KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/október
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
MAGYAR MŰHELY
• Bérczes László: Hetet-havat Beszélgetés Jancsó Miklóssal és Grunwalsky Ferenccel
• Bori Erzsébet: Leveskultusz Glamour
• Szőnyei Tamás: A filmeknek megvan az idejük Beszélgetés Gödrös Frigyessel

• Kriston László: Hadüzenet nélküli háború Eurofilm
• Galambos Attila: A kényszer zubbonya Dogma-variációk: Idióták; Mifune utolsó dala
• N. N.: Dogma-filmek
• Trosin Alekszandr: Újra szól a kalasnyikov Orosz maffiafilmek
• Kovács István: Az adósságtól a gyilkosságig Lengyel bűnfilmek
• Turcsányi Sándor: Szorul a hurok Magyar bűn, magyar rend
• Forgách András: Ügyelj a lépésedre A gyilkos csókja
• Zoltán Gábor: Maszkcsók Tágra zárt szemek
• Janisch Attila: Elhagyott pokol Hűtlen remekmű
• Varró Attila: Pinokkió Bádogvárosban AI
• Karátson Gábor: Rommező, fekete lukakkal Apu-trilógia
• N. N.: Satyajit Ray játékfilmjei
KRITIKA
• Báron György: Észak, északnyugat Balra a nap nyugszik
• Varga Balázs: Traktorral portugál partokra Portugál
• Hirsch Tibor: Az ördöglakat A Millió Dolláros Hotel
LÁTTUK MÉG
• Hegyi Gyula: Napsugár sétány
• Kézai Krisztina: Bajnokok reggelije
• Hungler Tímea: Én és én meg az Irén
• Tamás Amaryllis: Pénzt és életet!
• Harmat György: U-571
• Köves Gábor: Hibátlanok
• Varró Attila: Öld meg Rómeót!
• Pápai Zsolt: Krokodilok bölcsessége
• Tosoki Gyula: Az asztronauta
• Kömlődi Ferenc: Árnyék nélkül
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Az ember

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Pénzt és életet!

Tamás Amaryllis

 

A tucatkrimik korában éppoly ritka az eredeti alapötlet, mint az átélt színészi játék. A Pénzt és életet! mindkettőből részelteti nézőjét. A történetből nem árulhatunk el semmit, hogy az izgalmak a mozira maradjanak, de azt el kell mondanunk, hogy a Paul Newman alakította örökifjú rablónak stílusa van. A kópéság végtelenül kifinomult húrjain játszik. Intelligens, empatikus svihák, emelt fővel megy végig az életen – legyen éppen rabkórházban vagy idősek otthonában –, lelki egyensúlyából vagy hetven éve nem zökkenthették ki. A marsallbot a kezében marad még akkor is, mikor úgy néz ki, már nem tőle függnek a dolgok. Elkerüli a degenerálódási folyamat. Egyénisége könnyed és nyugodt, mentes minden görcstől.

Igazi felüdülés – az olcsó, humortalan jópofizás, az ötlettelen magamutogatás talmi Bábelében érezni a visszafogott derűt, a csintalan pajkosságot Newman mozdulataiban, mímelt szélütöttségében, férfias szemcsippentésében.

A rendező, Marek Kanievska a megfelelő csalit tette a horogra. Igazolván az egyszerű bölcselmet: az a jó csalétek, amely a halaknak ízlik, nem a horgásznak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/10 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=3094