csejdy András: Graceland Presley-posztumusz
• N. N.: Elvis Presley filmjei
• Ádám Péter: Rendező maszkban és cilinderben Max Ophuls, a klasszikus
MAGYAR MŰHELY
• Papp Gábor Zsigmond: Díszletek közt élem az életem Beszélgetés Ragályi Elemérrel
• Nemes Gyula: Veszendő varázs A BBS filmversei
• Joó Tamás: Mozgásban Beszélgetés Klöpfler Tiborral
• Stőhr Lóránt: Mozgásban Beszélgetés Klöpfler Tiborral
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: Aki szelet vet Klöpfler Tibor: El Niño
• Bori Erzsébet: Elhívó szavak Dér András: Kanyaron túl
• N. N.: Magyar drogfilmek
• Kolozsi László: Kör és magyar Miklauzic Bence: Ébrenjárók
KÖNYV
• Pápai Zsolt: Kultúroptimizmus George Gerbner: A média rejtett üzenete
• Varró Attila: Ábécéskönyv Mozikalauz
LÁTTUK MÉG
• Kis Anna: Gosford Park
• Békés Pál: Végzetes végjáték
• Mátyás Péter: On-lány
• Korcsog Balázs: Most már elég!
• Kiss Lilla: Rossz társaság
• Herpai Gergely: A kaptár
• Jakab Kriszta: Csavard be, mint Beckham!
• Varró Attila: Az időgép
• Köves Gábor: Bizsergés
• Hungler Tímea: Felpörgetve
• Schubert Gusztáv: Vándormadarak

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

On-lány

Mátyás Péter

 

Az angol kisváros magányos bankpénztárosa, John Buckingham elhatározza, hogy az internetes oldalokon feleséget keres magának. Ez a félszeg és jelentéktelen külsejű anti-James Bond végül is egy Sean Connery filmre utaló, az Oroszországból szeretettel című honlapról rendel angolul beszélő, nem dohányzó, orosz menyasszonyt. A repülőtéren viszont egy csinos, de angolul nem beszélő, láncdohányos lány várja, akibe a férfi hamarosan beleszeret. Amikor a lány rokonai, állítólagos unokaöccsei megérkeznek, az események kilépnek a hétköznapok szürkeségéből, John pedig rádöbben, hogy mindenben tévedett, amit eddig jövendőbelijéről elképzelt.

Az On-lány ígéretes vígjátéknak indul, ám a cselekmény önkényes fordulatai és a szereplők karaktere közötti ellentétek szétfeszítik a történet keretét. Hősünket az oroszok az orránál fogva vezetik, naivitását éppúgy nehéz elhinnünk, mint hirtelen támadt vakmerőségét, hogy kirabolja saját bankját. A tönkretett és megalázott tisztviselő és a bűntársaiban csalódott lány boldog egymásra találása ugyancsak valószínűtlen befejezés. A rendezés több műfaj kellékeit vegyíti, komótosan feltálalva némi humort, kevés akciót és egy kis románcot. A menza kosztot felidéző „mindenből egy kicsit” elve érvényesül. A jellegtelenségből Nicole Kidmannek kellene kiemelnie a filmet, aki azonban nem elég jó színésznő és nem elég szexis ehhez a feladathoz. Korosztályában Elizabeth Shue vagy Catherine Zeta-Jones egyetlen mozdulatából több erotika sugárzik, mint Kidman hideg, fiús szépségéből.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/09 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2687