KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/április
KRÓNIKA
• (X) : Avantgárd húsvét
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története
• (X) : 46. Országos Független Film- és Videó Fesztivál
FILMSZEMLE
• Bori Erzsébet: És mégis mozog Játékfilmek
• N. N.: A 30. Magyar Filmszemle díjai
• Bikácsy Gergely: Az őrangyalom egy barom Visszatérés
• Muhi Klára: Szemszáj Kisjátékfilmek
• Schubert Gusztáv: És a hajó megy Dokumentumfilmek
• Gayer Zoltán: Tetszhalál Dokumentum-válság

• Ágfalvi Attila: Ha nincs Isten… Claude Chabrol
• Nánay Bence: CineMAO Godard maoista korszaka
• Csantavéri Júlia: Saudade Utazás a világ kezdetéhez
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Egy kalap alatt Thesszaloniki
MULTIMÉDIA
• Herpai Gergely: Az eszköz édesíti a célt Stratégiai játékok

• Halász Tamás: Határátlépés Magyar táncfilmek
• Csala Károly: Filmgörögségünk Hepp József és a hellén film
KRITIKA
• Barna Imre: Mama, győztünk! Az élet szép
• Báron György: Kukkolás Születésnap
• Galambos Attila: Egy megrögzött modernista Az örökkévalóság és egy nap
• Gyurkovics Tamás: Rosszmáj Európa Expressz
LÁTTUK MÉG
• Harmat György: Az őrület határán
• Hirsch Tibor: Életem szerelme
• Varró Attila: Faculty - Invázium
• Ágfalvi Attila: Taxi
• Gyurkovics Tamás: Patch Adams
• Nevelős Zoltán: Amerikai história X
• Lémy Benkő Attila: A szerelem hálójában
• Hungler Tímea: Édesek és mostohák
• Somogyi Marcell: Szentfazék
• Tamás Amaryllis: Vérvörös
• Vidovszky György: Simon Birch, a kisember
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Miért Rex?

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Taxi

Ágfalvi Attila

 

Daniel, az egyszerű arab srác motoros pizzafutár volt, most azonban nagyobb lóerőre vált: megkapja régen várt taxiengedélyét, és hozzákezd szédítő száguldozásaihoz a napsütötte Marseille utcáin. Csakhogy a véletlen Émilient, az ügyefogyott zsarut teszi utasává, aki örömében, hogy túlélte a lendületes fuvart, alkut ajánl: Daniel megtarthatja a jogosítványát, ha segít neki kézrekeríteni a rendőrséget az idegösszeomlás szélére kergető német bankrabló-bandát. Ettől kezdve arab és francia egyre fokozódó barátságban üldözik a káposztafejűeket, egészen a boldog (és igen ötletes) végkifejletig.

A film szívmelengető őszinteséggel idézi azt a korszakot, amikor a komédiák még nem szóltak egyáltalán semmiről. További archaikus vonása, hogy szemérmetlenül halmozza a valószerűtlenségeket, ráadásul ezt roppant mulatságosan teszi. Hihetetlen gazdaságossággal kerül mindent, ami nem a (többnyire) kifogástalanul jó poénokat szolgálja, még a szerelmi szál (amiből Danielnek és Émiliennek is jut egy-egy) is példásan hanyagolódik. (Ezt legfeljebb azért lehet sajnálni, mert így egy igen mutatós hölgy lesz epizódszerepre kárhoztatva.)

Általában véve Besson lendületes forgatókönyve, a marseille-i kulőr lokál, az akrobatikusan kivitelezett és fényképezett utcai száguldozások, valamint a ripityára tört autók örvendetesen nagy száma emeli az átlag fölé ezt a kiválóan eljátszott, tempós komédiát.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/04 58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4437