KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/szeptember
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• Forgách András: Fehér György (1939–2002)
• Csőke József: Kolonits Ilona (1922–2002)
VÁROSVÍZIÓK
• Schubert Gusztáv: Pusztaország Osztálylétrán Magyarországon
• Vágvölgyi B. András: Amerika külsőben Adalékok Szuburbia szociológiájához
• N. N.: Amerikai külvárosfilmek
• Bakács Tibor Settenkedő: Az angolok maguknál vannak Londoni sár
• Varga Balázs: Miliők egy miatt Budapest, külvárosi legendák

• Korcsog Balázs: Szerelem Tel-Avivtól Afuláig Új izraeli filmek
CYBERVILÁG
• Pápai Zsolt: Alternatív tudatállapotok Steven Spielberg: Különvélemény

• Csejdy András: Graceland Presley-posztumusz
• N. N.: Elvis Presley filmjei
• Ádám Péter: Rendező maszkban és cilinderben Max Ophuls, a klasszikus
MAGYAR MŰHELY
• Papp Gábor Zsigmond: Díszletek közt élem az életem Beszélgetés Ragályi Elemérrel
• Nemes Gyula: Veszendő varázs A BBS filmversei
• Joó Tamás: Mozgásban Beszélgetés Klöpfler Tiborral
• Stőhr Lóránt: Mozgásban Beszélgetés Klöpfler Tiborral
KRITIKA
• Ágfalvi Attila: Aki szelet vet Klöpfler Tibor: El Niño
• Bori Erzsébet: Elhívó szavak Dér András: Kanyaron túl
• N. N.: Magyar drogfilmek
• Kolozsi László: Kör és magyar Miklauzic Bence: Ébrenjárók
KÖNYV
• Pápai Zsolt: Kultúroptimizmus George Gerbner: A média rejtett üzenete
• Varró Attila: Ábécéskönyv Mozikalauz
LÁTTUK MÉG
• Kis Anna: Gosford Park
• Békés Pál: Végzetes végjáték
• Mátyás Péter: On-lány
• Korcsog Balázs: Most már elég!
• Kiss Lilla: Rossz társaság
• Herpai Gergely: A kaptár
• Jakab Kriszta: Csavard be, mint Beckham!
• Varró Attila: Az időgép
• Köves Gábor: Bizsergés
• Hungler Tímea: Felpörgetve
• Schubert Gusztáv: Vándormadarak

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A kaptár

Herpai Gergely

 

A számítógépes és konzolra készült játékokból mostanában egyre gyakrabban készülnek mozifilmek, de eddig a Mortal Kombat első részét és a Tomb Raidert leszámítva még a B-kategória szintjét sem sikerült megütniük. A Resident Evil (vagy eléggé semmitmondó magyar címén: A kaptár) készítői jól választottak ezzel a főleg Japánban nagy sikert aratott zombi-gyilkolós Playstation akciójátékkal, mert a különböző részeknek nincs egyetlen karakteres főszereplője sem, így Milla Jovovich szabad kezet kapott Alice szerepének megformáláshoz. A modellből lett szép színésznő hozta a várt formáját: gyakorlatilag a Jeanne D’Arc-féle figurát keverte egy kis Alienes Sigourney Weaverrel. Bár ez valószínűleg nem jelentett túlzott erőfeszítést számára, a forgatókönyv szűkre szabott kereteinek Milla színészi képességei tökéletesen elegendőek…

A film kicsit sablonos története és kidolgozatlan szereplői ellenére vizuálisan egész érdekes helyszíneket vonultat fel. Kár, hogy a rossz vágás és kameranézetek (illetve a forgatókönyv) miatt néha egyszerűen nem tudtam, hogy egyes szereplők még a zombik által állandóan megtizedelt csapatban vannak, vagy már lemaradtak, elszakadtak, vagy esetleg meghaltak… „Szerencsére”, Alice-on kívül, amúgy sem kötődtem egyikükhöz sem, úgyhogy sorsuk végső soron nem is nagyon érdekelt.

A kaptár hibái ellenére is határozottan élvezhető film, a jól ábrázolt, érdekes helyszínekkel, tényleg torokszorító összecsapásokkal és drámai befejezéssel. Csak remélhetjük, hogy a játékadaptációk tartják és emelik is ezt a színvonalat…


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/09 59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2688